5 ویژگی گوشی های ال جی

5 ویژگی گوشی های ال جی که همیشه بهتر از رقبا بوده اما به چشم نیامده است!

گوشی های ال جی همواره شامل فناوری‌های جذاب و نوآوری بوده‌اند٬ اما هیچگاه این ویژگی‌ها به چشم نمی‌آید. ما در این مقاله قصد داریم به 5 مورد از این ویژگی‌ها در محصولات چند سال اخیر ال جی اشاره کنیم.

ال جی چند سال ناهموار را پشت سر گذشته است. با وجود اینکه یکی از بهترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند است٬ اما سهم آن‌ها در بازار در حال کاهش است. این به خاطر تلاش نکردن نیست٬ آن‌ها یکی از سازندگانی هستند که همیشه به دنبال فناوری‌های جدید هستند و نوآوری‌هایی را ارائه می‌کنند که رقبا کمتر به فکر آن هستند.

در حقیقت ال جی بهتر از خیلی از رقبا فعالیت می‌کند٬ اما هنوز نتوانسته است توجه مشتریان را به خود معطوف کند. ما در این مقاله بررسی خواهیم کرد که چه ویژگی‌های گوشی های ال جی در طول این سال‌ها برتر از رقبا بوده است.

5 ویژگی جذاب در گوشی های ال جی

دوربین های فوق عریض

5 ویژگی گوشی های ال جی

این مورد٬ از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی های ال جی است. چند سالیست که این محصولات از دوربین‌های فوق عریض بهره می‌برند. ابتدا گوشی ال جی وی 10 با دوربین دوگانه سلفی معرفی شد که شامل یک لنز معمولی و یک لنز فوق عریض برای سلفی در جمع‌های دوستانه‌ی کاربر بود. سال بعد٬ ال جی جی 5 معرفی شد که این لنز فوق عریض به قاب پشتی آن رفت تا تجربه‌ای شبیه به یک اکشن کم را در یک گوشی هوشمند ارائه کند.

این ویژگی خیلی مورد توجه قرار نگرفت. حالا در سال ٬2019 همه شیفته‌ی دوربین‌های فوق عریض شده‌اند. این محبوبیت به حدی رسیده که وقتی گوگل گوشی پیکسل 4 را با دوربین ثانویه تله فوتو به جای یک دوربین فوق عریض عرضه کرد٬ همه غافلگیر شدند. چه کسی فکرش را می‌کرد؟

وضوح QHD نمایشگر

5 ویژگی گوشی های ال جی

ال جی جی 3 نخستین گوشی به عرضه‌ی انبوه رسیده‌ی بازار موبایل بود که به نمایشگری با وضوح QHD برابر با 1440 در 2560 پیکسل مجهز بود. عرضه‌ی این دیوایس به سال 2014 بازمی‌گردد؛ زمانی که نمایشگر گوشی‌های اپل و سونی از تعداد پیکسل‌های کمتری استفاده می‌کردند.

اما ال جی خودش با دستای خودش٬ گوشی جی 3 را با یک شلیک از پای درآورد. آن‌ها به قدری در ارائه‌ی این وضوح عجول بودند که باعث کم نور بودن نمایشگر و استفاده‌ی بیش از حد آن از باتری گوشی شدند.  ال جی می‌خواست نمایشگر G3 چشم‌گیر به نظر برسد (وضوح 1440 در 2560 پیکسلی نمی‌تواند نتایج متفاوتی را در یک نمایشگر 5.5 اینچی ارائه کند)٬ به همین دلیل به صورت نرم افزاری تصاویر را روشن کرد. نتیجه‌ی آن خستگی چشم کاربران حتی در استفاده‌ی کوتاه مدت از گوشی خود بود.

فریم‌هایی از جنس فولاد ضد زنگ

5 ویژگی گوشی های ال جی

اپل با خانواده آیفون ایکس آغاز کرد و حالا آیفون 11 پرو نیز از فریمی از جنس فولاد ضد زنگ بهره می‌برد. خاص بودن این فریم٬ وقتی گوشی را در دست بگیرید به خوبی احساس می‌شود. اما شما می‌توانید دیوایس دیگری را در بازار بیابید که از چنین فریمی استفاده می‌کند؟ گوشی ال جی وی 10 که سال 2015 عرضه شد.

هرچند ال جی برای این گوشی از فریم فولاد ضد زنگ استفاده کرد٬ اما قاب پشتی آن از جنس پلاستیک بود! این در دوره‌ای بود که همچنان باتری گوشی‌ها توسط کاربران تعویض می‌شد و قاب‌های فلزی کمتر در گوشی‌های هوشمند دیده می‌شدند. این ترکیب٬ یک گوشی با فریمی باکیفیت در دور گوشی و یک قاب نازک و پلاستیکی را ایجاد کرد.

نمایشگرهای منعطف

5 ویژگی گوشی های ال جی

پیش از آنکه سامسونگ گوشی گلکسی فولد و هواوی گوشی میت ایکس را معرفی کند٬ ال جی استفاده از نمایشگرهای OLED خمیده را تجربه کرده بود. این شرکت با استفاده از فناوری‌های خودش٬ نمایشگر دو گوشی ال جی فلکس و ال جی فلکس 2 را کمی خم کرده بود.

این محصولات٬ از طراحی موزی شکل بهره می‌بردند. نمایشگر آن‌ها OLED پلاستیکی بود و باتری‌های آن‌ها نیز به صورت مبتکرانه طراحی شده بود که به شما اجازه می‌داد گوشی‌تان را بدون خطر افتادن٬ روی یک سطح صاف قرار دهید. آخرین باری که ال جی از یک نمایشگر از پیش خم شده استفاده کرده بود٬ در گوشی ال جی جی 4 بود. البته آن‌ها خیلی زود نظر خود را تغییر دادند و این محصول را با یک نمایشگر مسطح روانه‌ی بازار کردند.

ژست‌های حرکتی از راه دور

5 ویژگی گوشی های ال جی

در حال حاضر گوگل پیکسل 4 از یک تراشه‌ی رادار داخلی برخوردار است و ما پیشتر در مورد قابلیت‌های آن صحبت کرده‌ایم. این فناوری به شما اجازه می‌دهد دستان خود را در جلوی گوشی تکان دهید تا صفحات تغییر کرده یا پخش چندرسانه‌ای را کنترل کنید. اما در واقع این فناوری ابتدا در گوشی ال جی جی 8 در اوایل سال جاری معرفی شد. Z Camera گوشی ال جی جی 8 به شما اجازه می‌دهد ولوم صدا را کنترل کنید٬ آهنگ‌ها را عقب و جلو کنید یا اپلیکیشن‌های محبوب خود را با قرار دادن دست‌هایتان جلوی گوشی٬ اجرا کنید.

با این حال٬ ژست‌های حرکتی هر دو دیوایس از رده‌ی عالی فاصله دارد. اگر این فناوری جدی گرفته شود٬ نیازمند پالایش و بهبود عملکرد بیشتری است. شاید آن‌ها تا سال 2021 به ترند بازار تبدیل شوند. در هر صورت ما فقط می‌خواستیم بگوییم که این نوآوری ابتدا با ال جی آغاز شد.

سخن پایانی

«نوآوری» کلمه‌ای است که با رونمایی از هر گوشی مهمی می‌توان آن را یافت. هر زمانی که در کنفرانس‌های خبری٬ یک مدیر از کلمه‌ی «نوآوری» استفاده می‌کند٬ شما از آن لحظه فیلم بگیرید. اما ظاهرا چیزی بیش از ارائه‌ی فناوری‌های جدید در تازه‌ترین گوشی‌های هوشمند وجود دارد. ال جی مهارت‌های مهندسی جذابی را در اختیار دارد که آن در گوشی‌های سری فلکس این شرکت به وضوح نمایان است٬ اما به نظر می‌رسد آن‌ها بازاریابی خوبی ندارند و به راحتی از نوآوری‌هایشان عبور می‌کنند. یا به طور مثال می‌توان به حضور دوربین‌های فوق عریض در گوشی‌های این شرکت اشاره کرد که خیلی زودتر از رقبا آن‌ها را ارائه کردند٬ اما نتوانستند توجه مشتریان را به خود جلب کنند.