گوشی های سونی اکسپریا اندروید 10

رسمی: این گوشی های سونی اکسپریا ، اندروید 10 را دریافت می‌کنند

به صورت رسمی نام مدل گوشی های سونی اکسپریا که اندروید 10 را دریافت می‌کنند از سوی سازنده اعلام شد. زمان تقریبی دریافت این به‌روزرسانی توسط گوشی‌های مذکور نیز مشخص شده است.

تا به امروز کمپانی سونی هیچ لیستی از دریافت کنندگان اندروید 10 را منتشر نکرده بود؛ اینک سرانجام شاهد انتشار فهرستی از گوشی های سونی هستیم که به آخرین نسخه‌ی پلتفرم اندروید مجهز خواهند شد. همانطور که انتظار می‌رفت، گوشی‌ساز ژاپنی اعلام کرده است که آخرین گوشی‌های هوشمند آن‌ها به نام اکسپریا 1 و اکسپریا 5، نخستین محصولاتی خواهند بود که در ماه دسامبر به‌روزرسانی اندروید 10 را دریافت می‌کنند.

قبل از آنکه بخواهیم امیدواری شما را زیاد کنیم، باید بگوییم که هیچ یک از دیگر مدل‌های سونی اکسپریا به جز دو مدل فوق، در سال 2019 آپدیت جدید اندروید را دریافت نخواهند کرد. در واقع شش گوشی دیگر قرار است در سال آینده‌ی میلادی به دهمین نسخه‌ی اندروید مجهز شوند که نمی‌تواند خبر غافلگیرکننده‌ای باشد!

زمان دقیق دریافت اندروید 10 توسط گوشی های سونی مشخص نیست

صاحبان اکسپریا 10، اکسپریا 10 پلاس، اکسپریا ایکس زد 2، ایکس زد 2 کامپکت، ایکس زد 2 پریمیوم و اکسپریا ایکس زد 3، در اولین هفته‌های سال 2020 به اندروید 10 مجهز خواهند شد. البته هیچ زمان دقیقی برای دریافت آن‌ها اعلام نشده و نمی‌دانیم اولویت دریافت آن‌ها به چه شکل است. سونی می‌گوید که دریافت این به‌روزرسانی بسته به موقعیت جغرافیایی و شرکت مخابراتی که کاربران از آن استفاده می‌کنند، می‌تواند متفاوت باشد. هرچند غول ژاپنی اعلام کرده است که این به‌روزرسانی برای نسخه‌های آنلاک شده‌ی گوشی‌های اکسپریا نیز منتشر خواهد شد.