مشهد

در مشهد به غیر از حرم امام رضا کجا برویم؟

اغلب ما مشهد را به عنوان یک شهر زیارتی می‌شناسیم و بسیاری افرادی که به این شهر سفر می‌کنند از دیگر مکان‌های دیدنی آن استفاده‌ای نمی‌برند. مشهد با توجه به پیشینه تاریخی‌ای که دارد از جمله شهرهایی است بناها و آثار باستانی بسیار زیادی را در خود جای داده است. بنابراین اگر قصد سفر با تور مشهد را دارید پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر کاری با دیگر جاذبه‌های این شهر تاریخی آشنا شوید. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی چند مورد از مکان‌های دیدنی مشهد بپردازیم و درباره هرکدام توضیحات مختصری را ارائه دهیم.

مزایای سفر با تور مشهد

با خرید تور مشهد بخش عمده‌ای از مسئولیت و کارها را به تور می‌سپارید. خرید بلیط برای اتوبوس، قطار یا هواپیما و همچنین رزرو هتل بر عهده تور است. بنابراین خیالتان از همه کارها و امور آسوده هستید و بیشتر به شما خوش می‌گذرد. زمانی که تور مشهد را از علی بابا می‌خرید، امکان مقایسه آنلاین و بسیار راحت برای شما فراهم است. به این ترتیب می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

مقبره فردوسی

همان‌طور که می‌دانید فردوسی شاعر حماسه‌سرای ایرانی اهل طوس بود. درست است که این منطقه در حومه‌ی مشهد قرار دارد اما بازدید از این مکان دیدنی آنقدر ارزش دارد که بخواهید یک روز خود را به آن اختصاص دهید. فضای این مقبره به اندازه‌ای زیبا و پر حس و حال است که شما زمان زیادی را صرف بازدید آن خواهید کرد. لازم به ذکر است که مقبره هنرمندان و شاعران دیگری از جمله مهدی اخوان ثالث نیز در آنجا قرار دارد که بازدید از آن‌ها نیز خالی از لطف نیست. بنابراین طولانی بودن مسیر رسیدن به طوس ارزش بازدید از این منطقه‌ی فوق‌العاده را دارد. در هنگام خرید تور مشهد توجه داشته باشید که این مکان در لیست بازدیدها قرار داشته باشد.

مشهد

مسجد گوهرشاد

این مسجد که به دستور همسر شاهرخ یکی از بزرگ‌ترین شاهان تیموری ساخته شد در حنوب حرم اما رضا (ع) قرار دارد. به دلیل کاشی‌کاری‌های پرجزئیات و زیبایی‌های خاصی که در ساخت آن به کار برده شده است مسجد گوهرشاد را به یکی از شاهکارهای معماری ایران تبدیل کرده است. به دلیل نزدیکی این مسجد با حرم امام هشتم بازدید از آن بسیار آسان است و همیشه امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین به همین دلیل است که این مسجد اغلب مملو از گردشگران و بازدیدکنندگان است و کمتر زمانی پیش می‌آید که خلوت و خالی از جمعیت باشد.

مشهد

باغ موزه نادری

این بنای زیبا که مجموعه‌ای است متشکل از دو موزه و آرامگاه نادرشاه افشار که در قسمت مرکزی باغ قرار دارد. این مجموعه در ضلع شمال غربی چهارراه شهدا قرار دارد. اگر گذرتان به آن طرف افتاد بازدید از این فضای جالب را از دست ندهید. این مکان مهم‌ترین منطقه‌ی گردشگری مشهد پس از حرم امام رضا است. مجسمه‌ی نادرشاه سوار بر اسب که به همراه چند تن از سربازانش است نیز از جمله جذابیت‌های این مکان تاریخی است.

گنبد سبز

اگر به خیابان آخوند خراسانی بروید با ساختمانی مواجه می‌شوید به نام گنبد سبز. این مکان که در واقع آرامگاه شیخ استرآبادی است به دوران صفویه بازمی‌گردد. گنبد این سازه مزین به کاشی کاری‌های فیروزه‌ای است که مطمئناً شاهکاری در معماری ایرانی به حساب می‌آید. این مکان چهار ایوان دارد و به دستور شاه عباس ساخته شده است. بازدید از این مکان باشکوه و زیبا را به هیچ وجه از دست ندهید.

آرامگاه شیخ بهایی

در داخل حرم امام رضا‌ (ع) سنگ قبرهای زیادی وجود دارد اما یکی از آن‌ها که با شیشه پوشیده شده است همیشه توجهات زیادی را به خود جلب می‌کند. این آرامگاه مقبره‌ی عارف و فیلسوف بزرگ‌مرتبه‌ی ایرانی یعنی شیخ بهایی است. هنگام زیارت حرم بد نیست لحظه‌ای را به بازدید از این مقبره اختصاص دهید و برای روح بزرگ ایشان نیز فاتحه بخوانید.

مسجد هفتاد و دو تن

این مسجد که در گذشته با نام مسجد شاه شناخته می‌شد در بازار بزرگ مشهد قرار دارد. بنای ابتدایی این مجموعه مقبره‌ی یکی از بزرگان مشهد بود که بعدها و در بازسازی‌هایی که پیش آمد به مسجد تبدیل شد. تماشای زیبایی‌های این سازه و جزئیاتی که در کاشی‌کاری‌ها وجود دارد بسیار لذت بخش است. لازم به ذکر است که این مسجد امروزه به نام هفتاد و دو تن معروف است و در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است.

سخن پایانی

مشهد یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ایران است که هرساله افراد زیادی برای سفر و امکانات تفریحی گوناگونی که دارد به آنجا می‌روند. مواردی که پیش‌تر ذکر کردیم بخشی از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی مشهد هستند که می‌توانید در طی مسافرت از آن‌ها بازدید کنید. بنابراین اگر قصد سفر دارید پیشنهاد می‌کنیم همین حالا تور مشهد را از علی بابا خریداری کنید و تجربه‌ای تازه و سراسر زیبایی به دست آورید. سفر به مشهد علاوه بر این‌که زیارتگاه امام هشتم در آنجا قرار دارد و حس معنوی‌ای که ایجاد می‌کند نیز می‌تواند بسیار خاطره‌انگیز و جذاب باشد.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.