نرخ خودکشی

تماشا کنید: بالاترین نرخ خودکشی در سال‌های 1991 تا 2018 در کدام کشورهاست؟

خودکشی یکی از اصلی‌ترین عوامل مرگ و میر در سراسر جهان است. اما کدام کشورها در سال‌های 1991 تا 2018 میلادی بالاترین نرخ خودکشی را داشتند؟

طبق آمار، 10 درصد از مرگ‌های جهان مربوط به خودکشی می‌شود و خودکشی جزو 10 عامل اصلی مرگ و میر در جهان است. به همین دلیل روز 10 سپتامبر با نام «روز پیشگیری از خودکشی» شناخته شده و به ریشه‌های این آسیب اجتماعی و عوامل ایجاد و پیشگیری کننده آن پرداخته می‌شود. این پدیده مبهم و رازآلود سراسر جهان را درگیر خود کرده و برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در آینده با شدت و تعداد بیشتری ادامه داشته باشد.

مشکلات روحی و روانی، افسردگی، اعتیاد، شکست عاطفی و فقر از اصلی‌ترین دلایلی هستند که باعث می‌شوند برخی افراد دست به خودکشی بزنند. اما شما فکر می‌کنید کدام کشورها بالاترین نرخ خودکشی را دارند؟ نکته قابل توجه این است که بسیاری از کشورهای بحران زده در جهان و کشورهایی که استرس زیادی در آنها وجود دارد و حتی جنگ‌زده هستند، نرخ خودکشی پایینی دارند. از جمله این کشورها می‌توان به افغانستان، عراق و سوریه اشاره کرد. بر اساس آمارهای منتشر شده، در حال حاضر کشورهای لیتوانی، زیمبابوه، روسیه، اوکراین، قزاقستان، کره جنوبی،‌ بلاروس، لتونی، موزامبیک، اروگوئه، ژاپن و هند بیشترین نرخ خودکشی را دارند. این آمار به این صورت است که تعداد خودکشی به ازای هر 100 هزار نفر محاسبه می‌شود.

در ادامه می‌توانید با مشاهده ویدیو زیر در گجت تی وی، با کشورهایی که بیشترین نرخ خودکشی را در سال‌های 1991 تا 2018 داشتند آشنا شوید.

ویدیوی بالاترین نرخ خودکشی در کشورها

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. جالبه مسئولین میومدن تو روی مرذم نگاه می کردند و در صدا و سیما می گفتند : آمار خودکشی در غرب بالاست!!!

    چه قدر دروغ

    باید گریست

    با سپاس

  2. عُمَر خان،از دست سوتی فسیل ژاپن دیدی چقدر خودکشی داره؟
    باز بگو این آمار اشتباهه..خخخ

  3. خوبه که ایران نیست

  4. خوشحالم ک نیستیم

  5. وای خدای من چه غم انگیز

  6. خوش حالم ایران در این لیست حضور نداشت

  7. لیتوانی و روسیع وضعشون افتضاح هست