سامسونگ گلکسی S11

سامسونگ گلکسی S11 به نمایشگر با نرخ رفرش 120 هرتز مجهز می‌شود

با توجه به تصویر منتشر شده توسط یک حساب توییتری، سامسونگ گلکسی S11 به نمایشگری با نرخ رفرش 120 هرتز مجهز خواهد شد.

چند ماه پیش نسخه‌ی بتا رابط کاربری One UI Beta 2.0 برای مبنای اندروید 10 برای گوشی‌های سری گلکسی اس 10 منتشر شد. در حال حاضر، اسکرین شاتی از این رابط کاربری در اینترنت منتشر شده که خبر از وجود نمایشگری با نرخ رفرش 120 هرتزی در سامسونک گلکسی S11 می‌دهد.

به تازگی تصویری از اسکرین شات منوی رابط کاربری One UI Beta 2.0 به زبان چینی در صفحه توییتر UniverseIce منتشر شده است. این منو شامل سه گزینه برای نحوه استفاده از ویژگی نرخ نوسازی 120 هرتز است. در یکی از گزینه‌ها، نرخ نوسازی نمایشگر 60 هرتز نشان داده می‌شود. در گزینه‌ی دیگر، نرخ رفرش 120 هرتز است و در گزینه‌ی سوم نرخ نوسازی به صورت خودکار به 120 هرتز تغییر می‌کند و دوباره صورت اتوماتیک به نرخ 60 هرتز سوئیچ می‌شود.

سامسونگ گلکسی S11صفحه نمایش در حالت نرخ نوسازی 120 هرتز می‌تواند مصرف انرژی را تا حد زیادی افزایش دهد. ریزر اولین کمپانی بود که نمایشگری با نرخ رفرش 120 هرتز برای گوشی هوشمند گیمینگ خود استفاده کرد. از آن زمان، شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، برای بهبود تجربه‌ی بازی با گوشی‌های هوشمند، نرخ رفرش دستگاه‌ها را افزایش دادند.

وان پلاس 7 با صفحه نمایش 90 هرتز در سال جاری معرفی شد و هواوی نیز چنین قابلیتی را برای اسمارت فون میت 30 پرو پیاده کرد. در واقع باید گفت که اخیرا تولییدکنندگان توجه زیادی به افزایش نرخ رفرش نمایشگر‌های خود نشان داده‌اند. اما سوال مهم این است که آیا کاربران نیز متقاضی چنین تغییراتی هستند؟

شایعاتی وجود دارند که سامسونگ گلکسی S11 با ویژگی‌هایی نظیر Night Hyperlapse و حاشیه‌های باریک‌تر به بازار خواهد آمد. همچنین قبلا گفته شده بود که سامسونگ از نسل جدید نمایشگر‌های خود با برند SAMOLED در این گوشی استفاده خواهد کرد. همچنین گفته می‌‎شود گوشی گلکسی S11 سامسونگ از باتری با ظرفیت 3720 میلی آمپر ساعت بهره می‌برد. این گوشی در سه اندازه‌ی مختلف و در پنج نسخه با پشیبانی از شبکه 5G به بازار عرضه خواهد شد.