فروشگاه اینترنتی

چگونه از فروشگاه اینترنتی درآمد عالی کسب کنیم؟

برای دستیابی به هر موفقیتی در مرحله اول باید زیربنای آن درست بسازید و با انجام عملیاتی آن را بهینه کرده و در نهایت انتظار یک نتیجه درست و حسابی از آن داشته باشید.

این روزها هر کسی که به دنبال کسب درآمد از اینترنت است، تصمیم می‌گیرد فروشگاهی را راه‌اندازی کند. با ذوق و شوق ملزومات آن را فراهم کرده و شروع به ساخت و ساز می‌کند. برای آن خرج فراوان کرده و در نهایت منتظر می‌ماند تا نتیجه خوبی حاصل شود اما بعد از مدتی دلسرد شده و می‌بینید که نتیجه آن چیزی که فکر می‌کرد نیست! اینجاست که احساس می‌کند یا مسیر را اشتباه آمده یا کلا این کار درآمدی ندارد. اما مشکل جای دیگری است.

ساخت فروشگاه اینترنتی اصول و استاندارد خاص خود را دارد و شما هم اگر می‌خواهید به درآمد خوبی برسید باید این اصول را رعایت کنید.

استانداردهای ساخت فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی

اگر تصمیم به راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی هستید، پس حتما یک فروشگاه اینترنتی برای فروش محصول یا خدمت بسازید. اینکه این فروشگاه چگونه باشد و چه استانداردهایی داشته باشد مسئله مهمی است که نباید از چشم شما پنهان بماند.

1- ثبت دامنه مناسب

هر شخصی که متولد می‌شود برای او نامی در نظر می‌گیرند که تا پایان عمر همه او را با همان نام می‌شناسند. انتخاب نام دامنه برای سایت هم دقیقا همین رسالت را بر دوش دارد. برای انتخاب نامی متناسب با کسب و کارتان وقت بگذارید و جستجو کنید. همیشه فکر کنید این نام باید برند شود پس حتما باید موقعیت و جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد.

2- خرید هاست استاندارد

هاست فضایی است که اطلاعات سایت شما در آن جای می‌گیرند. خرید یک هاست استاندارد و عالی بهترین اتفاقی است که شما برای سایت خود رقم می‌زنید و آینده آن را تضمین می‌کنید. اگر تصمیم دارید سایتی وردپرسی ایجاد کنید حتما از هاست وردپرس مطلوبی استفاده کنید.

3- انتخاب سیستم مدیریت محتوا

امروزه برای ایجاد وبسایت‌های مختلف از سیستم‌های مدیریت محتوا می‌توان کمک گرفت. اگر به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های خود هستید به راحتی قادر به نصب وردپرس که یک سیستم مدیریت محتوای کاملا رایگان است، هستید.

4- طراحی ظاهری کاربرپسند

ظاهر هر سایتی مانند همان ویترین مغازه‌ای است که شما را به خود جذب می‌کند. با مشاهده آن تصمیم می‌گیرید وارد آن شده و خرید کنید. اگر سایت وردپرسی می‌سازید خیلی راحت می‌توانید قالب فروشگاهی وردپرس را به صورت رایگان یا حرفه‌ای انتخاب کرده و روی سایتتان نصب کنید. سپس آن را سفارشی‌سازی نمایید.

5- استفاده از امکانات

برای اینکه فروشگاه شما برای دسترسی کاربران مناسب باشد باید امکاناتی را به آن اضافه کنید. این امکانات در وردپرس به کمک افزونه‌های وردپرسی امکان‌پذیر است و تنها با نصب چند افزونه (البته با داشتن آگاهی نسبت به عملکرد آن‌ها) می‌توانید سایتتان را تکمیل کنید.

6- ساده‌سازی سطوح دسترسی

وقتی کاربر وارد سایتی می شود، انتظار دارد که خیلی راحت قادر به کار کردن با سایت باشد. پس وظیفه شما به عنوان یک وبمستر این است که سطوح دسترسی را برای فروشگاه اینترنتی خود ساده سازید. اگر از ووکامرس استفاده می‌کنید اصلا نگران این مسئله نباشید زیرا با امکاناتی که دارد به راحتی این عملیات را انجام می‌دهد.

7- بهینه‌سازی فروشگاه اینترنتی

مسئله دیگری که مطرح است، بهینه‌سازی است. در وردپرس می‌توان محتوای سایت را با کمک افزونه yoast seo بهینه سازی کرد. در واقع عملیات بهینه‌سازی مربوط به موتورهای جستجو و جذب کاربر بیشتر است. برای اینکه بتوانید ترافیک بیشتری جذب کنید باید این عملیات را به خوبی انجام دهید.

8- انجام عملیات بازاریابی یا مارکتینگ

فروشگاه اینترنتی

هر کاری که می‌کنید باز هم باید بازاریابی را در نظر داشته باشید. عملیات بازاریابی اینترنتی بسیار گسترده است و شما می‌توانید گزینه‌هایی را برای خود در نظر بگیرید. به عنوان مثال اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی، ساخت بنرهای تبلیغاتی و ارائه در وبسایت‌های دیگر، استفاده از بک‌لینک‌ها، نوشتن رپورتاژ، نوشتن پست مهمان و…

با ساخت وبسایتی مطلوب و استاندارد می‌توانید درآمد عالی از فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید. این کار هم همانند سایر فعالیت‌ها نیازمند زمان، هزینه و خلاقیت است. شما هم اگر طالب کسب درآمد اینترنتی هستید این مسیر را باید طی کنید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.