وان پلاس 8 و وان پلاس 8 تی

آخرین اخبار وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو ؛‌ مشخصات فنی،‌طراحی،‌ قیمت و زمان عرضه

اخبار جدیدی از گوشی‌های وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو (OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro) منتشر شده که می‌تواند از مشخصات فنی٬ طراحی٬ قیمت و زمان عرضه پرچمداران سال 2020 وان پلاس پرده بردارد.

شرکت وان پلاس در سال 2020 قصد دارد از دو گوشی جدید خود به نام‌های وان پلاس 8 و وان پلاس 8 تی پرده برداری کند. هنوز حدود 6 ماه تا معرفی این دو اسمارت فون باقی مانده است٬ اما خیلی زود انتشار شایعات مربوط به آن‌ها آغاز شد. ما در این مقاله هرآنچه در مورد این محصولات می‌دانیم را کنار هم گذاشته‌ایم تا شما را با تازه‌ترین پرچمداران برند جذاب وان پلاس بیشتر آشنا کنیم.

اگر فکر می‌کنید یکی از مدل‌های وان پلاس ۸ گوشی آینده‌ی شما خواهد بود٬ اینجا همان جاییست که می‌توانید تصمیمتان را قطعی کنید. با ما همراه باشید.

وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو

طراحی

تغییرات کوچک و بزرگی در خانواده OnePlus 8 انجام خواهد شد. تغییرات بزرگ‌تر مربوط به مدل اصلی و تغییرات کوچک‌تر نیز متعلق به مدل پرو گوشی‌های آینده شرکت وان پلاس است. مدل معمولی طراحی متحول شده‌ای را ارائه خواهد کرد که می‌تواند وجه تمایز آن با مدل پرو نیز باشد. دو تغییر بزرگ در اینجا وجود دارد.

وان پلاس 8 و وان پلاس 8 تی

اول اینکه نمایشگر نسخه اصلی همانند دو مدل قبلی پرو٬ حالا کمی خمیدگی دارد. اگر شایعات اخیر به واقعیت تبدیل شود٬ مطمئنا تحولاتی در گروه‌های هواداری وان پلاس رخ خواهد داد. کاربران زیادی هستند که علاقه‌ای به نمایشگرهای خمیده از کنار ندارند و شاید هم به همین خاطر است که گوشی‌های وان پلاس را به خاطر نمایشگر مسطحی که دارند٬ انتخاب می‌کنند. با از بین رفتن این گزینه٬ ممکن است بسیاری از آن‌ها از روی این نسل پرش کرده و اقدام به خرید آن‌ها نکنند و همچنان امیدوار بمانند تا نسل نمایشگرهای منحنی پشت سر گذاشته شود.

دومین تغییر٬ برجستگی دوربین است که از وان پلاس 7 تی پرو الهام گرفته شده است. ماژول دوربین دایره‌ای موجود در قاب پشتی مدل 7 تی چندان دوست داشتنی نبود و بدین ترتیب به دست فراموشی سپرده خواهد شد.

البته در اینجا تغییر بزرگ دیگری نیز وجود دارد که مربوط به هر دو مدل این خانواده می‌شود. یک حفره روی نمایشگر آن‌ها برای میزبانی از دوربین سلفی نقش خواهد بست. بله٬ دوربین پاپ آپ موجود روی گوشی 7 تی پرو از بین خواهد رفت. رندرهای این گوشی٬ حفره‌ای روی صفحه همانند گوشی‌های خانواده گلکسی اس 10 را به تصویر می‌کشند. این حفره در مدل پرو بزرگ‌تر است که می‌توند به معنای حضور دو دوربین سلفی در داخل نمایشگر باشد. به طور کلی می‌توان گفت که وان پلاس برای طراحی این دو گوشی٬ از پرچمدار مدل پرو سال 2019 خود الگو گرفته است. حالا این سوال پیش آمده است که چرا اینقدر شباهت بین دو مدل وجود دارد؟ پاسخ را باید در قطعات زیر قاب آن‌ها یافت.

وان پلاس 8 و وان پلاس 8 تی

مشخصات فنی

موردی که نیازی به هیچگونه تایید یا درز اطلاعاتی ندارد٬ تجهیز دو گوشی وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ تی به تراشه‌ی اسنپدراگون 865 کوالکام است. این تراشه‌ی سیستمی جدید که به زودی معرفی خواهد شد٬ ارائه کننده‌ی عملکرد پردازشگر گرافیکی و پردازنده‌ی بهتری نسبت به نسل فعلی خود خواهد بود. 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیز جزو بدیهیات این محصولات است. هرچند اگر ما یک مدل مجهز به رم 10 گیگابایتی را نیز ملاقات کنیم٬ نباید متعجب شویم. تا بدین لحظه تفاوت زیادی بین دو مدل وجود ندارد. بیایید عمیق‌تر نگاه کنیم.

← نمایشگر

با توجه به این که مدل اصلی وان پلاس 8 نیز به یک نمایشگر خمیده مجهز شده٬ پس بزرگ‌ترین تغییر بین این دو گوشی در کجاست؟ شایعات نشان می‌دهند که مدل پرو پرچمدار سال آینده وان پلاس از یک نمایشگر 120 هرتزی بهره‌مند خواهد بود. پیشرفتی که این نمایشگر نسبت به مدل 90 هرتزی ارائه می‌کند حاشیه‌ای است٬ اما افرادی که قصد دارند از گوشی‌های قدیمی‌تر به یک گوشی جدید 120 هرتزی مهاجرت کنند٬ قطعا متوجه تفاوت‌ها خواهند شد. این درحالیست که مدل اصلی این خانواده به یک نمایشگر 90 هرتزی مجهز خواهد بود.

وقتی به مبحث اندازه می‌پردازیم٬ ما باید انتظار تفاوتی کم را  از حاشیه‌های باریک‌تر یا کمی نسبت ابعاد متفاوت‌تر بین این دو دیوایس داشته باشیم. نمایشگر مدل پرو 6.7 اینچی و مدل معمولی 6.5 اینچی خواهد بود.

← دوربین

یکی دیگر از بخش‌هایی که می‌تواند در این دو مدل متفاوت باشد٬ دوربین است. بر اساس شایعات مدل پرو از چهارمین نسل سنسورهای وقت پرواز (ToF) استفاده می‌کند. استفاده از این سنسور در گوشی‌های امروزی دیگر به یک استاندارد تبدیل شده است. این سنسور می‌تواند عملکردهای واقعیت افزوده گوشی را ارتقاء داده و به ثبت عکس‌های پرتره‌ی بهتر نیز کمک کند.

وان پلاس 8 و وان پلاس 8 تی

هنوز اطلاعاتی از سه دوربین اصلی٬ تله فوتو و فوق عریض در دست نیست. اگر شاهد افزایش کیفیت تصویر باشیم٬ بیشتر به بخش نرم افزاری دوربین وان پلاس بستگی دارد. بنابراین باید تا زمان عرضه‌ی این گوشی‌ها منتظر بمانیم تا ببینیم آیا پیشرفتی صورت گرفته است یا خیر.

← شارژ بیسیم

شارژ بیسیم مهم‌ترین ویژگی نادیده گرفته شده در دستگاه‌های وان پلاس در مقایسه با دیگر پرچمداران بازار بود٬ اما به نظر می‌رسد این مشکل در سال 2020 حل شود. تازه‌ترین اطلاعات به اضافه شدن پشتیبانی از فناوری شارژ‌ بیسیم به دو گوشی خانواده وان پلاس ۸ اشاره دارند. هرچند سرعت این شارژ‌ نسبت به شارژ‌ بیسیم Warp Charge کمتر خواهد بود که به خاطر کنترل هزینه‌ها انجام می‌شود.

قیمت و زمان عرضه

فرض بر اینکه وان پلاس طبق روال معمول بخواهد گوشی‌هایش را معرفی کند٬ ما باید انتظار معرفی دو گوشی سری OnePlus 8 در اواسط ماه مه سال 2020 را داشته باشیم.

اما گمانه‌زنی در مورد قیمت این دو گوشی سخت است. هنوز هیچ خبر رسمی در این مورد وجود ندارد٬‌ اما قضاوت بر اساس پیشرفت‌های حاصل شده نشان می‌دهد که وان پلاس موفق به مهار هزینه‌ها و افزایش حداکثر 50 تا 100 دلاری در پرچمدار جدید خودش خواهد شد. با این حال٬ مایه تاسف است که وان پلاس با شعار «قاتل پرچمداران» آغاز به کار کرد٬ هر ساله محصولاتش را با افزایش قیمت همراه می‌سازد. بنابراین در آینده‌ای نزدیک دیگر نمی‌توان تفاوتی بین محصولات این خانواده با دیگر پرچمداران بازار یافت.

آخرین اخبار وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*