افزایش بارش باران

افزایش بارش باران با گرم شدن زمین رابطه مستقیم دارد

بررسی جدید محققان نشان می‌دهد افزایش بارش باران با گرم شدن زمین رابطه مستقیم دارد و در سال‌های آینده به دلیل افزایش دمای زمین شاهد بارندگی‌های شدیدتری خواهیم بود.

طی سال‌های گذشته در سراسر جهان شاهد افزایش بارندگی بوده‌ایم که در برخی از مناطق خارج تصور بوده و با وقوع سیل به بسیاری از شهرها آسیب رسانده است. این افزایش بارش در سال گذشته نیز در ایران سیل‌هایی را به راه انداخته که متاسفانه بسیاری از هموطنانمان با آسیب‌های مالی و جانی مواجه شدند. در همین راستا در روزهای آغازین آبان سال جاری نیز بارش‌های سیل‌آسا شروع شده است و احتمال افزایش این بارش‌ها در سال جاری زیاد است. در همین راستا گروهی از محققان اعلام کردند افزایش بارندگی با گرم شدن زمین رابطه مستقیم دارد.

رابطه افزایش بارش باران با گرم شدن زمین

گروهی از محققان در بررسی‌های جدید دریافتند که افزایش بارندگی به افزایش گرمای زمین ارتباط دارد. پژوهشگاه اتمسفر آکادمی علوم چین با بررسی و تجزیه و تحلیل آمار بارش‌های شدید طی 100 سال گذشته توانسته است میان این دو متغیر ارتباطی را به اثبات برساند. همچنین بررسی گستره جغرافیایی این پژوهش نیز ثابت می‌کند میزان بارش باران در اکثر مناطق موسمی بخش جنوبی آفریقا، آمریکای شمالی، شرق آمریکای جنوبی و آسیابی جنوبی به دلیل گرم شدن زمین بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. چرا باران بیاد زمین گرم میشه؟

  2. هرچی گرما بیشتر تبخیر بیشتر بارش بیشتر

    معلوم بود دیگه