رئیس شیائومی از راز گوشی های ارزان قیمت این شرکت پرده برداشت

رئیس شیائومی از راز پشت پرده گوشی های ارزان قیمت این شرکت می‌گوید

گوشی های ارزان قیمت شیائومی با وجود مشخصات فنی مناسب، قیمت پایینی دارند و بسیاری از کاربران می‌خواهند دلیل آن را بدانند. حالا رئیس Xiaomi از پشت پرده گوشی‌ های اقتصادی این شرکت پرده برداشته است.

گوشی های شیائومی با وجود برخورداری از سخت افزار بسیار ایده‌آل، معمولا قیمت مناسبی دارند و بسیاری از کاربران چه هنگام خرید پرچمداران بازار موبایل و چه هنگام خرید یک گوشی میان رده، اگر بودجه‌ی کمتری در اختیار داشته باشند، معمولا ترجیح می‌دهند که به سراغ محصولات این شرکت بروند.

اما واقعا دلیل اینکه شیائومی اسمارت فون های خود را با چنین قیمتی روانه بازار می‌کند چیست؟ طبق صحبت‌های لی جون (Lei Jun) رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شیائومی در واقع این موضوع به حاشیه سود بسیار پایین این کمپانی از محصولات خود مربوط می‌شود. طبق گفته‌های او، شیائومی حاشیه سودی معادل ۸ تا ۹ درصد را برای خود در نظر می‌گیرد و همین هم باعث می‌شود که قیمت تمام‌شده برای مصرف‌کننده کاهش پیدا کند.

بنا بر گفته‌های لی جون، ارزش کلی بازار تلفن‌ های همراه هوشمند با توجه به افزایش تمرکز بر روی توسعه‌ی فناوری ۵ جی برای آنها افزایش خواهد یافت، اما او معتقد است که این برند چینی همچنان هم می‌تواند قیمت محصولاتش را در یک رده رقابتی نگه داشته و همچنان هم مشخصات فوق‌العاده در کنار قیمتی جذاب را روانه بازار کند.

رئیس شیائومی در کنار انتشار گزارش‌های مالی مربوط به سه ماهه سوم سال جاری میلادی، بیان کرد:

من فکر می‌کنم که حاشیه سود بین ۸ تا ۹ درصد بسیار پایین است و از آنجایی که ما مدل اقتصادی خود را بر روی تجارت الکترونیکی بنا نهاده‌ایم، همین باعث می‌شود که مبلغی که در نهایت مشتری باید برای خرید محصول پردازد، کاهش پیدا کند. مهم‌ترین نکته اینجاست که سود عملیاتی ما بسیار پایین است و همین هم باعث می‌شود که محصولات ما در بازارهای مقصد برای خریداران جذاب باشند.

اینترنت 5G باعث افزایش قیمت محصولات شیائومی نخواهد شد

شیائومی قصد دارد که استراتژی فروش فعلی خود را حتی با وجود فراگیر شدن فناوری اینترنت ۵ جی نیز حفظ کند. یادمان نرود که شیائومی در حال حاضر در رده چهارم برترین فروشندگان اسمارت فون در جهان قرار دارد و اگر همچنان هم بتواند این نرخ‌های رقابتی را حفظ کند، علاوه بر مشتریان، خود کمپانی نیز منفعت بیشتری خواهد بود و این یک معامله برد-برد است.