گوشی سامسونگ گلکسی اس 11

عکس های سامسونگ گلکسی اس 11 لو رفت ؛‌ این پرچم دار جدید سامسونگ است

گوشی سامسونگ گلکسی اس 11 از پرطرفدارترین گوشی‌هایی است که سال اینده معرفی خواهد شد. اخیرا عکس های سامسونگ گلکسی اس 11 لو رفته که نشان دهنده‌ طراحی این موبایل است.

از امروز، دقیقا دوماه تا معرفی گوشی سامسونگ گلکسی اس 11 باقی مانده است. تاکنون گزارشات به برخی از به‎روزرسانی‌های سخت افزاری و تغییراتی در طراحی ظاهری این گوشی اشاره داشته اند. اخیرا Steve Hemmerstoffer این تغییرات را در مجموعه رندرهای جدیدی نشان داده است.

تاکنون تصور مشخصی از طراحی سری گلکسی اس 11 وجود نداشت، اما بنا بر عکس های سامسونگ گلکسی اس 11 که توسط منبع معتبر Onleaks منتشر شده، این گوشی همانطور که حرفش بود، ظاهری همانند گلکسی نوت 10 دارد.

طراحی الهام گرفته از گلکسی نوت 10 و بدون جک هدفون

گوشی سامسونگ گلکسی اس 11

سامسونگ ظاهرا قرار است زبان طراحی یکپارچه‌ای را برای گوشی‌های هوشمند خود در سال 2020 ایجاد کند. عکس های سامسونگ گلکسی اس 11 دقیقا همانند گوشی‌های گلکسی ای 71 و گلکسی ای 51 به نظر می‌رسد. پنل جلویی نیز از نسل فعلی گلکسی نوت 10 الهام گرفته است که لبه‌های گردتری دارد. صفحه نمایش 6.7 اینچی اینفینیتی او با حفره‌ای در مرکز بخش بالایی برای دوربین سلفی، در این گوشی طراحی شده است. حاشیه‌های نمایشگر بسیار نازک شده و اندازه بخش پایینی ذستگاه نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

همانند پرچمدارانی که از سال 2017 تا کنون تولید شدند، گلکسی اس 11 سال 2020 نیز لبه‌های خمیده‌ای در دو طرف نمایشگر خواهد داشت. این لبه‌ها با یک قاب آلومینیومی به روز شده و بسیار نازک محافطت می‌شوند و آنتن گوشی را نیز میزبانی می‌کنند. سامسونگ در بخش راست بدنه طراحی زخیم‌تری را پیاده کرده و کلید پاور و تنظیم صدا را در این سمت جای داده است.

علاوه بر این، یک میکروفون به قسمت بالای گوشی اضافه شده است. در قسمت پایین نیز شاهد پورت  USB-C و اسپیکر هستیم. متاسفانه گلکسی اس 11 نیز به اپیدمی حذف جک هدفون 3.5 میلی‌متری پیوسته و خبری از این قطعه در بخش پایینی گوشی نیست.

ماژول مستطیل شکل جدید با پنج لنز

گوشی سامسونگ گلکسی اس 11

اگر به یاد داشته باشید، سیستم چینش عمودی دوربین گلکسی اس 9 در گلکسی اس 10 به طرح افقی تغییر یافت تا فضای بیشتری برای افزایش ظرفیت باتری ایجاد شود. ظاهرا سامسونگ این طرح را نیز کنار خواهد گذاشت و به طور جدی به دنبال مسیر دیگری برای شکل چینش دوربین‌های خود در سال 2020 است. در مدل‌های آینده‌ی گلکسی اس 11 و گوشی‌‌های گلکسی ای، یک صفحه شیشه‌ای مستطیل شکل در گوشه‌ی سمت چپ قرار خواهد گرفت. با توجه به اینکه مدل‌های فعلی سری اس، با سه لنز دوربین ارائه شدند، طبیعی است که سامسونگ بخواهد با افزایش تعداد دوربین‌ها، سبک طراحی آن را نیز تغییر دهد.

تعداد مگاپیکسل هر سنسور هنوز به صورت دقیق مشخص نیست اما شنیده می‌شود که گوشی سامسونگ گلکسی اس 11 لنز اصلی 108 مگاپیکسلی خواهد داشت و جایگزین دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی مدل‌های فعلی خواهد شد. این دوربین برای تولید تصاویر دقیق‌تر 27 مگاپیکسلی یا 13.5 مگاپیکسلی از تکنولوژی pixel binning استفاده خواهد کرد. همچنین ممکن است چنین لنزی برای عکاسی در شب و زوم بیشر بهینه شود.

سامسونگ به خاطر استفاده از دوربین‌های تله فوتو دوگانه مشهور است. ظاهرا قرار است در گوشی‌های سری گلکسی اس 11 از لنزهایی مانند پریسکوپ استفاده شود که از بزرگنمایی 5 برابری و تثیب کننده نوری تصویر پشیبانی می‌کند. در صورت ترکیب چنین لنزی با نرم افزار، در گلکسی اس 11 باید منتظر زوم ترکیبی 15 برابری و زوم دیجیتالی 50 برابری باشیم.

سیستم دوربین پرچمدار جدید سامسونگ میزبان لنز‌ اولترا واید به‌روز شده نیز خواهد بود. احتمالا یک سنسور اختصاصی TOF نیز در پنل پشتی این گوشی تعبیه می‌شود که باعث بهبود عملکرد در عکس برداری به صورت پرتره و کاربردهای واقعیت افزوده خواهد شد. جزئیات سنسور پنجم این گوشی هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. دیگر محتویات ماژول دوربین، فلش LED و میکروفون هستند.

تاریخ معرفی و عرضه گوشی سامسونگ گلکسی اس 11

گوشی سامسونگ گلکسی اس 11

سری گوشی‌های سامسونگ گلکسی اس 10 در تاریخ 20 فوریه سال جاری میلادی معرفی شدند.با توجه این، گزارشات اولیه در این مورد ادعا می‌کنند که شرکت کره‌ای تاریخ 18 فوریه را برای رونمای از گلکسی اس 11، گلکسی اس 11 پلاس، گلکسی اس 11 ای و گلکسی اس 11 ای 5G در نظر گرفته است. این اطلاعات توسط یک افشاگر معتبر، تایید شده است.

احتمالا مقدمات شروع سفارش این گوشی‌ها ظرف 24 ساعت پس از معرفی شروع خواهد شد و چند هفته‌ بعد رسما در بازار عرضه می‌شوند. با توجه به چیزی که در مورد چگونگی عرضه‌ پرچمداران قبلی سری اس می‌دانیم، احتمالا خانواده‌ی گلکسی اس 11 از 6 مارس رسما روانه‌ی بازارها خواهد شد.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. عالی و شبیه به یک اثر هنریه

  2. خیلی زیباتر از نسل قبلیش شده و البته پشتش بسیار شبیه به آیفون :/