161 ساعت گذشت،‌ همچنان 78 درصد مردم ایران به اینترنت دسترسی ندارند

ساعات سخت بی اینترنتی همچنان برای بسیاری از مردم ایران در حال گذر است؛‌ حالا 161 ساعت است که اینترنت ایران قطع شده و به گزارش نت بلاکس هنوز 78 درصد ایرانیان به اینترنت دسترسی ندارند.

تنها 22 درصد از مردم ایران به اینترنت دسترسی دارند؛‌ این آخرین آماری است که اکنون پس از 161 ساعت قطعی سراسری اینترنت در کشور،‌ سازمان مانیتورینگ شبکه نت بلاکس منتشر کرده است.

چرا تنها 22 درصد؟!

با اینکه یکی دو روزی است که از خبر اتصال مجدد برخی مشترکان اینترنت کشور می‌گذرد،‌ اما طبق گزارش سازمان نت بلاکس،‌ هنوز 22 درصد از مردم به اینترنت متصل شده و همچنان 78 درصد تنها به شبکه داخلی کشور وصل هستند. این درحالی است که حتی گزارش شده مشترکان برخی از سرویس دهنده های اینترنت نظیر مبین نت،‌ دقایقی به اینترنت متصل شده و مجدد اینترنت آنها قطع شده است!

از طرفی هنوز کسی نمی‌داند که اگر قرار است اینترنت کشور مجدد وصل شود،‌ این همه تعلل برای چیست و چرا از زمانی که قرار بر اتصال مجدد اینترنت کشور بوده،‌ فقط 22 درصد به این شبکه جهانی متصل شده اند؛ متاسفانه هیچ مقام رسمی هم در این مورد اظهار نظری نکرده است.

لازم به ذکر است که بخش زیادی از این 22 درصد را هم دانشگاه ها و مشترکان حقوقی اینترنت ADSL‌ تشکیل داده و هنوز درصد بسیاری از مشترکان ADSL خانگی به اینترنت دسترسی ندارند. همچنین هنوز هیچ گونه گزارشی از اتصال مجدد اینترنت هیچکدام از اپراتورهای موبایل کشور به دست ما نرسیده است.

ویدیوی زیر که توسط نت بلاکس تهیه شده،‌ مانیتورینگ شبکه ایران و شهرهایی که به اینترنت متصل شده اند را نشان می‌دهد. لازم به ذکر است نمایش اتصال یک شهر در این ویدیو،‌ به منزله اتصال تمام سرویس دهنده های اینترنت آن شهر به اینترنت نیست،‌ و نتها برقراری ارتباط از طریق آن منطقه را نشان می‌دهد.

لطفا با رفتن به پست زیر،‌ گزارشی از وضعیت اینترنت خود را در بخش نظرات برای ما سایر کاربران گجت نیوز ارسال کنید.

آیا اینترنت شما وصل شده است؟