بازار جهانی موبایل

رشد بازار جهانی موبایل همزمان با جا ماندن اپل از سامسونگ و هواوی

موسسه کانالیس، نتایج آنالیز خود از بازار جهانی موبایل در سه ماهه سوم 2019 را منتشر کرد. برای اولین بار در دو سال گذشته، فروش جهانی گوشی‌های هوشمند افزایش یافته که عملکرد قوی هواوی در چین، یکی از دلایل آن بوده است.

بازار جهانی موبایل در ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر سال جاری، فروش 352.4 میلیون واحدی را تجربه کرد. این فقط یک درصد از فروش 348.9 میلیون واحدی سال قبل بیشتر است؛ اما باز هم نکته مثبتی قلمداد می‌شود. آخرین باری که شاهد افزایش فروش سالیانه در این بازار بودیم، به سال 2017 بازمی‌گردد.

بازار جهانی موبایل

تجارت موبایل هواوی در این برهه نسبت به سه ماهه سوم 2018، حدود 29 درصد رشد داشت؛ اما در واقع، فروش گوشی‌های کمپانی در خارج از چین کاهش یافت. از طرفی سامسونگ با رشد سالیانه 11 درصدی، همچنان در بازار جهانی موبایل پیشتاز است.

بیش از 40 درصد بازار جهانی موبایل در کنترل سامسونگ و هواوی

سیاست تهاجمی کره‌ای‌ها در ارائه‌ی محصولات تازه، به حفظ جایگاه نخست آن‌ها کمک کرد؛ مثلا سری گلکسی A که 10 مدل مختلف را شامل می‌شود تا همه سلایق را پوشش دهد. مدل‌های 5G گلکسی اس 10 و گلکسی نوت 10 را هم نباید فراموش کنیم که در سه ماهه سوم امسال، فروش خوبی داشتند.

«روشاب دوشی» از موسسه کانالیس، 5G را میدان نبرد بعدی برای سامسونگ می‌داند. این یکی از معدود کمپانی‌هایی است که چیپست‌ها و مودم‌های خود را می‌سازد و به تامین کنندگانی مانند کوالکام، وابستگی کامل ندارد. گوشی گلکسی ای 90 5G و تراشه تازه معرفی شده‌ی اگزینوس 980 با مودم نسل جدید سامسونگ، می‌توانند سلاح کمپانی برای رقابت در این عرصه باشند.

بازار جهانی موبایل

اما به اپل برسیم که با عرضه‌ی سه آیفون جدید، توانست از سرعت سقوط آزاد خود بکاهد. در چارک سوم امسال نسبت به سال گذشته، کمپانی کوپرتینویی کاهش 7 درصدی فروش را تجربه کرد که البته چیز خوبی نیست؛ اما در ربع اول و دوم سال 2019 این عددِ منفی، دو رقمی بود. به گفته‌ی «وینسنت تیلک» تحلیلگر کانالیس، اپل سعی دارد مشتریان خود را متقاعد کند که برای گوشی‌های 5G کمپانی در سال 2020، منتظر بمانند.

از دیگر بازیگران مهم در بازار جهانی موبایل باید به شیائومی، اوپو و  ویوو اشاره کنیم. هر سه کمپانی حداقل یک گوشی 5G را در سال 2019 عرضه کردند؛ پس شاید جایگاه سومی اپل هم در معرض خطر باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. به امید روزی که اپل نابود بشه
    مردمان کشور ما هم یه کم عاقل بش

    • هیچ وقت آرزوی نابودی برندها رو نکن که انحصار به وجود بیاد که نتیجه اش میشه سامسونگ که اگزینوس هارو آشغال رو میندازه به ملت.

  2. زنده باشی سامسونگ
    ۱۱ سال سلطه نوش جونت،انشاالله ۱۱۰ ساله دیگه هم سلطان باشی