جایگزین پراید

قیمت خودروهای جایگزین پراید و پژو 405 از آنها بیشتر خواهد بود

دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت قیمت خودروهای جایگزین پراید و پژو 405 از آنها بیشتر خواهد بود؛ چراکه در وضعیت فعلی نمی‌توان خودرویی را با استاندارهای لازم در محدوده قیمتی پراید و پژو 405 تولید کرد.

احمد نعمت ‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران عنوان کرد بخش زیادی از زیان مالی خودروسازان داخلی به دلیل فروش خودروهای پرتیراژ است که با حذف این خودروها از خطوط تولید، میزان زیان این خودروسازان نیز کاهش پیدا می‌کند. البته در همین رابطه گروه خودروسازی سایپا قصد دارد طی یک برنامه‌ریزی به همان مقداری که تیراژ پراید کاهش می‌یابد، میزان تولید محصول جایگزین پراید را افزایش دهد تا بازار با کمبود خودرو مواجه نشده و نیاز بازار تامین شود.

قیمت جایگزین پراید و پژو

دبیر انجمن خودروسازان ایران در ادامه عنوان کرد با توجه به اینکه زمان توقف تولید برخی از خودروهای پرتیراژ اعلام شده است باید بگویم شرایط تولید خودرویی با استانداردهای روز کشور آن هم در محدوده قیمتی پراید وجود ندارد؛ چراکه خودروسازان برای رعایت الزامات جدید استاندارد می‌بایست هزینه‌های زیادی را پرداخت کنند. از این رو قیمت خودروهای جایگزین به هیچ عنوان در محدوده قیمتی پراید و پژو 405 نخواهد بود.

احمد نعمت ‌بخش افزود از سال 97 تا نیمه نخست سال 98 به دلیل قیمت‌های بخشنامه‌ای هر کدام از خودروسازان بزرگ کشور حدود 12 هزار میلیارد تومان متضرر شده‌اند که این ضررها همچنان ادامه داشته و خودروسازان کماکان محصولات تولیدی خود را با زیان به بازار عرضه می‌کنند. وی همچنین اعلام کرد با توجه به بدهی 20 هزار میلیارد تومانی خودروسازان به قطعه‌سازان باید بگویم اگر دولت نقدینگی شرکت‌ها را تامین نکند، در این شرایط نمی‌توانیم به برنامه تولید سال جاری دست پیدا کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خوب قراره ماشین های بهتری جایگزین بشه قطعا قیمتشون بالاتر خواهد بود