سامسونگ گلکسی اس 10 لایت

سامسونگ گلکسی اس 10 لایت چنین شکلی خواهد داشت

سامسونگ گلکسی اس 10 لایت (Galaxy S10 Lite) جدیدترین عضو کهکشانی سامسونگ خواهد بود. گفته می‌شد سامسونگ پس از گوشی‌های خانواده اس 10 که حدود 9 ماه پیش معرفی شد اکنون تمام توان خود را بر روی گلکسی اس 11 گذاشته است اما ظاهرا گلکسی اس 10 لایت پرچم‌دار بعدی این غول کره‌ای خواهد بود.

سامسونگ گلکی اس 10 لایت در راه است و حالا طراحی طاهری احتمالی و برخی دیگر از اطلاعات مهم مربوط به این گوشی فاش شده است.

بر این اساس،‌ سامسونگ گلکسی اس 10 لایت از لحاظ طراحی جلو به گلکسی اس 10 پلاس و در قسمت پشتی به گلکسی اس 9 شباهت دارد. این اسمارت فون دارای صفحه‌نمایش اینفینیتی او (Infinity-O) خواهد بود. همچنین حاشیه‌های آن به شکل قابل‌ملاحظه‌ای باریک هستند. در قسمت‌های بالا و پایین نوارهای مشکی‌رنگی دیده می‌شود که البته در مقابل سایر گوشی‌های سری گلکسی اس 10 ضخامت بیشتری دارد. البته وجود چنین مواردی مهم است تا گروه طراحی سامسونگ بتواند قیمت محصول را به حداقل برساند.

طبق شایعات، شرکت کره‌ای قصد دارد صفحه‌نمایش 6.7 اینچی AMOLED را برای این گوشی تعبیه کند. دو لنز نیز برای سلفی در جلو قرار می‌گیرد. هنوز اطلاعات دقیقی در این مورد موجود نیست اما محتمل‌ترین گزینه‌های دوربین، همان‌هایی خواهند بود که در گلکسی اس 10 پلاس شاهدشان بودیم. این یعنی کاربران باید منتظر دو سنسور 8 و 10 مگاپیکسی در گلکسی اس 10 لایت باشند.

سامسونگ گلکسی اس 10 لایتدر کنار هر آنچه تا الان گفته شد، یک ماژول دوربین پشت هم وجود دارد که دو حسگر در آن قرار می‌گیرند. بااینکه هنوز اطلاعات تکمیلی منتشرنشده، اما می‌توان حدس زد که کیفیت سنسور اصلی 48 مگاپیکسل و سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسل خواهد بود. البته ممکن است سامسونگ حسگرهای دوربین گلکسی اس 10 ای را در نظر داشته باشد تا رسما رقیب جدی  برای آیفون 11 روانه‌ی بازار کند.

گفتنی است که سامسونگ گلکسی اس 10 ای با نمایشگر AMOLED و یک دوربین سلفی، در روزهای ابتدایی سال 2019 به بازار آمد و با استقبال خوبی مواجه شد اما این آمار فروش حتی نزدیک به آمار آیفون ایکس آر اپل نیست. همچنین ایکس آر در شش‌ماهه نخست سال 2019، پرفروش‌ترین گوشی هوشمند سراسر جهان لقب گرفت درصورتی‌که گلکسی اس 10 ای حتی در بیت 10 دستگاه پرفروش نیز جایی نداشت. شاید به خاطر همین آمار و ارقام است که سامسونگ تصمیم دارد گلکسی اس 10 لایت را روانه‌ی بازار کند.

مشخصات قدرتمند اما بدون جک هدفون

ازلحاظ نظری، سامسونگ رویه‌ی کاملا متفاوتی را در نظر گفته اما ازنظر مشخصات فنی، می‌توان گفت که با چیزی شبیه به گلکسی A91 روبه‌رو هستیم. کاربران باید منتظر کوالکام اسنپدراگون 855 و 8 گیگابایت رم باشند که بسیار خوب به نظر می‌رسد. حافظه داخلی 128 گیگابایت خواهد بود که ارتقای آن از طریق مموری کارت تا 512 گیگابایت ممکن است.

باتری گلکسی اس 10 لایت، 4370 میلی‌آمپر خواهد بود، هرچند که ممکن است این مقدار تا 4500 میلی‌آمپر افزایش یابد تا با استاندارد کمپانی‌ها، سازگار شود. همین‌طور شایعات دیگری وجود دارد که شارژر سریع 45 واتی همراه این موبایل عرضه خواهد شد.

کامل‌کننده‌ی امکانات بسیار خوب این گوشی هوشمند، سیستم‌عامل اندروید 10 و رابط کاربری One UI است. در مورد سایر ویژگی می‌توان به پورت USB-C و اسپیکرهای قرارگرفته در زیر گوشی اشاره کرد. متاسفانه  سامسونگ قصد ندارد از جک هدفون 3.5 میلی‌متری در این  گوشی استفاده کند ولی احتمالا امکان پشتیبانی از شبکه 5G فراهم خواهد بود.

زمان معرفی و قیمت و سامسونگ گلکسی اس 10 لایت

سامسونگ گلکسی اس 10 لایت یا هر چیز دیگری که سامسونگ آن را می‌نامد، ممکن است اواخر همین ماه معرفی و روانه‌ی بازار شود تا امکان خرید آن برای تعطیلات کریسمس فراهم شود اما اگر این اتفاق نیفتند، رونمایی آن به اوایل سال 2020 محول خواهد شد.

سامسونگ احتمالا گلکسی اس 10 لایت را به‌عنوان یک رقیب جدی برای آیفون 11 اپل معرفی خواهد کرد، بنابراین انتظار می‌رود قیمت پایه 699 دلار برای آن در نظر گرفته شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*