استخراج رمزارزها

ابلاغ دستورالعمل استخراج رمزارزها ؛ شرایط استقرار واحدهای استخراج ارز دیجیتالی

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابلاغ دستورالعمل جدیدی برای استخراج رمزارزها خبر داد. در ادامه شرایط استقرار واحدهای استخراج ارز دیجیتالی در کشور را بررسی می‌کنیم.

سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه برای استخراج رمزارزها نظیر بیت کوین دستورالعمل جدیدی ابلاغ شده است، اعلام کرد سامانه خدمات صنعت، معدن و تجارت (بهین‌یاب) محلی برای دریافت درخواست‌های صدور مجوز است که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها این مجوزها را صادر خواهد کرد. این مقام مسئول در مورد تعیین و ملاک صنعتی شدن رمزارزها نیز بیان کرد پس از اینکه با فعالان این بخش، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های مختلف هم‌فکری صورت گرفت، تصمیم بر آن شد تا متقاضیانی که به طور کلی توان برق مصرفی تجهیزات استخراج رمزارزها آنها بیش از 250 کیلووات (ولت-آمپر) باشد، قادر به دریافت جواز تاسیس و بهره‌برداری خواهند بود.

شرایط استقرار واحدهای استخراج رمزارزها

سعید زرندی در ادامه بیان کرد برای اینکه یک واحد استخراج رمزارزها استقرار پیدا کند، باید کاربردی صنعتی داشته و مشمول ضوابط استقرار واحد‌های صنعتی باشد. وی افزود از این رو فقط در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب شده و یا مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی و نیروگاه‌ها شرایط استقرار آنها فراهم است. این مقام مسئول تاکید کرد در شرایط استقرار واحدهای استخراج رمزارزها آمده است که ایجاد این واحدها شامل محدودیت محدوده 120 کیلومتری شهر تهران، 50 کیلومتری شهر اصفهان و 30 کیلومتری مراکز سایر استان‌ها نخواهد بود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه اظهار کرد طبق دستورالعملی که برای استقرار واحدهای استخراج رمزارزها ابلاغ شده است، صدور یا اصلاح مجوز تاسیس و پروانه بهره‌برداری برای استقرار استخراج ارزهای دیجیتالی در محل واحدهای تولیدی فعال صنعتی و معدنی فعال ممنوع خواهد بود، اما دریافت مجوز برای فعالیت در محل واحدهای تولیدی غیرفعال صنعتی در صورتی که از عدم فعالیت‌های آنها 3 سال گذشته باشد، مجاز اعلام شده است.

سعید زرندی در ادامه بیان کرد ارائه مجوز ایجاد این واحدها به نام چند فرد حقیقی و یا چند فرد حقوقی مجاز نخواهد بود. هرچند این افراد اگر شرکتی را تشکیل دهند، قادر خواهند بود در سامانه برای دریافت مجوز تاسیس درخواست دهند. وی افزود امکان صادر کردن مجوز استقرار در محل استیجاری با حداقل اجاره یکساله اگر در چارچوب این دستورالعمل باشد، وجود دارد. وی تاکید کرد مجوز تاسیس که برای افراد صادر می‌شود 6 ماهه است و اگر گزارشی از پیشرفت فیزیکی طرح و تایید آن توسط سازمان ارائه شود، این مجوز یک دوره دیگر تمدید می‌شود. طبق گفته این مسئول، تامین زیرساخت‌های لازم برای استقرار این واحدها چون برق، گاز، آب و اینترنت باید توسط دارنده مجوز تاسیس انجام شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه بیان کرد برق مورد نیاز برای استخراج رمزارزها توسط شبکه سراسری برق کشور تامین خواهد شد و یا تولید برق به شکل خصوصی به روش انرژی تجدیدپذیر، CHP، نیروگاه خصوصی تامین خواهد شد که باید در چارچوب ضوابط و مقررات انجام شود. وی افزود همچنین طبق این دستورالعمل یک سرمایه‌گذار پس از این‌که امکانات طرح چون زمین، برق، ساختمان و تجهیزات را تامین کرد، می‌تواند برای دریافت مجوز تاسیس اقدام کند و اگر این اقدامات انجام شده بر اساس ضوابط دستورالعمل ابلاغ شده باشد، امکان اینکه برای آن مجوز تاسیس یا پروانه بهره‌برداری صادر شود، وجود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. یکی از بهترین راه ها برای دور زدن تحریم های امریکا است

  2. مرگ بر پول فراماسونی

  3. پس از 3 سال از اینکه افرادی در ایران کار میکردن… تازه عاغایون فهمیدن یچیزی هست توش پوله !!! و اینکه اولش چون نمیشناختنش (چون علمشو نداشتن) سریعا گفتن حرام است !
    حال که دیدن توش پول خوبی هم هست ! میگن: ماس ماس… کلش واس ماس !
    گرجستان و روسیه تسهیلات خوبی میدن به ماینرها…

  4. هر کی هر کاری دلش میخاد میکنه و هر کی هر قانونی بخاد مینویسه ….. هر کی منظورم اون 4 درصده :)))

  5. اینها هم منتظرند یه کسب و کاری کشف بشه واسش هزارتا سد و مرحله برای مجوز و پروانه بهره برداری اعمال کنن.

  6. خودشون مسخره میکنن یا مردم و کاسب ها رو گوش دراز فرض کردن؟؟؟؟؟؟یه روز میگن ماینینگ غیرقانونی بیاین گزارش بدید جاسوسی کنید از هم بهتون جایزه میدیم فرداش میگن نه مشکلی نیست
    به دیوانه خانه ای به نام ایران خوش امدید