کارت سوخت خودروهای با عمر 25 سال و موتورسیکلت‌های با عمر 10 سال باطل شد

طبق مصوبه هیئت‌وزیران کارت سوخت خودروهای با عمر 25 سال و موتورسیکلت‌های با 10 سال باطل شد و مالکان این خودروها برای سوخت‌گیری باید از سهمیه بنزین آزاد استفاده کنند.

از 24 آبان 98 طرح سهمیه بندی بنزین به اجرا رسید که به واسطه آن قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای به ازای هر لیتر 1500 تومان و بنزین آزاد نیز 3000 تومان تعیین شد. پس از اجرا این طرح، بسیاری از مالکان خودروها و موتورسیکلت‌های قدیمی اعلام کردند که کارت هوشمند سوخت وسیله نقلیه آنها باطل شده است. پس از پیگیری مشخص شد که این اقدام با مصوبه هیئت دولت به اجرا رسیده است؛ طبق این مصوبه خودروهایی که دارای شرایط فرسودگی هستند علاوه بر اینکه کارت سوخت آنها باطل می‌شود، پلیس نیز ار تردد آنها جلوگیری خواهد کرد.

جزئیات ابطال کارت سوخت خودروهای قدیمی

طبق آیین‌نامه هیئت دولت، خودروهای سواری دارای عمر 25 سال، خودرو سواری دولتی با عمر 15 سال، تاکسی اعم از سواری و ون با عمر 10 سال، مینی‌بوس و میدل‌بوس با عمر 15 سال، اتوبوس شهری با عمر 10 سال، اتوبوس برون شهری با عمر 15 سال، کامیون و کشنده با عمر 25 سال، وانت با عمر 15 سال، موتورسیکلت با عمر 10 سال و سایر وسایل نقلیه که از تاریخ ساخت آنها 25 سال گذشته باشد، یک وسیله نقلیه از رده خارج و فرسوده به‌شمار می‌روند.

بر اساس این آیین‌نامه که از سال 1388 تا به امروز در جریان است، کلیه وسایل نقلیه که مشمول این قانون هستند، از کارت سوخت بهره نخواهند برد و می‌بایست از سهمیه بنزین آزاد استفاده کنند. در همین راستا شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی طرح ابطال کارت سوخت خودروهای فرسوده را شروع کرده است. گفتنی است اگر دولت در این تصمیم خود هر نوع تغییری را ایجاد کند، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز وظیفه دارند که از آن پیروی کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. خب دیگه فکر نکنم بدتر از این بشه اگه کسی ایده ای بدتر از این سراغ داره پیشنهاد بده تا اجرا کنند😭

  2. خوب چرا مثلا همچین میکنن ب جای ایجاد این مشکلات بهشون تسهیلات بدن تا ماشینشون رو عوض بکنن

  3. قدیمی ترین مدل ماشین ها رو قشر کمتر برخوردار جامعه دارن که الان حتی کارت سوختم دیگه ندارن 🙂 زیبا نیست ؟ :)))