به زودی منتظر سونی اکسپریا کامپکت با نمایشگر ۵.۵ اینچی و اسنپدراگون ۶۶۵ باشید

گوشی سونی اکسپریا کامپکت با نمایشگر ۵.۵ اینچی به زودی معرفی می‌شود

سونی قصد دارد به زودی یک موبایل جدید دیگر به مجموعه کامپکت خود اضافه کند و گوشی سونی اکسپریا کامپکت (Sony Xperia Compact) با نمایشگر ۵.۵ اینچی و پردازنده اسنپدراگون ۶۶۵ تولید خواهد شد.

غول ژاپنی دنیای گوشی‌های هوشمند در حال حاضر وضعیت بسیار نابسامانی در دنیای اسمارت فون ها دارد و رقبایd نظیر سامسونگ، هواوی، اپل و شیائومی کار را برای حیات این برند محبوب سخت‌تر کرده‌اند. اما این موضوع باعث نمی‌شود که فعالیت سونی در عرصه معرفی گوشی های جدید متوقف شود و به زودی شاهد یک اسمارت فون جدید با نام سونی اکسپریا کامپکت خواهیم بود که قرار است  پردازنده اسنپدراگون ۶۶۵ کوالکام به همراه یک نمایشگر ۵.۵ اینچی مهمترین مشخصات آن را تشکیل می‌دهند.

در کنگره جهانی موبایل MWC ۲۰۲۰ که به زودی در بارسلون برگزار خواهد شد، علاوه بر پرچمداران اندرویدی سونی شاهد گوشی های میان رده نیز خواهیم بود. طبق گزارش‌های پیشین، تمام این اسمارت فون های جدید سونی نسبت نمایش ۲۱ به ۹ را در اختیار کاربران قرار می‌دهند بنابراین مدل‌های جدید سری کامپکت نیز از همین نسبت تصویر برخوردار خواهند بود. ابعاد اکسپریا کامپکت ۱۳۸ میلی‌متر طول در ۶۰ میلی‌متر عرض برآورد شده است.

به زودی منتظر سونی اکسپریا کامپکت با نمایشگر ۵.۵ اینچی و اسنپدراگون ۶۶۵ باشید

بخش موبایل سونی؛ تنها چند قدم تا تعطیلی کامل!

البته با تمام این‌ها گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر این که سونی قصد دارد بخش موبایل خود را به طور کامل تعطیل کند. تحقیقات نشان می دهند که کمپانی مادر از چندین ماه پیش به این نتیجه رسیده است که اسمارت ‌فون‌ های سری اکسپریا قابلیت رقابت در بازار جهانی را ندارند. آمار و ارقام نشان می‌دهد که میزان فروش این برند ژاپنی به کمترین مقدار خود در سال‌های اخیر رسیده و در بخش‌هایی از جهان نزدیک به هیچ بوده است.

چندین دوره متوالی است که سونی به سختی می‌تواند حتی فروش دیوایس های خود را به یک میلیون واحد برساند. در شرایطی که فروش اسمارت فون های سری اکسپریا در دوره‌های سه ماهه‌ی سال ۲۰۱۸ یک میلیون می‌رسید، اما حالا فروش این گوشی ‌ها به ۹۰۰ هزار واحد در اولین دوره‌ی سال ۲۰۱۹ و ۶۰۰ هزار واحد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی رسیده است. گوشی ساز مطرح ژاپنی به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تنها ۱۳.۵، ۶.۵ و ۳.۵ میلیون گوشی هوشمند به فروش رسانده است که این آمار ناامید‌کننده‌ای برای آنها به شمار می‌رود.