جانی آیو رسما از اپل جدا شد

جانی آیو رسما از اپل جدا شد

جانی آیو (Jony Ive) که طراحی کلیدی‌ترین محصولات اپل از زمان استیو جابز فقید تا به حال بر عهده‌ی او بوده است، حال رسما از این شرکت کوپرتینویی جدا شده است.

مدیر بخش طراحی محصولات اپل در تابستان اعلام کرد که قصد دارد این کمپانی را ترک کند، اما این موضوع تا همین چند ساعت پیش نیز به طور رسمی تایید نشده بود. اما حالا با خارج شدن نام و تصویر جانی آیو از صفحه مدیران اجرایی اپل در سایت رسمی این کمپانی دیگر به نظر می رسد که جدایی این یار همیشگی از جمع کوپرتینویی‌ها به طور رسمی عملی شده است.

جانی آیو که به خاطر طراحی محصولات زیبایی از جمله آیفون و آیپدهای اپل بارها مورد ستایش منتقدان قرار گرفته است، حالا دیگر رسما از اپل جدا شده و بعد از سا‌ها دپارتمان طراحی LoveFrom را با یکی از همکاران قدیمی خود یعنی مارک نیوسان راه‌اندازی کرده است. اینک اپل نیز یکی از مشتریان تجاری این شرکت جدید خواهد بود. بنابراین همکاری اپل و آیو همچنان ادامه خواهد داشت، اما مشخص نیست که اپل قصد دارد یک مدیر اجرایی جدید برای بخش طراحی خود را جایگزین جانی آیو کند یا خیر.

جانی آیو رسما از اپل جدا شد

تاثیر جدایی جانی آیو روی طراحی محصولات آینده اپل

جدایی جانی آیو از اپل از آنجا حائز اهمیت است که این کمپانی قصد دارد به زودی آیفون ۱۲ را با طراحی کاملا جدیدی روانه بازار کند و اولین محصول منعطف اپل نیز تا چند ماه دیگر پیش روی کاربران قرار خواهد گرفت. البته قطعا کمپانی عظیمی در حد و اندازه‌های اپل، پیش‌بینی‌های لازم برای این جدایی را داشته است و حتی گفته می‌شود که محصولات جدید اپل که در بازه زمانی دو سال آینده منتشر و رونمایی می‌شوند نیز تحت نظارت دقیق جانی آیو طراحی و تولید خواهند شد و بعد از آن می‌توانیم نشانه‌های این جدایی را به طور رسمی در قامت محصولات بعدی اپل مشاهده کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. همزمان با مرگ استیو جابز خلاقیت جانی ایو هم مرد