فیلتر سایت های دانلود فیلم

وزیر ارتباطات از صداوسیما برای فیلتر سایت های دانلود فیلم انتقاد کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت فیلتر سایت های دانلود فیلم با درخواست صداوسیما انجام شده است و ما این حکم را فاقد اعتبار قانونی می‌دانیم؛ چراکه به تولید محتوا در این بازار آسیب می‌رساند.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد ما در عصر دیجیتال حضور داریم و عصر دیجیتال و اقتصاد دیجیتال، عصر جوانان محسوب می‌شود. آذری جهرمی از رشد منفی کشور در سال 97 به دلیل تحریم‌ها خبر داد و افزود البته در حوزه ارتباطات با رشد 1.7 درصدی و در بخش فناوری اطلاعات نیز با رشد 6.4 درصدی مواجه بودیم که از رونق این حوزه در کشور حکایت دارد. وزیر ارتباطات تاکید کرد 70 درصد هزینه‌های اپراتورها ارزی و درآمد آنها به شکل ریالی است. از این رو با توجه به اینکه قیمت ارز 3 برابر شد، تعرفه‌های ارتباطی می‌بایست بیش از 2 برابر افزایش پیدا می‌کرد، اما با برنامه‌های ریاضتی که طی همکاری اپراتورها صورت گرفت، تعرفه این بخش 7 درصد افزایش یافت. وی از یکی از اقدامات ریاضتی به عدم پرداخت 800 میلیارد تومانی هزینه تبلیغات سالانه به صداوسیما با هدف کاهش هزینه‌های تعرفه خدمات اشاره کرد.

پوشش 100 درصدی 4G در تمام شهرها

آذری جهرمی پوشش 100 درصدی 4G در تمام شهرهای کشور را یکی از اقدامات وزارت ارتباطات طی 2 سال گذشته دانست. وی افزود از این پس کلیه روستاهای بالای 20 خانوار استان یزد نیز از ارتباط بهره خواهند برد. وی همچنین تاکید کرد طی 2 سال اخیر حدود 80 درصد روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات و پهن باند اتصال پیدا کردند و طبق آمارهای رسمی حدود 70 میلیون نفر در کشور به پهن باند موبایل دسترسی داشته که از نظر رشد دیتا و داده از کشور ترکیه سبقت گرفته‌ایم. وزیر ارتباطات اعلام کرد بودجه وزارت ارتباطات در وضعیت سختی قرار دارد؛ چراکه از بودجه مصوب 6 هزار میلیارد تومانی وزارت ارتباطات فقط 1300 میلیارد تومان پرداخت شده است که از این میزان 500 میلیارد بودجه جاری و فقط 800 میلیارد برای توسعه اختصاص پیدا کرده است. وزیر ارتباطات توسعه عرضه فضایی را یکی از اولویت‌های وزارت ارتباطات دانست و گفت توسعه عرضه فضایی با فعالیت جوانان با جدیت در حال پیگیری است.

ماجرای فیلتر سایت های دانلود فیلم

وزیر ارتباطات در پاسخ به برخی از دانشجویان دانشگاه یزد در خصوص فیلتر سایت های دانلود و فیلم و پیام رسان تلگرام عنوان کرد فیلترینگ با توجه به قانون جرائم رایانه‌ای و در کارگروه تعیین مصادیق تصمیم‌گیری می‌شود. وی افزود این کارگروه دارای 6 عضو دولتی و 6 عضو غیر دولتی است که وزیر ارتباطات نیز در این کارگروه یک عضو دارد. وی تاکید کرد وزیر ارتباطات، وزیر ارتباطات است و اقداماتی برای قطع ارتباط انجام نمی‌دهد و فقط در این کارگروه دارای یک رای است.

آذری جهرمی در ادامه افزود:

از همان زمان این موضوع مطرح شد که هم صوت و تصویر فراگیر معنی شود و هم منظور از نظارت و صدور مجوز مشخص شود که مجلس یا شورای عالی فضای مجازی باید به این موضوع وارد شوند. در واقع فیلتر سایت های دانلود فیلم با درخواست صداوسیما انجام شده است که از نظر ما این حکم فاقد اعتبار قانونی است و آسیب زیادی به تولید محتوا و این بازار در کشور می‌رساند، اما ما اختیار قانونی در این خصوص نداریم.

مشکلات طرح رجیستری

وزیر ارتباطات تاکید کرد طبق قانون هر مسافر قادر است تا حداکثر 80 دلار کالا نظیر گوشی را به کشور وارد کند که همین حقوق قانونی مسافر توسط سودجویان مورد سوءاستفاده قرار گرفته است. باید بدانیم که با اجرای طرح رجیستری، قاچاق گوشی های موبایل به صفر رسیده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. کارمون به کجا رسیده که دارن خودشون خودش را نقض می کند

  2. تموم کنین این جنگ زرگری رو
    اون سایتفیلتر میکنه
    وزیر کشور به دستور یه دادستان دون پایه که به خاطر فساد تازگی دستگیر شده تلگرام فیلتر میکنه
    فقط تقسیم وظایف کردن

  3. همین یه دل خوشی برامون مونده بود که میتونستم دو تا فیلم با کیفیت و به روز رو تماشا کنیم زدن به کل سردرگممون کردن..البته الان سایت های فیلم و سریال تا حدودی دوباره تونستن برگردن و احیا بشن