استانبول

جاذبه های گردشگری فراموش نشدنی در استانبول

استانبول جاذبه های گردشگری بی شماری دارد که مسافران بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود جلب می‌کند. در میان جاذبه‌های این شهر مناظر موجود در ناحیه سلطان احمد که قلب استانبول قدیم می‌باشد مجموعه‌ای از هنر و معماری در خیابان‌های پرپیچ و خم جای گرفته‌اند.

کلیسای چورا استانبول

استانبول

کلیسای چورا که امروزه به موزه تبدیل شده است در اوایل قرن 4 میلادی ساخته شده است که این ساختار بزرگ باستانی به داشتن دیوار نگاری‌های بیزانسی و هنر موزاییک‌هایی که زندگی حضرت مسیح را به تصویر کشیده‌اند، مشهور است. در سال‌های گذشته چورا مسجد بزرگی در شهر استانبول محسوب می‌شده است و میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان به ویژه مسافران تور استانبول شده است.

کاخ دلمه باغچه

استانبول

پادشاهان عثمانی بیشتر از 400 سال در کاخ توپقاپی اقامت داشتند اما در دوره سلطان عبدالمجید اول و طبق تصمیم او اقامتگاه پادشاهی به کاخ دلمه باغچه تغییر یافت. این کاخ در سمت اروپایی تنگه یسفر وقع شده است و دارای سبک معماری و دکوراسیونی به سبک اروپایی می‌باشد. فرصت بازدید از این اثر تاریخی را از دست ندهید.

کلیسای پاماکاریستوس

استانبول

می‌توان گفت کلیسای تئوتوکوس پاماکاریستوس در استانبول ناشناخته باقی مانده است، این کلیسا به سبک معماری بیزانسی ساخته شده است. این کلیسا پس از کلیسای چورا و مسجد ایا صوفیه دارای سومین نقاشی‌های دیواری و کاشی کاری‌های بزرگ به سبک معماری بیزانسی در شهر استانبول بوده که بازدید از آن برای مسافران تور ارزان استانبول تجربه‌ای متفاوت به شمار می‌رود.

دانشکده ارتودوکس یونانی فانار

استانبول

دانشکده ارتودوکس یونانی فانار در محله‌ای معروف و قدیمی فانار و بالات قرار دارد که با داشتن خانه‌های قدیمی و کلیساهای زیبا معروف می‌باشد. این مدرسه تاریخی در قرن 15 میلادی بنا نهاده شده‌ای و فرزندان خانواده‌های ثروتمند یونانی امپراتوری عثمانی در آن تحصیل می‌کرده‌اند.

مسجد قلندر خانه

استانبول

این مسجد در نزدیکی دانشگاه استانبول واقع شده است و یکی دیگر از مساجد زیبا و باشکوه شهر استانبول می‌باشد که ناشناخته باقی مانده است. دکوراسیون داخلی مسجد با آجرهای سرخ رنگ بی نظیر می‌باشد. لازم به ذکر است که در گذشته قلندر خانه به عنوان کلیسا نیز کاربری داشته است که به سبک معماری بیزانسی بنا نهاده شده است. این مسجد زیبا و چشم گیر مورد بازدید بسیاری از مسافران از جمله مسافران تور استانبول از تهران قرار گرفته است.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*