مزدا 3 مدل 2019

مزدا 3 مدل 2019 ؛ بررسی امکانات و مشخصات سدان محبوب مزدا

مزدا 3 مدل 2019 به عنوان جدیدترین نسل سدان محبوب مزدا محسوب می‌شود که در این مقاله قصد داریم مشخصات فنی ، امکانات و تجهیزات این خودرو ژاپنی را بررسی کنیم.

امروزه خودروهای شاسی بلند و هاچ بک اولویت بسیاری از مشتریان است و به همین دلیل سدان‌های کوچک در اولویت دوم قرار دارند، اما این موضوع باعث نشده است تا مزدا نسل جدیدی از سدان محبوب خود را تولید نکند. مزدا 3 در نسل جدید خود هم در مدل هاچ بک و هم در مدل سدان به بازار عرضه شده است، اما این خودروساز ژاپنی مزدا 3 مدل 2020 را برای رقابت با خودروهای لوکسی نظیر آئودی A3 و مرسدس A کلاس طراحی کرده است. در ادامه این خودرو را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم.

بررسی مشخصات مزدا 3 مدل 2019

مزدا 3 مدل 2019

مزدا 3 مدل 2019 نسبت به رقیب‌های آلمانی خود قیمت ارزان‌تری دارد، اما جذابیت این سدان نیز از رقبای ژاپنی خود یعنی هوندا سیویک و تویوتا کرولا بیشتر است. مزدا 3 مدل 2019 با نسخه هاچ بک خود فقط در دو بخش کاپوت و شیشه جلو مشترک بوده و کلیه پانل‌های دیگر این سدان ژاپنی جدید است. در همین زمینه خط سقف نیز نسبت به مدل هاچ بک دارای ارتفاع بیشتری است. فاصله میان هر دو نسخه مزدا 3 مدل 2019 حدود 2727 میلی‌متر اعلام شده، اما طول مدل سدان از نسخه هاچ بک حدود 200 میلی‌متر بیشتر است.

مزدا 3 مدل 2019

اورهنگ عقب دلیلی برای طویل‌تر بودن نسخه سدان نسبت به نسخه هاچ بک است. در این خودرو فضای محفظه بار از 351 لیتر نسخه هاچ بک به 444 لیتر مدل سدان رسیده است. در قسمت کابین این خودرو آن فضای تنگ هاچ بک دیده نمی‌شود. قسمت کابین از روشنایی بیشتری بهره می‌برد و از مدل هاچ بک جادارتر است که این فضای بیشتر به دلیل وجود ستون‌های C نازک‌تر و شیشه‌های بزرگ‌تر به وجود آمده است.

مزدا 3 مدل 2019

مشتریان مزدا 3 مدل 2019 سدان را فقط با موتور جدید و هوشمند اکتیو ایکس 2 لیتری بنزینی می‌توانند سفارش دهند که این موتور از تکنولوژی احتراق کمپرس و دستیار هیبریدی ملایم بهره می‌برد و بر اساس اعلام مزدا بدون اینکه به استفاده از توربو و کم کردن حجم موتور نیاز باشد، این خودرو مصرف سوختی حدود 5.6 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر خواهد داشت.

مزدا 3 مدل 2019

رانندگان این خودرو برای دست‌یابی به پرفورمنسی که شرکت مزدا در خصوص این خودرو ادعا می‌کند، می‌بایست به موتور فشار آورند که البته در بزرگراه میزان آرامش این موتور نسبت به دیزلی بیشتر است. همواره مالکان مزدا 3، سواری آن را یکی از نقاط قوت آن معرفی می‌کند، هرچند احتمال دارد از لحاظ هیجان رانندگی کمی پایین‌تر از سطح بی ام و سری 1 باشد، اما این خودرو از نظر سواری نسبت به رقبا در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد.

مزدا 3 مدل 2019

مزدا 3 مدل 2019 از شاسی جدیدی بهره می‌برد که با سیستم تعلیق همکاری مناسبی دارد و همین موضوع برای یک خودرو دیفرانسیل جلو امتیاز مثبتی محسوب می‌شود. در هنگام رانندگی شاهد تکان در بدنه بوده‌ایم که آنچنان به چشم نمی‌آید و البته مقدار چسبندگی این سدان در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. به طور کلی مزدا 3 مدل 2019 برای سرنشینان و راننده سواری و راحتی خوبی را به همراه خواهد داشت.

مزدا 3 مدل 2019

این سدان دارای یک کابین فوق‌العاده و با کیفیت مناسب است که باید بگوییم مزدا 3 مدل 2019 با ارائه کابین خارق‌العاده برای رقابت با رقبای لوکس خود اعلام آمادگی کرده است. از نقاط قوت کابین می‌توان به سیستم اطلاعات سرگرمی آن اشاره کرد که از صفحه نمایش 8.8 اینچی تیز هم برخوردار است. در کابین شاهد کنترل‌های فیزیکی مدل قبلی هستیم و یک کلید چرخشی در کنسول مرکزی نیز کار حرکت منوها را انجام می‌دهد. از این رو اگر به لمس کردن زیاد صفحه نمایش خودرو تمایلی ندارید، این قابلیت مزدا 3 جدید برایتان کارآمد خواهد بود.

مزدا 3 مدل 2019

مدل‌های میان‌رده مزدا 3 جدید در نسخه GT اسپورت دارای پوشش چرم استاندارد بوده و پلاستیک‌ها و متریالی که در این خودرو استفاده شده است، در برخی از قسمت‌های کابین از مدل‌هایی که در مرسدس A کلاس و یا نسل قبلی فولکس واگن گلف وجود دارند نیز بهتر است. به طور کلی کابین مزدا 3 مدل 2019 بسیار شیک است و از تجهیزات متعددی هم بهره می‌برد. از تجهیزات این خودرو می‌توان به سیستم صوتی Bose، صندلی راننده با تنظیم برقی در 8 جهت و فرمان گرم شونده اشاره کرد.

مزدا 3 مدل 2019

از آنجایی که مدل‌های سدان و هاچ بک مزدا 3 جدید دارای تفاوت قیمتی نیستند، به همین دلیل مشتریان بر اساس سلیقه خود می‌توانند مدل سدان یا هاچ بک را خریداری کنند. در پایان باید بگوییم مزدا 3 جدید قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود را همچنان از نسل‌های قبلی حفظ کرده و قطعا انتخاب مدل سدان برای خانواده‌ها دارای جذابیت بیشتری است؛ چراکه مدل سدان از فضای بیشتر و صندوق بزرگتری بهره می‌برد.

مشخصات مزدا 3 سدان 2.0 180PS GT Sport

قیمت26 هزار و 675 پوند
موتور4 سیلندر 2 لیتری بنزینی هیبریدی ملایم
قدرت178 اسب بخار
گشتاور224 نیوتن‌متر
گیربکس6 سرعت دستی، دیفرانسیل جلو
شتاباز صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت ظرف مدت 8.2 ثانیه
حداکثر سرعت216 کیلومتر در ساعت
مصرف سوختبه ازای هر 100 کیلومتر حدود 5.6 لیتر

تصاویر مزدا 3 مدل 2019

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ماشین های خوبیه اما تو ایران اینا شبیه افسانه است!