مزدا MX-30

مزدا MX-30 معرفی شد؛ نخستین کراس اوور تمام الکتریکی Mazda

مزدا MX-30 معرفی شد. شرکت ژاپنی مزدا از اولین کراس اوور تمام الکتریکی خود با نام MX-30 در نمایشگاه خودرو توکیو رونمایی کرد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت ژاپنی مزدا در نمایشگاه خودرو توکیو از نخستین خودرو تمام الکتریکی تولید انبوه خود پرده برداشت. از جالب‌ترین قابلیت‌های مزدا MX-30 می‌توان به طراحی آن اشاره کرد که به ویژه درهای عقب این خودرو با درهای کوپه اسپرت مزدا RX-8 شبیه بوده و دارای ابعاد کوچکی هستند که در جهت عکس درهای جلو باز و بسته می‌شوند. این کراس اوور تمام الکتریکی دارای استایل جذابی است که از سایر کراس اوورهای مزدا مثل CX-30 الگوبرداری شده است.

مشخصات مزدا MX-30

مزدا MX-30

با توجه به اینکه طراحان شرکت مزدا طراحی خاصی را برای کابین این کراس اوور در نظر گرفته‌اند، شاهد فضای مناسبی هستیم که این فضا به دلیل نبود ستون‌های B فراهم شده است. در کابین این خودروها موارد دیگری چون صفحه نمایش لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی در بالای داشبورد، غربیلک فرمان سه‌پره و نمایشگر دوم 7 اینچی روی کنسول مرکزی شناور به چشم می‌خورند که با این نمایشگر می‌توان تکنولوژی‌های خودرو و سیستم تهویه را کنترل کرد. طراحان برای کابین از متریال سازگار با محیط زیست استفاده کردند؛ برای مثال رو دری‌ها و پارچه‌ها از پلاستیک بازیافتی ساخته شده‌اند.

مزدا MX-30

در حال حاضر از مشخصات فنی این خودرو اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما طبق اعلام شرکت مزدا این کراس اوور از یک موتور الکتریکی بهره خواهد برد، از این رو مدل‌های پروتوتایپ این خودرو قادر به تولید قدرتی برابر با 142 اسب بخار و گشتاور 263 نیوتن‌متر خواهند بود. پکیج باتری 35.5 کیلووات ساعتی نیز انرژی این موتور الکتریکی را تامین خواهد کرد و همچنین برد این خودرو حدود 200 کیلومتر خواهد بود.

مزدا MX-30

برای مزدا MX-30 قدرت 142 اسب بخاری با باتری‌های سنگین به نظر قدرتی ناچیز است، اما طبق اعلام شرکت مزدا قوای محرکه الکتریکی این خودرو برای رسیدن به عملکردی که رانندگان به صورت طبیعی از آن لذت خواهند برد، طراحی شده و برای آنها پاسخی عالی با راحتی مناسب فراهم خواهد کرد. از این رو این کراس اوور تمام الکتریکی از سیستم گشتاور برداری G-vectoring بهره می‌برد که قادر است در هر زمان نیرو را از قسمتی به بخش دیگر منتقل کند و حتی در زمان ضروری ارسال گشتاور موتور را متوقف خواهد کرد.

مزدا MX-30

کراس اوور مزدا MX-30 طبق پلتفرم الکتریکی مزدا e-SkyActiv طراحی شده و از سیستم‌های ایمنی متعددی برخوردار است. از سیستم‌های ایمنی این خودرو می‌توان به ترمز اضطراری اشاره کرد که به کمک رادار موج میلی‌متری و دوربین جلو می‌تواند ترافیک را تشخیص دهد. مزدا در این محصول خود از سیستم حفظ حرکت روی جاده نیز استفاده کرده که حتی در مسیرهایی که خطر کنار جاده وجود نداشته باشد، قادر است لبه جاده را شناسایی کند. دستیار نقاط کور پیشرفته این خودرو نیز در صورتی که راننده هشدار سیستم در آینه جانبی را متوجه نشود، مانع از اقدام او در ترافیک خواهد شد. در حال حاضر پیش‌خرید مزدا MX-30 در اروپا شروع شده و از سال آینده به مشتریان تحویل داده می‌شود، اما زمان عرضه آن در بازار آمریکای شمالی اعلام نشده است.

تصاویر مزدا ام ایکس 30

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*