پشتیبانی از اسکنر اثر انگشت واتس اپ

پشتیبانی از اسکنر اثر انگشت به واتس اپ اندروید اضافه خواهد شد

پشتیبانی از اسکنر اثر انگشت جدیدترین قابلیت افزوده شده به آخرین نسخه بتای محبوب‌ترین پیام‌رسان دنیا است. این تنها یکی از قابلیت‌های جدید آپدیت اخیر واتساپ محسوب می‌شود.

واتس اپ جزو معدود اپلیکیشن‌های محبوب و پراستفاده‌ای است که به صورت مستمر، آپدیت نسخه‌های بتا را برای استفاده و تست توسط عموم، برای هر دو پلتفرم اندروید و آی او اس، منتشر می‌کند. در نسخه بتای اخیر آن با شماره 2.19.298، در زمان باز کردن اپلیکیشن، لوگوی برنامه به همراه صفحه‌ای با پس‌زمینه جدید نمایش داده می‌شود.

قابلیت حذف خودکار پیام‌ها بعد از گذشت مدت زمانی مشخص، گرفتن پیش نمایش از پیام‌های صوتی و پاسخ هوشمند با همراه پیشتیبانی از اسکنر اثر انگشت برای ورود به برنامه را باید مهم‌ترین ویژگی‌های جدید پیام‌رسان واتساپ دانست. حتی سرعت عملکرد اسکنر اثر انگشت توسط کاربر قابل تنظیم است.

پشتیبانی از اسکنر اثر انگشت واتساپ

یکی دیگر از ویژگی‌های تازه افزوده شده به جدیدترین نسخه بتای واتس اپ، قابلیت پنهان کردن محتوای پیام از نوتیفیکیشن است. به این ترتیب در پنجره اعلانات، فقط نام ارسال‌کننده پیام دیده خواهد شد.

پشتیبانی از اسکنر اثر انگشت در واتس اپ از طریق Biometric API سیستم عامل اندروید فراهم می‌شود. به این ترتیب داده روی گوشی ذخیره شده و خبری از ارسال داده مربوط به اثر انگشت کاربر به سرورهای فیس بوک نخواهد بود. برای دستیابی به تنظیمات حریم خصوصی جدید باید به مسیر Settings> Account> Privacy> Fingerprint Lock بروید. گفتنی است برای استفاده از قابلیت‌های تازه توسعه یافته در جدیدترین آپدیت نرم افزار WhatsApp، سیستم عامل گجت باید حداقل اندروید 6 باشد.