ونیز

دانشمندان از احتمال غرق شدن همیشگی ونیز تا پایان قرن 21 خبر دادند

با توجه به افزایش سطح آب اقیانوس‌ها و همچنین وقوع سیل‌های اخیر در ونیز ، دانشمندان اعلام کردند تا پایان قرن 21 شاهد غرق شدن همیشگی venice خواهیم بود.

اخیرا با وقوع سیلاب‌های شدید حدود 85 درصد از سطح شهر ونیز در آب غرق شد که همین موضوع هشدار بسیاری از دانشمندان مبنی بر غرق شدن همیشگی این شهر توریستی و تاریخی را به دنبال داشته است. گفتنی است شهر ونیز در ایتالیا واقع شده و به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. شهر ونیز به دلیل قرارگیری بر سطح دریا همواره با مشکلاتی نظیر غرق شدن و سیلاب‌ها مواجه بوده است، اما سیلاب هفته گذشته باعث افزایش سطح آب تا 187 سانتی‌متر شد که این میزان بیشترین مقدار افزایش سطح آب از سال 1966 تا به امروز محسوب می‌شود.

ونیز در خط غرق‌شدگی همیشگی

لوئیجی براگنارو، شهردار ونیز وقوع سیلاب‌های شدید اخیر را به تغییرات اقلیمی نظیر گرم شدن زمین و ذوب یخ‌های قطبی مربوط می‌داند. در همین رابطه دانشمندان دانشگاه Calabria ایتالیا اعلام کردند با افزایش سطح آب اقیانوس‌ها باید شاهد افزایش سیلاب در ونیز باشیم که زنگ خطری برای حیات این شهر توریستی و باارزش محسوب می‌شود. دانشمندان سیلاب هفته اخیر را دومین سیلاب شدید تاریخ این شهر دانستند که بسیاری از بخش‌های آن را به زیر آب برد و بسیاری از قایق‌ها و ساختمان‌های این شهر نیز با آسیب‌های شدیدی مواجه شدند.

ونیز

گزارش‌ها حاکی از آن است که سیلاب سه‌شنبه هفته گذشته در شهر ونیز به شبکه برق و خطوط تلفن بخش‌هایی از این شهر آسیب رسانده است. کلیسای جامع سینت مارکو (Mark’s Basilica) به عنوان یکی از نقاط پربازدید این شهر به شمار می‌رود که در طول 1200 سال گذشته فقط 6 بار با مشکل آب گرفتگی مواجه شده است، اما طی سیلاب اخیر کلیسا نیز آسیب دیده است. دانشمندان با در نظر گرفتن این موضوع که از بین 6 سیلاب شدید اخیر که به این کلیسا آسیب رسانده‌اند، فقط 4 سیلاب به 20 سال اخیر مربوط می‌شود، به این نتیجه رسیده‌اند که تغییرات اقلیمی باعث افزایش سیل‌های شدیدی خواهد شد و این موضوع در آینده‌ای نزدیک باز هم تکرار می‌شود.

ونیز

بررسی‌های جدید دانشمندان در خصوص تغییرات اقلیمی حاکی از آن است که سطح جهانی آب اقیانوس‌ها تا سال 2100 حدود 61 تا 110 سانتی‌متر افزایش پیدا خواهد کرد و میزان انتشار گازهای کربنی نیز تا پایان قرن 21 همچنان در حال افزایش خواهد بود. از این رو با افزایش دمای زمین و ذوب شدن یخ‌های قطبی با سرعت زیاد باید شاهد حوادث خطرناکی چون نابودی شهرها و زندگی انسان‌ها باشیم که نابودی شهر ونیز هم یکی از پیامدهای احتمالی خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. من رفتم جای خاصو جالبیه شباش خیلی حال میده ولی با پنبه سر میبرن اینقدر گرونه
    ۲ تا پیتزا خوردیم تو رستورانش شد ۲۰۰ یورو