پژو 207 صندوق دار

پژو 207 صندوق دار ؛ بررسی مشخصات، امکانات و طراحی محصول ایران خودرو

پژو 207 صندوق دار در واقع مدل سدان Peugeot 207i هاچ بک محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم مشخصات، امکانات و طراحی این محصول ایران خودرو را بررسی کنیم.

پژو 207 صندوق دار را می‌توان جزو جدیدترین محصولات گروه صنعتی ایران خودرو دانست که مدتی قبل هم‌زمان با خودرو دنا پلاس توربو با تبلیغات متعدد روانه بازار شد. ایران خودرو پس از اینکه با پژو 207 آی هاچ بک به فروش خوبی دست پیدا کرد و به واسطه تجربه قبلی خود یعنی تبدیل پژو 206 به یک خودرو صندوق دار، تصمیم گرفت با افزودن صندوق به پژو 207 هاچ بک آن را به یک سدان تبدیل کند تا بتواند در بازار کشور به فروش خوبی برسد. نخستین پیش فروش پژو 207 صندوقدار در اسفند 96 شروع شد و مقرر گردید نخستین خودروهای ثبت‌نامی در خرداد سال 97 به دست مشتریان برسد که این وعده ایران خودرو محقق نشد. پژو 207 صندوق دار هم‌اکنون فقط در یک تیپ با کد 60302 که از موتور TU5 و گیربکس اتوماتیک AL4 بهره می‌برد به فروش می‌رسد.

نقد و بررسی پژو 207 صندوق دار

پژو 207 صندوق دار

پژو 207 صندوق دار همانند اکثر محصولات این گروه خودروسازی از موتور معروف TU5 بهره می‌برد. این موتور قادر است قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن‌متر را تولید کند که قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس 4 سرعت اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. وزن این خودرو 1150 کیلوگرم اعلام شده و ظرف مدت 13 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

پژو 207 صندوق دار

گیربکس خودرو پژو 207 صندوق دار را می‌توان جزو بی‌کیفیت‌ترین و پراستهلاک‌ترین گیربکس‌های اتوماتیک بازار کشور محسوب کرد که علاوه بر این، عملکرد کند آن در کنار ضربه‌هایی که در زمان تعویض دنده ایجاد می‌کند بسیار آزاردهنده خواهد بود. همچنین این گیربکس پس از چند سال هزینه بسیار زیادی را برای مالکان این خودرو به همراه خواهد داشت. بر اساس اعلام شرکت ایران خودرو، پژو 207 صندوق دار به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی 7.3 لیتری را به همراه دارد.

پژو 207 صندوق دار

در نمای جلوی پژو 207 صندوق دار نسبت به مدل هاچ بک شاهد هیچ‌گونه تفاوتی نیستیم. در واقع طراحان ایران خودرو پژو 207 هاچ بک و 206 صندوق دار را با یکدیگر ترکیب کرده‌اند و از تغییرات مهم این خودرو می‌توان به باله جدید بر روی در صندوق و نصب دو چراغ مه شکن در دو طرف سپر عقب اشاره کرد. بخش داخلی این سدان نیز از نظر طراحی، کیفیت متریال استفاده شده و امکانات نسبت به مدل هاچ بک خود با تغییری همراه نبوده است.

پژو 207 صندوق دار

از آنجایی که طراحان ایران خودرو چراغ ترمز سوم پژو 207 صندوق دار را بر روی طاقچه عقب نصب کردند، هنگامی که راننده در شب ترمز می‌گیرد، نور این چراغ ترمز سوم پس از اینکه با باله عقب برخورد می‌کند در آینه‌های جانبی نیز منعکس می‌شود که همین موضوع برای راننده محدودیت دید را به همراه دارد. از این رو طراحان ایران خودرو می‌توانستند چراغ ترمز سوم را بر روی اسپویلر این خودرو نصب کنند تا چنین مشکلی به وجود نیاید.

شرکت ایران خودرو پژو 207 صندوق دار را همانند محصولاتی چون سورن، دنا پلاس و رانا به گونه‌ای طراحی کرده است تا به کم‌ترین هزینه و بدون تغییرات خاصی به بازار کشور عرضه کند تا بتواند به سود خوبی برسد. همانطور که اشاره شد مدل سدان پژو 207 از نظر طراحی و امکانات هیچ تفاوتی با مدل هاچ بک ندارد.

پژو 207 صندوقدار چقدر ارزش خرید دارد؟

در رنج قیمتی پژو 207 صندوق دار باید بگوییم این خودرو دارای امکانات مختلفی است. از مهم‌ترین امکانات این خودرو می‌توانیم به ترمز جلو و عقب دیسکی، رهیاب ماهواره‌ای، مانیتور 7 اینچی لمسی، دوربین دید عقب و گیربکس اتوماتیک اشاره کرد. برخورداری از چنین امکاناتی در کنار قابلیت‌های فنی باعث شده است تا ارزش خرید پژو 207 صندوق دار در سطح مناسبی باشد. قیمت بازار مدل سدان همانند مدل هاچ بک با قیمت کارخانه اختلاف چشمگیری دارد. در رنج قیمتی این خودرو، مشتریان می‌توانند با صرف هزینه کمی بیشتر، مدل‌های کم‌کارکرد کیا سراتو 1.6 لیتری با حتی مدل‌های نو چری آریزو را خریداری کنند.

با رقبای پژو 207 صندوق دار آشنا شوید

در رنج قیمتی پژو 207 صندوق دار می‌توان به رقبای متعددی اشاره کرد که مهم‌ترین آنها دنا پلاس توربو، رنو تندر پلاس AT، بسترن B30 و برلیانس H330 اتوماتیک هستند. با وجود چنین رقبایی مشتریان برای انتخاب گزینه مناسب کمی با مشکل مواجه می‌شوند و همچنین ایران خودرو نیز برای جلب نگاه مشتریان کار سختی در پیش خواهد داشت.

جدول مشخصات پژو 207 صندوق دار

مشخصات کلی
نام خودروپژو 207 صندوقدار – Peugeot 207i sedan
کلاس بدنهسدان
سگمنت بدنهB-سدان شهری جمع‌وجور
کشور سازندهایران
سال طراحی1396
تعداد سرنشین5
شرکت عرضه کنندهایران خودرو
مشخصات فنی
حجم موتور1587 سی‌سی
نوع موتورTU5
محور محرکدیفرانسیل جلو
گیربکس4 سرعته اتوماتیک
تعداد سیلندر16
نوع سیلندرخطی
تعداد سوپاپ16
قدرت105 اسب بخار در دور موتور 5800
گشتاور142 نیوتن‌متر در دور موتور 4000
حداکثر سرعت189 کیلومتر بر ساعت
شتابصفر تا 100 ظرف مدت 12.6 ثانیه
نوع سوختبنزین
سیستم سوخت‌رسانیانژکتور
سیستم تعلیق جلومک فرسون با فنر پیچشی
سیستم تعلیق عقببازویی با میله پیچشی
نوع فرمانبرقی
ابعاد، وزن و ظرفیت‌ها
طول4211 میلی‌متر
عرض1669 میلی‌متر
ارتفاع1456 میلی‌متر
فاصله محوری2443 میلی‌متر
وزن1152 کیلوگرم
حجم صندوق325 لیتر
رینگ و لاستیک جلو185/65R 14
رینگ و لاستیک عقب185/65R 14
مصرف سوخت، ایمنی و استانداردها
مصرف سوخت شهری101 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی5.8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده‌ای67.3 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
حجم باک50 لیتر
پیمایش943 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 54
امکانات رفاهی و آپشن‌ها
سیستم تهویه مطبوعتنظیم اتوماتیک
سیستم صوتی، تصویری و مالتی مدیاسیستم مالتی مدیا، USB، GPS ، DVD و بلوتوث موبایل، 4 عدد بلندگور، 2 عدد توییتر، خروجی آمپلی فایر، پورت وروردی سیستم صوتی اضافی، آنتن اکتیو
غربیلک فرمانپلاستیک خشک ساده، کلیدهای کنترل روی فرمان (MFC)
سیستم صوتی صندلی‌های جلوروکش پارچه‌ای، صندلی راننده 6 حرکته دستی و صندلی شاگرد 4 حرکته دستی
سیستم صوتی صندلی‌های عقبروکش پارچه‌ای، صندلی عقب تاشو دو تکه (1/3-2/3)
سیستم روشنایی جلوچراغ روز، مه‌شکن جلو، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل
سیستم روشنایی عقبمجهز به مه‌شکن
سیستم آینه‌هاآینه‌های جانبی برقی تاشونده گرمکن دار
سیستم شیشه‌هاشیشه بالابر برقی جلو و عقب
سایر مواردکروز کنترل، سیستم روشنایی ترک خودرو (Follow Me Home) دسترسی به صندوق عقب، اسپویلر عقب، کلید قفل کن و بازکن در صندوق عقب، دماسنج روی داشبورد
تجهیزات ایمنی
کیسه‌های هواکیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم‌های امنیتی و حفاظتیایموبیلایزر، قفل مرکزی
ترمزهای جلودیسکی خنک شونده
ترمزهای عقبدیسکی
سیستم‌های ترمز و پایداریسیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD ‌و EBA)
سایر مواردسنسور دنده عقب، دوربین دید عقب، کمربند ایمنی جلو سه نقطه‌ای پیش کشنده، کمربند ایمنی عقب سه نقطه‌ای، سیستم قطع‌کن سوخت، سیستم هشدار ورود غیرمجاز

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. بله پس ۱۶ سیلندر هم هستش🤣😂😂😂😂🖕🏻

  2. هیچکدوم از خودروهای داخلی به پای ال نود نمیرسن. من پارس و سمند و 206 و ال نود سوار شدم. تندر یه سرو گردن از اینا بالاتره. محکم تر و ایمن تره و قطعاتش هم دیر تر خراب میشه.فقط تو زمینه قیافه شاید از 206 عقب تر باشه ک میشه اسپورتش کرد. تندر پلاس مثلا.