آبشارهای ترکیه

بازدید از جذاب ترین آبشارهای ترکیه در تعطیلات نوروز 99

آبشار اریکلی با زیبایی طبیعی منحصر به فرد خود بهشتی پنهان و شگفت انگیز برای دوستداران طبیعت است. این آبشار دارای دو نام است که هم با نام آبشار دوقلو و هم با نام آبشار اریکلی شناخته می‌شود.

بازدید از زیباترین آبشار استانبول در سفرهای نوروز 99

آبشار اریکلی با زیبایی طبیعی منحصر به فرد خود بهشتی پنهان و شگفت انگیز برای دوستداران طبیعت است. این آبشار دارای دو نام است که هم با نام آبشار دوقلو و هم با نام آبشار اریکلی شناخته می‌شود، که تجسم زیبایی‌های بی نظیر طبیعت است. آبشار اریکلی یکی از آبشارهای مشهور منطقه مرمره استانبول است. دقیقا فراتر از فلات اریکلی، در منطقه یالووا قرار دارد. در اطراف آبشا اریکلی، یک منطقه پیاده‌روی زیبا را در اطراف خود به وجود آورده است.

فلات اریکلی در نزدیکی سینارسیک در 6 کیلومتری روستای تسویکیه استان یالووا در منطقه مارماره ترکیه واقع شده است که ساکنان آن اکثرا گرجی هستند. فلات اریکلی یکی از جذاب‌ترین مناطق کوهنوردی منطقه است. این فلات مخلوطی از درختان میوه است که منتظر کشف شما هستند. چنانچه مسافر تورهای استانبول 99  بودید از این منطقه دیدن نمایید با رفتن به این منطقه هزاران سایه سبز کشف خواهید کرد و با دیدن آبشار اریکلی، شگفت زده خواهید شد. آبشار اریکلی منتظر شماست تا زیبایی‌ها را کشف کنید.

بازدید از آبشار دودن آنتالیا در تعطیلات بهار 99

بازدید شما از منظره باشکوه آنتالیا باید شامل سفر به یکی از باشکوه‌ترین آبشارهای این شهر باشد که هر یک از آنها یکی از بی نظیرترین شگفتی‌های طبیعت است. آبشار دودن یک آبشار شگفت انگیز است و باغ‌های اطراف آن یک مکان پیک نیک محبوب در آنتالیا می‌باشد.

صدای آرام آب و برخورد آن با صخره‌ها یکی از بی نظیرترین صداهای طبیعت می‌باشد. برای لذت بردن از یک روز خنک در آنتالیا و همچنین دیدن یک شگفتی از طبیعت زیبا آن باید به بوردور آنتالیا سفر کنید که در 28 کیلومتری جاده قدیم آنتالیا واقع می‌باشد. آبشار دودن یکی از توریستی‌ترین مکان‌های این شهر زیبا می‌باشد که هم میان مردمان محلی و هم میان گردشگران بین‌المللی بسیار محبوب می‌باشد. سرچشمه این آبشار دو چشمه جوشان بنام پینارباشی در منطقه کیرک گوزلر در فاصله 40 کیلومتری است که آب این دو چشمه بعد از مسیری کوتاه به هم می‌پیوندند و رود دودن را تشکیل می‌دهند. رود دودن پس از طی 14 کیلومتر از زیرزمین در روی زمین جاری شده و پس از یک جریان کوتاه دوباره در طرف دیگر به اعماق زمین می‌رود. آبی که در گودال وارساک به زمین می‌رود پس از طی 2 کیلومتر در آبریز آبشار دودن بیرون می‌آید و آبشار زیبای دودن را به وجود می‌آورد.

آبی که از زمین بیرون می‌آید حداقل 10 متر مکعب در ثانیه است. سرانجام این آب پس از عبور از آنتالیا بعد از 9 کیلومتر وارد دریای مدیترانه می‌شود. کلمه Duden به معنی گودالی است که منابع آب را می‌بلعد. برخی از این گودال‌ها و حفره‌ها آنقدر بزرگ هستند که می‌توانند یک رودخانه و دریاچه را در خود جای دهند. چنانچه مسافر یکی از تور آنتالیا نوروز 99 هستید، می‌توانید از آبشار زیبای دودن دیدن نمایید.

آبشارهای ترکیه

بازدید از آبشار تورگوت مارماریس در عید نوروز 99

آبشار تورگوت که نزدیک روستای تورگوت و در فاصله 35 کیلومتری شهر مارماریس واقع شده است، یکی از مناظر و جاهای دیدنی مارماریس به حساب می‌آید. بازدید کنندگان و گردشگران می‌توانند از مسیر جاده روستا تورگوت و با پیاده‌روی کوتاهی خود را به این آبشار زیبا و فوق‌العاده برسانند. محلی‌ها و مردم بومی بر این باورند که این منطقه قسمتی از بهشت می‌باشد چرا که در طول سال ترکیب رنگی فوق‌العاده‌ای را به معرض دید می‌گذارد و بازدید کنندگان را به وجد می‌آورد .

اگر به سفرهای کمپینگی علاقه‌مند هستید این آبشار مکانی عالی برای کمپینگ می‌باشد و خدمات عالی به مسافران ارائه می‌دهند. اگر در تورهای مارماریس نوروز 99  به این شهر زیبا سفر کردید، حتما از این آبشار دیدن نمایید و یک خاطره خوش را برای خود رقم بزنید.

آبشارهای ترکیه

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.