یافتن شواهدی از حیات فرازمینی

یافتن شواهدی از حیات فرازمینی چقدر زمان می‌برد؟

برخی از دانشمندان امیدوارند که بشر در دهه آینده، به شواهدی از حیات فرازمینی دست یابد؛ کمااینکه هم‌اکنون نیز تلاش‌ها در این راستا جریان دارد.

اخیرا کنگره بین‌المللی فضانوردی در شهر واشنگتن برگزار شد. در این همایش، زمان لازم برای کشف شواهدی قطعی از حیات فرازمینی هم مورد بحث قرار گرفت و متخصصان امر، به بیان امیدواری‌ها و برآوردهای علمی خود پرداختند.

این بحث به مدیریت کلیر وب، دانشجوی دکترای تاریخ علم در موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، بسیار داغ دنبال شد. خود او بیشتر موافق نظر فرانک دریک بود که در مقوله‌ی جستجوی حیات هوشمند، چهره‌ای شناخته شده دارد. به عقیده‌ی دریک، تلاش‌های بشر در این زمینه تا سال 2024 به ثمر خواهد نشست.

مایک گرت، مدیر رصدخانه جادرل بانک در انگلستان نیز چنین پاسخی داد:

ای کاش می‌توانستم بگویم فردا؛ اما این بیش از حد خوش‌بینانه است. ولی من فکر می‌کنم تا 5 یا 10 سال آینده، شانس زیادی برای کشف حیات در مریخ وجود دارد. به نظر من، این باید به عنوان هدف اصلی تعیین شود و چراغ راه ما برای آینده باشد.

احتمال دستیابی به شواهدی از حیات فرازمینی در یکی دو دهه آینده

اندرو سیمیون، مدیر مرکز تحقیقات SETI در برکلی کالیفرنیا هم یافتن شواهدی از حیات فرازمینی را در سال 2036 ممکن می‌داند. همچنین به باور لوسین والکوویچ، اخترشناس در آسمان‌نمای آدلر شیکاگو، تا 15 سال آینده این امر محقق خواهد شد.

برخی از دانشمندان اما پاسخی با جزئیات بیشتر ارائه دادند. مثلا سارا سیگر، اخترشناس دانشگاه ام آی تی روی ساخت تجهیزات پیشرفته‌تر و اجرای پروژه‌های منسجم‌تر برای کشف سیارات فراخورشیدی حساب کرده است. او مدت لازم برای فراهم شدن این شرایط را 20 سال تخمین می‌زند.

بیل دایموند، مدیر موسسه SETI (جستجوی هوش فرازمینی) امیدوار است این دستاورد در طول حیاتش حاصل شود. البته او در داشتن چنین آرزویی تنها نیست. پیت واردن، مدیر اجرایی پروژه اهداف رخنه (Breakthrough Initiatives) هم اظهار امیدواری کرده است که در تولد 80 سالگی او یعنی تا 10 سال دیگر، موفق به کشف حیات بیگانه بشویم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. همه چی داره تغییر میکنه ها