قطعی اینترنت ایران

گزارش نت بلاکس از قطعی اینترنت ایران ؛ افت 95 درصدی اینترنت در ایران

بر اساس گزارشی که توسط نت بلاکس از قطعی اینترنت ایران منتشر شده، اختلال و افت 95 درصدی اینترنت در ایران طی 48 ساعت گذشته یکی از پیچیده‌ترین مواردی است که تاکنون این موسسه بررسی کرده است.

بر اساس آمارهایی که شرکت آمریکایی نت بلاکس (NetBlocks) در خصوص قطع شدن اینترنت ایران منتشر کرده، اینترنت ایران با افت 95 درصدی مواجه شده است. در بخشی از این آمار آمده است در گام نخست از ساعت 21 روز جمعه 24 آبان 98 کاربران شهر مشهد برای دسترسی به اینترنت با مشکلات زیادی مواجه شدند که میزان شدت اختلالت و قطعی با گذشت زمان افزایش پیدا کرد. پس از اختلالات اینترنتی در مشهد، تهران، شیراز و اصفهان، اپراتورهای مشهور ایران از جمله همراه اول، ایرانسل و رایتل از ساعت 18 روز شنبه 25 آبان اینترنت تمام کاربران ایرانی به صورت ناگهانی قطع شد که این طرح قطعی توسط اپراتورهای ثابت نیز به اجرا رسید.

جزئیات قطعی اینترنت ایران

شرکت آمریکایی نت بلاکس در صفحه توییتری خود نوشت خاموشی اینترنت ایران با بیش از 300 شبکه یکی از پیچیده‌ترین مواردی است که طی فعالیت چندین ساله خود آن را مورد بررسی قرار داده‌ایم. طبق این گزارش حدود 48 ساعت از قطع شدن اینترنت می‌گذرد و زمان دقیقی برای اتصال مجدد دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت بین‌الملل اعلام نشده است.

افت 95 درصدی اینترنت ایران

قطعی اینترنت ایران

نت بلاکس در توییت دیگری با انتشار داده‌های آماری مربوط به دسترسی کاربران به اینترنت اعلام کرد با توجه به قطعی بی‌سابقه اینترنت در ایران توسط اپراتورهای تلفن همراه و ثابت، در حال حاضر اینترنت در ایران افت 95 درصدی را تجربه می‌کند و کاربران عملا به اینترنت بین‌الملل دسترسی ندارند و 5 درصد باقی‌مانده نیز به اتصال کاربران به اینترنت ملی (اینترانت) مربوط می‌شود.

هزینه ایران به ازای هر روز قطع کردن اینترنت

قطعی اینترنت ایران

طبق آماری که نت بلاکس منتشر کرده است، با توجه به اینکه حدود 48 ساعت از قطعی اینترنت در کشور می‌گذرد، هر روز قطعی اینترنت برای ایران حدود 369 میلیون دلار هزینه به همراه دارد.