شیائومی Mi CC9 Pro

شیائومی Mi CC9 Pro : بنچمارک٬ مشخصات فنی٬ تصاویر و اطلاعات دوربین 108 مگاپیکسلی

گوشی شیائومی Mi CC9 Pro با هدف علاقه‌مندان به عکاسی موبایلی 14 آبان 98 معرفی خواهد شد. مهم‌ترین قابلیت این دیوایس٬ حضور دوربین پنجگانه با سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی در پشت قاب آن است. در این مقاله با هرآنچه لازم است از این گوشی بدانید٬ آشنا خواهید شد.

شرکت شیائومی در ماه ژوئن بود که از گوشی‌های خانواده Mi CC9 خود پرده برداری کرد و حالا به نظر می‌رسد که قصد دارد از یک نسخه‌ی پیشرفته‌تر آن رونمایی کند. این شرکت چند عکس تبلیغاتی را منتشر کرده است که خبر از معرفی محصولات جدید این شرکت طی چند روز آینده می‌دهد. یکی از آن‌ها٬ گوشی شیائومی Mi CC9 Pro است. این دیوایس به یک دوربین 108 مگاپیکسلی٬ زوم 5 برابری و پیکربندی دوربین پنجگانه مجهز خواهد بود. اگر می‌خواهید بیشتر با این گوشی هوشمند آشنا شوید٬ در ادامه با ما باشید.

بنچمارک٬ مشخصات فنی و دوربین

شیائومی Mi CC9 Pro

به طور کلی شیائومی در حال ساخت 4 گوشی است که از سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی بهره می‌برد. این سنسوری است که با همکاری دو شرکت سامسونگ و شیائومی تولید می‌شود. یکی از این چهار دیوایس٬ مدل می سی سی 9 پرو است که با نام “Tucana” در سایت بنچمارک‌گیری گیک‌بنچ رویت شده است. ظاهرا این دیوایس از تراشه‌ی میان‌رده اسنپدراگون 730 جی قدرت می‌گیرد٬ در حالی که 6 گیگابایت رم آن را همراهی می‌کند و رابط کاربری MIUI بر پایه‌ی اندروید 9 نیز در راس بخش نرم افزاری آن قرار دارد.

شیائومی Mi CC9 Pro

این دیوایس موفق شده در حالت تک هسته‌ای٬ امتیاز 545 و در حالت چند هسته‌ای امتیاز 1690 را کسب کرده است. لازم به ذکر است که این امتیازها بر مبنای نسخه‌ی جدید گیک‌بنچ (Geekbench 5.0.3) به دست آمده‌اند.

در پوستر تبلیغاتی که توسط شرکت شیائومی منتشر شد٬ جمعا 5 دوربین روی قاب پشتی این دیوایس قرار دارد که به صورت عمودی زیر یکدیگر قرار می‌گیرند. در این پوستر٬ دو فلاش دوگانه LED روی قاب پشتی نمایان است و در کنار دوربین تله فوتو آن عبارت «5 برابری اپتیکال» برای زوم آن نگاشته شده است. این درحالیست که سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی این گوشی با یک دوربین فوق عریض و یک سنسور وقت پرواز 3 بعدی همراه است. شانس اینکه سنسور بعدی ماکرو یا تشخیص عمق باشد٬ یکسان است؛ بنابراین باید منتظر یک تاییدیه رسمی از سوی شیائومی برای این خبر باشیم.

اندازه‌ی بزرگ سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی

روز گذشته٬ مدیر محصول شیائومی سی سی عکسی از سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی گوشی جدید این خانواده را در کنار یک سنسور 12 مگاپیکسلی قرار داده است که نشان دهنده‌ی تفاوت اندازه‌ی قابل توجه آن‌ها با یکدیگر است. خیلی سخت است که بخواهید سنسورهایی با کیفیت بالا را روی یک فریم کوچک قرار دهید. به همین خاطر است که سامسونگ مجبور شده این سنسور 108 مگاپیکسلی را روی یک فریم بزرگ قرار دهد. ناحیه‌ی حساس به نور آن دو برابر یک دوربین 48 مگاپیکسلی است.

شیائومی Mi CC9 Pro

ناحیه‌ی حساس به نور سنسور 108 مگاپیکسلی به کار رفته در گوشی شیائومی Mi CC9 Pro بسیار بزرگ است. این چالش جدی را برای ساختار گوشی‌های شیائومی به وجود آورده است. توجه داشته باشید که عکس‌های استخراجی از این سنسور دارای اندازه‌ی بزرگی بوده و تصاویر اخیر نشان می‌دهند دارای حجمی در حدود 22 مگابایت دارند.

این گوشی٬ همانطور که گفته شد از سنسور 108 مگاپیکسلی سفارشی ساخته شده توسط دو شرکت سامسونگ و شیائومی به نام ISOCELL HMX CMOS استفاده می‌کند. این نخستین سنسور عکس دینامیک بزرگ جهان با محدوده حساس به نور 1/1.33 اینچی است که می‌تواند در شرایط نوری کم مناسب باشد. آن می‌تواند نور بیشتری را نسبت به سنسورهای کوچک‌تر جذب کند. شیائومی تایید کرده است که این٬ نخستین گوشی مجهز به دوربین 108 مگاپیکسلی خواهد بود که به تولید انبوه خواهد رسید.

برای درک عملکرد دوربین گوشی شیائومی می‌ سی سی 9 پرو٬ می‌توانید پست نمونه تصاویر دوربین شیائومی Mi CC9 Pro قدرت زوم بالای آن را به رخ می‌کشد را مشاهده کنید.

تصاویر شیائومی Mi CC9 Pro

به جز تنها عکس تبلیغاتی که توسط خود شرکت شیائومی از قاب پشتی این گوشی منتشر شده٬ دو تصویر از جلو و عقب این دیوایس در دنیای واقعی به بیرون درز پیدا کرده که می‌تواند طراحی کامل آن را به ما نشان دهد. اولین چیزی که با دیدن قاب جلویی دیوایس می‌بینیم٬ استفاده از یک نمایشگر با حاشیه‌های بسیار کوچک و یک بریدگی U شکل در بالای صفحه برای میزبانی از دوربین سلفی گوشی است. شاید بزرگ‌ترین حاشیه٬ مربوط به چانه‌ی پایینی نمایشگر باشد که آن هم خیلی قابل توجه نیست.

شیائومی Mi CC9 Pro

در قاب پشتی نیز همه چیز با آنچه در عکس تبلیغاتی دیده بودیم یکسان است. تصویری که منتشر شده٬ مربوط به نسخه‌ی سبز رنگ می سی سی ۹ پرو است. این تصویر نیز بار دیگر حضور پنج دوربین به صورت عمودی زیر یکدیگر در قسمت چپ بخش بالایی قاب گوشی را تایید می‌کند.

شیائومی Mi CC9 Pro

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*