حشره

تماشا کنید: اگر همه حشره ها از بین بروند چه اتفاقی می‌افتد؟

حشره ها برای ما انسان‌ها موجودات مزاحمی هستند و بیشتر ما از آنها متنفر هستیم. اما اگر روزی همه حشرات از بین بروند چه اتفاقی می‌افتد و وجود این حشرات چه فایده‌ای برای ما دارد؟

اگر نگوییم همه، بیشتر مردم جهان از حشرات متنفرند و پیش خود آرزو می‌کنند ای کاش هیچ حشره‌ای در دنیا وجود نداشت. بیشتر از نیمی از گونه‌های شناخته شده، حشرات هستند و از بین رفتن همه آنها می‌تواند اتفاق بزرگی باشد. بعضی از حشره ها علاوه بر آزاری که به ما می‌رسانند، باعث به خطر افتادن جان ما نیز می‌شود؛ مثل پشه‌هایی که با انتقال مالاریا، ویروس وست نایل و سایر بیماری‌ها باعث مرگ بسیاری از انسان‌ها می‌شوند.

از بین رفتن همه حشره ها شاید ما را در ابتدا خوشحال کند، اما قطعا این اتفاق تاثیر عظیمی بر روی زمین خواهد گذاشت و حتی حیات در زمین را مختل می‌کند. دیوید ویتز از بخش حشره‌شناسی و محیط زیست و زیست‌شناسی تکاملی از دانشگاه آریزونا می‌گوید اگر حشرات از اکوسیستم زمین محو شوند، تعداد وسیعی از پستانداران و پرندگان و گیاهان نیز پس از آن از بین خواهند رفت.

اما این اتفاق چگونه می‌افتد و چرا وجود حشره ها انقدر برای محیط زیست و حتی انسان‌ها مفید است؟ در ادامه ویدیویی را در گجت تی وی مشاهده می‌کنید تا ببینید اگر همه حشرات از بین بروند چه بلایی سر ما و زمین می‌آید.

ویدیوی تاثیر از بین رفتن حشره ها

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خیلی ویدیو ی جذابی بود و ادم رو ب فکر میبره که خدا چی ساخته

  2. داستان سوسک هاش از همه بهتر یود