پلی استیشن 4

پلی استیشن 4 به دومین کنسول خانگی پرفروش تاریخ تبدیل شد؛ بالاتر از پلی استیشن 1

بالاخره کنسول نسل هشتمی سونی توانست از سد پلی استیشن 1 و Wii عبور کند و حالا پلی استیشن 4 پشت سر پلی استیشن 2 افسانه‌ای و در جایگاه دوم لیست پرفروش‌ترین کنسول‌های خانگی تاریخ قرار گرفته است.

پلی استیشن 4 همچنان به فروش خوب خود ادامه می‎‌دهد و با وجود اینکه به دلیل معرفی رسمی پلی استیشن 5 مقداری از فروش این کنسول کاسته شده است، اما همچنان پلتفرم بازی ژاپنی‌ها در سبد خرید بسیاری از بازیکنان قرار دارد و حالا این کنسول بر اساس گزارش مالی جدید سونی، 102.8 میلیون دستگاه فروش داشته است و دومین کنسول پرفروش تاریخ است.

در نسل هفتم به دنبال قیمت بالای پلی استیشن 3 و سیاست‌هایی که سونی داشت فروش این کنسول در سال‌های ابتدایی عرضه چندان بالا نبود و همین مسئله سبب افزایش فروش ایکس باکس 360 و محبوبیت بیشتر این کنسول در میان اکثر بازیکنان شد، اما در سال 2013 سونی از اشتباهات قبلی خود درس گرفت و با برنامه‌هایی درست نسل را آغاز کرد و این اتفاق با عملکرد ضعیف ایکس باکس وان همراه بود و PlayStation 4 به واسطه بازی‌های انحصاری قابل توجه و قدرت سخت‌افزاری مناسبی که داشت به پلتفرم اصلی بسیاری از بازیکنان تبدیل شد.

فروش پلی استیشن 4 در نیمه ابتدایی 2020 افزایش می‌یابد

با توجه به انتشار دو بازی مهم و بسیار مورد انتظار Ghost of Tsushima و The Last of Us Part II بسیاری از کارشناسان معتقدن فروش پلی استیشن 4 در نیمه ابتدایی سال 2020 بیشتر از ماه‌های اخیر (نیمه دوم 2019) خواهد بود، اما طبیعتا از اواخر تابستان فروش PS4 کاهش چشمگیری خواهد داشت و بازیکنان خود را برای تهیه پلی استیشن 5 آماده می‌کنند.

پلی استیشن 4

هم‌اکنون پلی استیشن 2 با 155 میلیون فروش، پرفروش‌ترین کنسول است و رسیدن به همچین رقمی برای PlayStation 4 دور از ذهن به نظر می‌رسد. در جایگاه‌های سوم و چهارم پرفروش‌ترین کنسول‌ها هم به ترتیب پلی استیشن 1 و Wii و  با 102.5 و 101.6 میلیون دستگاه فروش ایستاده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. سونی تولید کننده لوازم الکترونیکی حرفه ای در جهان هس ؛ کافیه توضیحات Interbrand رو درباره سونی بخونید که جالب نوشته درباره سونی و امسال هم سه پله ارتقا داشته تو رتبه بندی این سایت.

  2. کم این مصولات غرب استکبار را تبلیغ کنید . جوانان ایران اسلامی از این محصول غربی متنفر هستند و خواستار ممنوعیت ورود آن به کشور هستند . بنده به همراه اعضای خانواده کنسول ایرانی امپراطور را خریدم و از نظر گرافیکی آنقدر زیبا بود همگی تعجب کرده بودیم و واقعا از آن پولی که دادیم راضی هستیم . #اقتصاد #مقاومتی

  3. ایول خبر بسیار عالی
    انشا…شاهد پیشرفت بیش از پیش سونی و نوکیا در جهان باشیم و شاهد پاکسازی برندهای بنجل سامسونگ سبزی فروش و برندهای بنجل چینی سبزی خرد کن باشیم

    • این آرزو رو تو گور میبری…خخخ
      سوتی واکمن ساز از بس محصولات بی کیفیت و آشغالی مثل تلویزیونهاش و موبایلهاش تولید کرد که هیچ محبوبیتی در دنیا نداره…همین پلی استیشن هم چون ساخت چینه با کیفیته وگرنه اگه ساخت ژاپن خاک بر سر یا مالزی آشغال تر از ژاپن بود،باید مثل موبایلهاش تو سال 1000 تا میفروخت
      سوتی آشغاله