مالیات بر خرید خودرو

طرح پرداخت مالیات بر خرید خودرو در مجلس مطرح می‌شود

یکی از اعضای هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت قرار است طرح پرداخت مالیات بر خرید خودرو در مجلس مطرح شود. در ادامه، جزئیات این طرح را بررسی می‌کنیم.

پس از افزایش نرخ ارز، تحریم‌های بین المللی و خروج شرکت‌های خارجی از ایران، ممنوعیت واردات خودرو و افزایش قیمت بنزین، بازار خودرو نیز دچار مشکلات زیادی شده و اوضاع در این بازار به خوبی پیش نمی‌رود. سید جواد حسینی کیا، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جدیدترین اظهار نظر خود گفت اگر تدابیری برای بازار خودرو اندیشیده نشود، این بازار ملتهب می‌شود و قیمت خودرو باز هم افزایش پیدا می‌کند. وی در ادامه بیان کرد این کار به تدابیری از سوی دولت و نهادهای مختلف نیاز دارد و آنها باید به این موضوع ورود کنند. همچنین دستگاه‌های امنیتی باید مافیایی که در اطراف بازار خودرو هستند را مدیریت کنند و خودروسازان نیز باید بتوانند تولید محصولات خود را افزایش بدهند.

مالیات بر خرید خودرو تصویب می‌شود؟

حسینی کیا، نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد افزایش قیمت بنزین باعث به وجود آمدن ظرفیتی برای تلاطم در بازار خودرو شده است. به همین دلیل مجلس باید به قضیه ورود کند و در همین راستا در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بحثی را درباره مالیات بر خرید خودرو مطرح کردیم. ما گفتیم باید قانونی گذاشته شود که هر شخصی فقط یک بار در سال بتواند خودرو ثبت نام کند و افرادی که بیشتر از یک بار در سال خودرو ثبت نام می‌کنند باید مالیات بیشتری پرداخت کنند. در حال حاضر منتظر هستیم تا این طرح در مجلس مطرح شود و مورد بحث قرار بگیرد.

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد اگر این اقدامات انجام شود، تلاطمات بازار خودرو کمتر می‌شود، اما اگر مثل قبل بازار خودرو را به حال خود رها کنیم، این بازار دستخوش حوادث بسیاری می‌شود و قیمت خودرو باز هم افزایش پیدا می‌کند.