خودروهای هن تنگ

بلاتکلیفی مشتریان خودروهای هن تنگ همچنان ادامه دارد

با توجه به اینکه مشکلات مشتریان خودروهای هن تنگ شرکت عظیم خودرو را چندین بار بررسی کردیم، اما خودروهای ثبت نامی هن تنگ مربوط به سال گذشته همچنان به دست مشتریان نرسیده است.

طی ماه‌های گذشته چندین بار مشکلات مشتریان خودروهای هن تنگ شرکت عظیم خودرو را بررسی کردیم، اما بلاتکلیفی این مشتریان همچنان ادامه دارد. در همین راستا یکی از مشتریان این شرکت اعلام کرد برای خرید یک دستگاه خودرو چینی هن تنگ ایکس 7 در 10 شهریور سال 97 حدود 105 میلیون تومان به عنوان مبلغ پیش پرداخت طی سه روز (از 7 تا 10 شهریور 97) پرداخت کردیم که قیمت خودرو 207 میلیون تومان اعلام شد و موعد تولید آن نیز 270 روز عادی بود، اما این خودرو تاکنون به بازار عرضه نشده است. در آن زمان به مشتریان اعلام کردند که مدل‌های 2018 آن در اواخر اسفند سال 97 و مدل 2019 آن در خردادماه 98 به مشتریان تحویل داده می‌شود، ولی شرکت عظیم خودرو در موعد مقرر به تعهدات خود پایبند نبوده و تا به امروز برای این مشتریان دعوتنامه‌ای را ارسال نکرده است.

بررسی مشکلات مشتریان خودروهای هن تنگ

این مشتری مدعی است شرکت عظیم خودرو فقط مجوز فروش 400 خودرو را داشته، اما 4000 خودرو به فروش رسانده است. وی افزود هم‌اکنون بسیاری از نمایندگی‌های عظیم خودرو پلمپ شده‌اند و فقط شرکت اصلی در جاده کرج به فعالیت خود ادامه می‌دهد و تنها پاسخ آن به مشتریان این است که باید صبر کنیم تا نتیجه دادگاه رضا عظیمی، مدیرعامل عظیم خودرو مشخص گردد و مجوز تولید صادر شود؛ زیرا تمام مبالغ دریافتی از مشتریان در حساب دادگستری بلوکه شده است.

این مشتری در ادامه بیان کرد:

هنگامی که برای خودرو مورد نظر در شرکت عظیم خودرو ثبت نام کردیم، به صورت شفاهی به ما اعلام کرده بودند که این قرارداد قطعی است و مشتری در زمان تحویل خودرو می‌بایست فقط 102 میلیون تومان باقی مانده را پرداخت کند، اما متاسفانه به دلیل اینکه قرارداد را در آن زمان به خوبی بررسی نکردیم، چند هفته پس از امضای قرارداد متوجه شدیم که در قراردادها نامی از قیمت قطعی درج نشده است که با مراجعه به نمایندگی به ما اعلام کردند به متن قرارداد توجه نکنید و قرارداد شما قطعی خواهد بود.

این مشتری ناراضی شرکت عظیم خودرو افزود تقریبا در 3 ماه گذشته که برای پیگیری مشکلات مربوط به تحویل خودروهای چینی هن تنگ به شرکت عظیم خودرو مراجعه کردیم، به ما اعلام کردند که می‌بایست 212 میلیون تومان دیگر پرداخت کنیم تا آنها به ما خودرو ثبت نامی را تحویل دهند. تا به امروز فقط تعدادی پیامک در خصوص تکمیل وجه برای ما ارسال کردند که ما با توجه به این شرایط بد شرکت عظیم خودرو، تکمیل وجه را انجام ندادیم. وی افزود برای پیگیری مشکل خود به وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز مراجعه و در این خصوص شکایت‌نامه‌ای را تنظیم کردیم، اما تا به امروز پاسخی به ما داده نشده است.

در سال 1397 جعفری دولت آبادی، دادستان وقت تهران در خصوص بازداشت مدیرعامل شرکت عظیم خودرو، اتهاماتی که به وی وارد شده است و شکایت‌های مشتریان از این شرکت عنوان کرد:

17 پرونده پیش فروش خودرو در دادستانی تهران باز است و عظیم خودرو جزو شرکت‌هایی است که پرونده‌های آن مفتوح بوده و در حال بررسی آن هستیم. البته تاکنون دو متهم را در این زمینه بازداشت کرده‌ایم. همچنین شرکت عظیم خودرو فقط 150 فقره مجوز پیش فروش خودرو داشته است، اما متاسفانه حدود 4 هزار پیش فروش انجام داده و شکات 700 میلیارد تومان مطالبه دارند و حسب اعلام 200 میلیارد تومان اموال متهمان است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه