بهترین دوربین های موبایل در سال ۲۰۱۹ به انتخاب DXOMARK

بهترین دوربین های موبایل در سال ۲۰۱۹ به انتخاب DXOMARK

در پایان سال ۲۰۱۹ لیست بهترین دوربین های موبایل به انتخاب سایت معتبر DXOMARK منتشر شده است. به نظرتان بهترین گوشی های هوشمند برای عکاسی و فیلمبرداری کدام‌ها هستند؟

وقتی که صحبت از انتخاب بهترین دوربین های موبایل به میان می‌آید، اکثر کاربران و کارشناسان به نتایج DXOMARK استناد می‌کنند و این وب‌ سایت در طول سالیان گذشته به مرجع معتبری برای شناسایی بهترین دوربین های موبایل تبدیل شده است.

شیائومی و هواوی در صدر بهترین دوربین های موبایل 2019

حالا و در پایان سال ۲۰۱۹ لیست بهترین دوربین های موبایل توسط DXOMARK منتشر شده است و جایگاه اول این لیست در قسمت کلی به هواوی میت ۳۰ پرو اختصاص دارد و البته شیائومی سی سی ۹ نسخه پریمیوم (Xiaomi CC9 Pro Premium Edition) نیز آن را همراهی می‌کند. این دو گوشی با کسب امتیاز ۱۲۱ به طور مشترک در صدر جدول بهترین دوربین ‌های موبایل سال ۲۰۱۹ قرار دارند.

بهترین دوربین های موبایل در سال ۲۰۱۹ به انتخاب DXOMARK -بررسی سردبیر

با وجود کسب امتیاز یکسان، اما دو پرچمدار شیائومی و هواوی هرکدام دارای برتری‌های مهمی هستند و به عقیده کارشناسان DXOMARK گوشی شیائومی سی سی ۹ پرو در بحث بزرگنمایی با بهره‌گیری از دو لنز تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال ۲ و ۵ برابری به همراه عملکرد بسیار بهتر در در در بخش تصویربرداری فوق عریض، یکی از بهترین گزینه‌ها برای شیفتگان عکاسی از مناظر است. در سوی دیگر، میت ۳۰ پرو هواوی نیز هنگام عکاسی در شب، تصاویر با نویز کمتری را تولید می‌کند و در محیط‌های دارای نور کم نیز اعوجاج تصویر را کاهش می‌دهد.

بهترین گوشی هوشمند برای فیلمبرداری کدام است؟

بعد از رده بندی کلی حالا نوبت به معرفی برترین‌ها در قسمت های مختلف می رسد و اولین قسمت میز به برترین دوربین موبایل برای فیلم برداری اختصاص دارد. اینجا کارشناسان DXOMARK آیفون ۱۱ پرو مکس اپل را در کنار نسخه پریمیوم سی سی ۹ پرو در صدر جدول جای داده‌اند و این دو گوشی هر دو موفق به کسب ۱۲۱ امتیاز شدند.

با وجود کسب امتیاز یکسان، اما این نماینده اپل است که به دلیل رنج دینامیکی گسترده‌تر، نمایش جزئیات مربوط به قسمت‌های تیره و روشن و قسمت‌های قرار گرفته در سایه‌ی تصویر حتی در شرایطی که کنتراست عکس بسیار بالا است، برتری خود را نشان می‌دهد.

بهترین دوربین های موبایل در سال ۲۰۱۹ به انتخاب DXOMARK -بررسی سردبیر

حالا نوبت به دسته برترین دوربین موبایل برای بزرگنمایی می‌رسد که اینجا نماینده شیائومی بهترین عملکرد را از خود نشان داده است. گوشی CC9 Pro پریمیوم ادیشن با بهره گیری از دو لنز تله فوتو که یکی از آنها زوم اپتیکال دو مرحله‌ای برای تصاویر پرتره و یکی از آنها بزرگنمایی ۵ برابری اپتیکال برای تصویربرداری از مناظر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، در این بخش بهترین عملکرد را به ثبت رسانده است.

نکته جذاب اینجاست که زوم اپتیکال ۵ برابری این گوشی به قابلیت تثبیت اپتیکال نیز مجهز شده است تا هنگامی که بزرگنمایی در فواصل بسیار دور را انجام داده‌اید، بتوانید همچنان شات های پایدار و باکیفیتی ضبط کنید.

نماینده‌ی سامسونگ، برترین دوربین موبایل برای عکاسی عریض

بهترین دوربین های موبایل در سال ۲۰۱۹ به انتخاب DXOMARK

حالا نوبت به قسمت برترین دوربین موبایل در زمینه تصویربرداری فوق عریض می‌رسد که اینجا نسخه ۵ جی گلکسی نوت ۱۰ پلاس سامسونگ برترین عملکرد را داشته است. با بهره‌گیری از یک لنز فوق عریض ۱۳ میلی‌متری در کنار تولید تصویر با کیفیت بالا، باعث شده است که گوشی سامسونگ در صدر قسمت تصویربرداری واید قرار بگیرد.

در انتها نیز کارشناسان DXOMARK برترین دوربین موبایل برای عکاسی در شب را انتخاب کردند که طبق انتظار، این هواوی میت ۳۰ پرو است که توانسته بهترین عملکرد را در میان رقبا از خود نشان دهد. گوشی های هواوی در طی چند سال اخیر معمولا عملکرد بسیار ویژه‌ای در تصویربرداری در محیط‌های کم نور و عکاسی در شب داشته‌اند، بنابراین تعجبی ندارد که با بهره‌گیری از سنسور بزرگ 1/1.7اینچی Quad-Bayer، میت ۳۰ پرو عملکرد بهتری از دیگر گوشی های هوشمند داخل لیست داشته باشد.

فناوری ترکیب چند لایه فریم‌ها (Frame-Stacking) و همچنین ترفندهای پردازشی دیگر در کنار قابلیت دریافت نور بیشتر، به این گوشی اجازه داده است که حتی در کمترین روشنایی نیز بتواند نویز بسیار پایین و جزئیات بالا به ثبت برساند.