طراحی سامسونگ گلکسی اس 11

طراحی سامسونگ گلکسی اس 11 نهایی شده است + عکس

گلکسی اس ۱۱ (Galaxy S11) شاید مورد انتظارترین پرچمدار سال 2020 باشد و ظاهرا کمپانی کره‌ای، به زودی تولید آن را آغاز خواهد کرد. طبق گزارش‌ها، پیکربندی داخلی و طراحی سامسونگ گلکسی اس 11 پس از ماه‌ها تحقیق و توسعه، نهایی شده است.

ادعای نهایی شدن طراحی سامسونگ گلکسی اس 11 را افشاگر سرشناس، Ice Universe مطرح کرده است. اتفاقا تاریخ فعلی، با زمان‌بندی معمول فرایندهای تحقیق و توسعه‌‌ی کمپانی همخوانی دارد؛ چرا که برای سری گلکسی اس 10 هم این مرحله در تاریخ 1 نوامبر 2018 خاتمه یافته بود.

مولفه‌های طراحی سامسونگ گلکسی اس 11

هنوز جزئیات دقیقی از نسل جدید پرچمداران سامسونگ به دست نیامده است؛ اما انتظار می‌رود باز هم نمایشگر آمولد Infinity-O را در آن‌ها ببینیم. البته این‌بار حفره‌ی ‌نمایشگر، باید حاشیه‌های باریک‌تری در اطراف خود داشته باشد.

احتمالا جانشین گلکسی S10e همان صفحه تخت را خواهد داشت؛ ولی در طراحی سامسونگ گلکسی S11 نمایشگری با کناره‌های خمیده و دو حفره را خواهیم دید. چیزی شبیه به گلکسی اس 10 پلاس که برای میزبانی از دو سنسور دوربین، به اندازه کافی فضا وجود داشته باشد. یکی از این سنسورها، احتمالا ToF خواهد بود تا سیستم تشخیص چهره را امن‌تر سازد. وجود لنز فوق عریض هم دور از ذهن نیست.

در سوی دیگر، گلکسی اس 11 پلاس می‌تواند حتی سه دوربین سلفی داشته باشد. از این رو شاید یک حفره‌ی عریض یا سه حفره مجزا را روی صفحه نمایش آن ببینیم که دومی، محتمل‌تر است.

طراحی سامسونگ گلکسی اس 11

اما باید منتظر دوربین‌های عقب ارتقا یافته هم در گلکسی اس 11 و اس 11 پلاس باشیم. وجود ماژول چهارگانه با سنسور 16 مگاپیکسلی، یکی از احتمالات است. در این صورت، باید با سنسور 12 مگاپیکسلی خداحافظی کنیم که از گلکسی اس 7 به بعد، در پرچمداران سامسونگ وجود داشت. این سنسور را علاوه بر یک لنز فوق عریض، یک سنسور ToF نیز همراهی خواهد کرد تا محتوای AR دقیق‌تر و تصاویر پرتره بهتری ثبت شود. حسن ختام این مجموعه، یک دوربین پریسکوپی با بزرگ‌نمایی 5x است که جایگزین لنز تله‌فوتو 2x می‌شود.

مدل اقتصادی گلکسی S11e نیز همین سنسور اصلی و دوربین فوق عریض را خواهد داشت؛ اما از یکی از دو دوربین دیگر مدل‌های پریمیوم، بی‌نصیب خواهد بود. از لحاظ بازاریابی و قیمت‌گذاری، منطقی‌تر این است که سنسور ToF را داشته باشد؛ اما دوربین زوم در انحصار مدل‌های گران‌تر باقی بماند. البته سامسونگ ما را کم سورپرایز نکرده و شاید مجموعه دوربین گلکسی اس 11 ای نیز غافلگیر کننده باشد.

طراحی سامسونگ گلکسی اس 11

تمام پرچمداران 2020 سامسونگ که در آمریکا عرضه می‌شوند، احتمالا از اسنپدراگون 865 قدرت خواهند گرفت. نسخه‌های اروپایی و جهانی اما، مجهز به چیپست تازه معرفی شده‌ی اگزینوس 990 خواهند بود. این تراشه باید با 12 گیگ رم در مدل‌های پریمیوم و 8 گیگ رم در گلکسی S11e همراهی شود. باید ببینیم نسخه‌های پایه این پرچمداران حافظه داخلی 128 گیگ خواهند داشت یا 256 گیگ؟

سیستم عامل اندروید 10 با رابط کاربری UI 2.1، پشتیبانی از شبکه 5G، شارژ سریع 45 وات و جای خالی جک 3.5 میلی‌متری هدفون، دیگر موارد قابل ذکر درباره گلکسی اس ۱۱ و گلکسی اس ۱۱ پلاس هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. به هیچ وجه دیگه سامسونگ طراحی افقی دوربین رو استفاده نمیکنه،لنزها مثل نوت 10 عمودی و زیبا و بی نظیرن

  2. نسخه گلکسی نوت10 سامسونگ انقدری که خوبه. موندم سامسونگ چطور میخواد این طراحی را بهتر بسازه ؟

  3. رسما اگه این باشه میشه سلطان زشت ترین گوشی سال!!