تسلا سایبرتراک

تسلا سایبرتراک و ریویان R1T ؛ مقایسه دو تراک تمام برقی

تسلا سایبرتراک (Tesla Cybertruck) و ریویان آر 1 تی (Rivian R1T) دو پیکاپ یا تراک تمام الکتریکی هستند که در این مطلب قصد داریم آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم.

در هفته گذشته ایلان ماسک از یک خودروی پیکاپ تمام الکتریکی با نام سایبرتراک (Tesla Cybertruck) رونمایی کرد. تسلا سایبرتراک دارای طراحی بسیار عجیب و نامتعارفی است و قیمت نسبتا مناسبی هم دارد. این تراک تمام برقی با قیمت 39 هزار و 900 دلار در مدل‌های پایه به فروش می‌رسد. سایبرتراک را سریع‌ترین خودروی پیکاپ جهان و حتی یکی از سریع‌ترین خودروهای موجود در بازار معرفی کرده‌اند. تسلا مدعی شده که این خودرو قدرتمندترین سیستم چهار چرخ محرک جهان را دارد و شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت را در 2.9 ثانیه طی می‌کند. حداکثر سرعت 209 کیلومتر بر ساعت و محدوده حرکتی بیش از 800 کیلومتر با یک بار شارژ کامل باتری‌ها از دیگر ویژگی‌های مدل بالارده سایبرتراک به شمار می‌رود.

یکی از رقبای تسلا سایبرتراک، ریویان آر 1 تی (Rivian R1T) است که به عنوان اولین خودروی پیکاپ برقی جهان شناخته می‌شود. ریویان یک شرکت استارتاپی در آمریکا است که بر روی خودروهای آفرود و پیکاپ کار می‌کند. طراحی این خودرو توسط مهندسان شرکت‌های مطرحی مانند مک لارن و میتسوبیشی انجام شده و به همین دلیل با خودروی بسیار جذاب و زیبایی روبه‌رو هستیم. این پیکاپ زیبا و قدرتمند دارای چهار موتور الکتریکی است که هر یک 147 کیلووات قدرت را ارائه می‌کنند. گران‌ترین مدل ریویان R1T با قیمت 69 هزار دلار عرضه می‌شوید. این مدل در مجموع قدرت بیش از 750 اسب بخار، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت کمتر از 3 ثانیه و توانایی کشش 5 بار تن را ارائه می‌کند. ریویان آر 1 تی همچنین با هر با شارژ می‌تواند حدود 643 کیلومتر را طی کند.

در ویدیوی امروز گجت تی وی می‌خواهیم دو تراک تمام الکتریکی تسلا سایبرتراک و ریویان آر 1 تی را با یکدیگر مقایسه کنیم و با ویژگی‌ها و توانایی‌های آنها بیشتر آشنا شویم.

ویدیوی مقایسه تسلا سایبرتراک و ریویان R1T

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خوب معلومه تسلااااا