نظامیان ارتش

جمعیت نظامیان ارتش کشورهای مختلف از سال 1816 تا 2019 میلادی (گجت تی وی)

کدام کشورها بزرگ ترین ارتش دنیا را در اختیار دارند؟ در این ویدیو، جمعیت نظامیان ارتش کشورهای مختلف را از سال 1816 تا 2019 میلادی بررسی می‌کنیم.

امروزه تمام کشورها به دنبال داشتن ارتشی قدرتمند و بزرگ هستند تا بتوانند از منافع و خاک خود دفاع کنند. البته بزرگ‌تر بودن یک ارتش به معنای قدرتمندتر بودن آن نیست و فقط از لحاظ آماری، جمعیت بیشتری دارد. در این مطلب قصد داریم بزرگ ترین ارتش های جهان از لحاظ جمعیت نظامیان را در سال‌های متمادی بررسی کنیم.

در قرن نوزدهم و سال‌های 1820، روسیه بزرگترین ارتش دنیا را در اختیار داشت و این عنوان در سال‌های طولانی در اختیار این کشور باقی ماند. در آغاز قرن بیستم، همچنان روسیه دارای بزرگترین ارتش دنیا بود و آلمان، فرانسه و بریتانیا در رتبه‌های بعدی بودند. در قرن بیستم بارها عنوان بزرگترین ارتش دنیا بین شوروی، چین، آلمان، فرانسه و آمریکا جابه‌جا شد و در اواخر دهه 90 میلادی هم چین، آمریکا و هند در رتبه‌های اول بودند. اکنون که در سال 2019 میلادی قرار داریم چین، آمریکا، کره شمالی، هند، روسیه، پاکستان، کره جنوبی و ویتنام به ترتیب بیشترین تعداد نظامیان را دارند. ایران نیز با حدود 523 هزار نظامی در رده نهم و بالاتر از ترکیه و مصر و مکزیک قرار گرفته است.

در ادامه ویدیویی را در گجت تی وی مشاهده می‌کنید که جمعیت نظامیان ارتش کشورهای مختلف و بزرگترین ارتش های دنیا را از سال 1816 تا 2019 میلادی به شما نشان می‌دهد.

ویدیوی بیشترین جمعیت نظامیان ارتش ها