افشای نتایج بنچمارک گلکسی نوت ۱۰ لایت ؛ اولین مقایسه در برابر نوت 10 انجام شد!

افشای نتایج بنچمارک گلکسی نوت ۱۰ لایت ؛ اولین مقایسه در برابر نوت 10 انجام شد!

مدت کمی از ورود گلکسی نوت ۱۰ پلاس به بازارها می گذرد و حالا طبق نتایج بنچمارک، گلکسی نوت 10 لایت نیز قرار است به زودی معرفی شود و معادلات را به هم بریزد.

طبق گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده است مدل گلکسی نوت ۱۰ لایت (Samsung Galaxy Note 10 Lite) که با شماره سریال‌های SM-AN815F و SM-N770F در داخل کارخانجات سامسونگ شناخته می‌شود، احتمالا یک گجت کاملا متفاوت در میان محصولات سامسونگ به حساب خواهد آمد و در واقع این برند کره‌ای قصد دارد قیمت معقول سری A به همراه قابلیت‌های جذاب قلم اس پن را در قالب یک محصول جدید وارد بازار کند.

بنابراین می‌توان گلکسی Note 10 Lite را یک مدل هیبریدی نامید که گوشی ‌های اقتصادی سری ای را به ویژگی کاربردی قلم استایلوس مجهز می‌کند. البته همچنان هم شاهد فرم فاکتور کلی و طراحی بدنه مشابه سری نوت در این گجت خواهیم بود؛ اما این بار با قیمتی بسیار پایین‌تر از غول‌های سری نوت ۱۰.

مقایسه نتایج بنچمارک گلکسی نوت ۱۰ لایت در برابر نوت 10

دقایقی پیش نتایج بنچمارک گلکسی نوت ۱۰ لایت توسط Mysmartprice بر روی وب‌سایت گیک‌بنچ مشاهده شده است و حالا ما می توانیم نتایج این بنچمارک را در مقایسه با گلکسی نوت 10 با سایز نمایشگر ۶.۳ اینچی مشاهده کنیم.

افشای نتایج بنچمارک گلکسی نوت ۱۰ لایت ؛ اولین مقایسه در برابر نوت 10 انجام شد!

مشخصات فنی سامسونگ نوت 10 لایت چیست

هرچند که هنوز سایز نمایشگر گلکسی نوت ۱۰ لایت (که ممکن است گلکسی A81 نیز نامیده شود) مشخص نیست و اطلاعات معتبری درباره آن نداریم، اما این نتایج بنچمارک، دیگر اطلاعات نرم افزاری و سخت افزاری آن را فاش می‌کند.

همانطور که در جدول مشاهده می‌کنید به جای به‌کارگیری اگزینوس ۹۸۲۵ که کاربران گلکسی نوت ۱۰ در بازارهای خارج از ایالات متحده از آن بهره‌مند شده‌اند، نوت ۱۰ لایت به پردازنده قدیمی‌تر اگزینوس ۹۸۱۰ مجهز شده است و به جای ۸ گیگابایت حافظه رم در سری نوت ۱۰، حالا شاهد ۶ گیگابایت رم خواهیم بود.

البته یک برتری بسیار مهم برای خریداران گلکسی نوت ده لایت یا هر نام دیگری که سامسونگ برای آن انتخاب خواهد کرد، این است که آنها به طور پیش‌فرض از اندروید ۱۰ برخوردار خواهند شد. در حالی که طبق گزارشی که چندی پیش منتشر شد کاربران گلکسی نوت ۱۰ باید تا اوایل سال ۲۰۲۰ برای دریافت جدیدترین به‌روزرسانی سیستم عامل گوگل منتظر بمانند. همچنین طبق اطلاعاتی که از سوی کمیسیون اف سی سی منتشر شده است، قلم اس پن سامسونگ نوت 10 لایت نیز به بلوتوث مجهز خواهد شد.