خرید برند فیت بیت

مأموریت در حال اتمام؛ گوگل خرید برند فیت بیت را رسمی کرد

آلفابت به عنوان شرکت مادر گوگل، به زودی برند فیت بیت (Fitbit) را تصاحب خواهد کرد. فیت بیت، یک شرکت سازنده‌ی گجت‌های پوشیدنی است.

در سپتامبر گذشته، کمپانی سازنده‌ی ردیاب‌های تناسب اندام و ساعت‌های هوشمند فیت بیت در دست فروش قرار گرفتن خودش را رسما اعلام کرد. بلافاصله از گوگل به عنوان یکی از خریداران احتمالی این برند نام برده شد. شایعات از اوایل هفته‌ی گذشته آغاز شدند تا سرانجام معامله‌ی خرید رسما اعلام شد. کمپانی آلفابت به عنوان شرکت مادر گوگل قصد دارد برند فیت بیت را در معامله‌ای که سال آینده بسته خواهد شد، به مبلغ 2.1 میلیارد دلار خریداری کند.

این برند هرچه در عرضه‌ی ردیاب‌های سلامت موفق عمل کرد، اما در فروش ساعت‌های هوشمند ناموفق بود. صاحبان سهام فیت بیت برای هر سهمی که در اختیار دارند، 7.35 دلار را دریافت خواهند کرد. این درحالیست که ارزش هر سهم این شرکت در دوشنبه‌ی گذشته، 7.10 دلار بود.

گوگل می‌گوید خرید فیت بیت فرصتی برای سرمایه‌گذاری بیشتر در پلتفرم Wear OS‌ را ایجاد می‌کند و این می‌تواند خبر خوبی برای کسانی باشد که امیدوار بودند یک روزی پیکسل واچ را به دست ببندند. در واقع گوگل در بیانیه‌ی مطبوعاتی که روز گذشته منتشر کرد، رسما اعلام کرد که این خرید می‌تواند منجر به ورود گجت‌های پوشیدنی با برچسب «ساخت گوگل» در بازار شود. البته در حال حاضر بیشتر افراد بر این باورند که هیچ پیکسل واچی در دست توسعه قرار ندارد، زیرا گوگل احساس می‌کند هنوز Wear OS به تکامل نرسیده است و همچنان به دنبال پیشرفت آن است.

گوگل: از داده‌های سلامت فیت بیت برای موارد تبلیغاتی استفاده نخواهد شد.

کاربران هیچ تفاوت قابل ملاحظه‌ای را در مدیریت داده‌های کاربران توسط گجت‌های پوشیدنی Fitbit شاهد نخواهند بود. گوگل روز گذشته اعلام کرده است که مشابه سایر محصولات این کمپانی، در مورد داده‌هایی که توسط گجت‌های پوشیدنی به دست خواهند آورد، شفاف‌سازی می‌کنند. داده های سلامت فیت بیت قرار نیست برای اهداف تبلیغاتی کمپانی گوگل مورد استفاده قرار بگیرند و این شرکت به کاربران اجازه می‌دهد تا آن‌ها روزانه داده‌های خود را مرور کنند، انتقال دهند یا حذف کنند.

فیت بیت موفق به فروش بیش از 100 میلیون دیوایس پوشیدنی شده است و میلیون‌ها کاربر فعال در سراسر جهان دارد. این شرکت نیز در اطلاعیه‌ای عنوان کرده است که این محصولات همچنان با دو پلتفرم اندروید و آی او اس سازگار خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*