هوش مصنوعی سامسونگ

با هوش مصنوعی سامسونگ تجربه حضور در یک خانه هوشمند را تجربه کنید

هوش مصنوعی سامسونگ با اتصال روان میان لوازم خانگی باعث خواهد شد تا کاربران حضور در یک خانه هوشمند را تجربه کنند. در ادامه با کارکردهای این هوش مصنوعی آشنا می‌شویم.

ظاهرا زندگی‌ای که زمانی رویا به نظر می‌رسید، حالا به واقعیت پیوسته. تصور کنید وقتی به سر کار می‌روید فرشته مخصوص شما به جای شما همه کارهای خانه‌تان را انجام دهد تا وقتی برگشتید خیالتان کاملا راحت باشد. خب شاید آن بخش فرشته مخصوص یک رویا و افسانه باشد اما بخش دوم حالا و با دستگاه‌های هوشمند خانگی سامسونگ کاملا به واقعیت پیوسته است. تا جایی که تفاوت چندانی بین این دو نخواهد بود.

اتصال روان بین همه لوازم خانگی بخشی از چشم‌انداز «هوش اشیا» در شرکت سامسونگ است که در آن جهانی ترسیم می‌شود که همه لوازم خانگی اطراف ما بصورت دائم با هم در ارتباط هستند تا بتوانند زندگی ما را ساده‌تر کنند. برای درک اینکه این مجموعه لوازم خانگی چطور می‌تواند مشکلات کارهای خانه ما را از روی دوش‎مان بردارد، یک آخر هفته با کلی کارهای خانه را با این لوازم خانگی می‌گذرانیم.

یک روز با هوش مصنوعی سامسونگ

7 صبح: شروع روز با بیکسبی

هوش مصنوعی سامسونگ

برای شروع یک روز تعطیل با یک دنیا کار در خانه، اولین کاری که بعد از بلند شدن از تخت باید انجام دهیم، بررسی شرایط آب و هوا و البته میزان آلوده بودن هواست. برای این کار می‌توانیم گوشی را برداریم و یک اپلیکیشن پیش‌بینی هوا را باز کنیم و اطلاعات را ببینیم یا تلویزیون را روشن کنیم و در شبکه خبر شرایط آب و هوا را ببینیم. اما وقتی آخر هفته است و بیرون آمدن از رختخواب سخت‌تر می‌شود، باید گزینه سریع‌تر و راحت‌تر بیکسبی سامسونگ را انتخاب کنیم. بیکسبی پلتفرم هوش مصنوعی است که از طریق گفتگوی طبیعی، خدماتی کاملا شخصی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با استفاده از بیکسبی و گفتن چند دستور صوتی ساده می‌توانید به راحتی از شرایط آب و هوا و میزان آلوده بودن آن با خبر شوید. در ضمن بیکسبی به مرور عادات، الگوهای کاربردی و اپلیکیشن‌های مورد استفاده شما را شناخته و هوشمندتر و استفاده از آن در هر زمانی ساده‌تر می‌شود.

9 صبح: شستن لباس‌ها ساده‌تر از همیشه

قابلیت‌های هوشمند لوازم خانگی سامسونگ به شکلی طراحی شده تا هرگونه استرس را در کارهای خانه از بین ببرد. برای ساده‌تر شدن چرخه شستن لباس‌ها هم، سامسونگ Auto Cycle Link را عرضه کرد که ماشین لباسشویی و خشک‌کن کن را به هم وصل می‌کند تا بلافاصله بعد از تمام شدن چرخه شستشو، خشک‌کن بتواند بصورت خودکار بهترین برنامه را برای خشک کردن لباس‌ها انتخاب کند.

11 صبح: غذای روز با هوش مصنوعی سامسونگ

هوش مصنوعی سامسونگ

هوش مصنوعی سامسونگ حتی انتخاب و تهیه غذا را هم ساده‌تر کرده است. برنامه Food AI سامسونگ بصورت دائم به شما اطلاع می‌دهد چه مواد غذایی داخل یخچالتان موجود دارید. این فناوری علایق اعضای خانواده را یاد گرفته و بر اساس آنها دستور پخت انواع غذاهای مورد علاقه و سازگار با رژیم غذایی اعضای خانه را پیشنهاد می‌دهد.

با استفاده از فناوری تشخیص تصویر، این فناوری نام مواد غذایی را که در یخچال دارید تشخیص داده و به این ترتیب به شما اطلاع می‌دهد چه موادی در اختیار دارید تا غذا را متناسب با محتویات یخچال انتخاب کنید و از طرفی هم مراقب تاریخ مصرف مواد داخل یخچال باشید. در اینجا شما می‌توانید غذاهایی را که با همین مواد قابل تهیه است جستجو کرده و حتی در صورت نیاز مواد غذایی جدید را بصورت آنلاین خریداری کنید.

1 بعدازظهر: آشپزخانه‌ای که خودش را آماده می‌کند

هوش مصنوعی سامسونگ

وقتی غذای خودتان را انتخاب کردید Food AI سامسونگ همه لوازم آشپزخانه را برای تهیه آن غذا آماده می‌کند تا شما فقط حواستان به خوشمزه شدن آن باشد. پختن غذا در آشپزخانه‌ای که خودش را برای شما آماده می‌کند مانند آشپزی در یک رستوران بزرگ با کلی دستیار آشپز است.

هود و اجاق رومیزی آشپزخانه کاملا با هم هماهنگ هستند تا هوای آشپزخانه همیشه تازه بماند. هر زمان یکی از شعله‌های اجاق را روشن کنید، هود هم بصورت خودکار روشن می‌شود و بعد از خاموش شدن شعله، به آرامی هود هم خاموش می‌شود.

آشپزخانه حتی حواسش به استنشاق هوای تازه توسط شما هم هست. هر زمانی که پنجره را باز کنید، قابلیت تشخیص پنجره باز در دستگاه تصفیه هوا به کار افتاده و بصورت خودکار دستگاه خاموش می‌شود و وقتی پنجره را ببندید، دوباره بصورت خودکار روشن می‌شود.

3 بعدازظهر: همه حواسشان به خودشان هست

هوش مصنوعی سامسونگ

این درست است که میگویند هر از گاهی باید لوازم خانه‌تان را چک کنید که در بهترین وضعیت عملکردی‎شان قرار دارند یا خیر اما همیشه ساده نیست که این مسئله را به خاطر بسپاریم. اینجاست که AI Homecare Manager سامسونگ به کمک شما می‌آید. این فناوری موقعیت و الگوهای استفاده شما از لوازم مختلف را یاد گرفته و هر اقدام لازمی را به شما یادآوری می‌کند. این فناوری نه تنها راه حل هر مشکل احتمالی در لوازم خانگی را به شکلی ساده در اختیارتان قرار می‌دهد بلکه اگر هر بخشی مثل فیلترهای دستگاه‌ها، نیاز به تعمیر داشته باشد، آن را به شما یادآوری کرده و بهترین لینک‌های خرید را هم به شما نشان می‌دهد.

لوازم خانگی سامسونگ حتی می‌توانند راه‌هایی برای صرفه‌جویی در میزان استفاده برق را هم به شما پیشنهاد کنند. فناوری SmartThings Energy Control یک قابلیت نظارتی ساده است که با اپلیکیشن‌های مختلف قابل کنترل است. این فناوری به شما امکان می‌دهد میزان مصرف ماهیانه برق خود را با دیگر کاربران همین لوازم خانگی، مقایسه کنید.

6 بعدازظهر: در خانه همه چیز به کام شماست

فناوری Welcome Care یک قابلیت مبتنی بر GPS برای مدیریت خانه هوشمند سامسونگ است. این فناوری با استفاده از هوش مصنوعی، میزان کیفیت هوای داخل خانه را اندازه گیری کرده و اگر آن را پایین تر از حد مناسب تشخیص دهد، هشداری را به کاربر می‌فرستد تا دستور فعال کردن دستگاه تصفیه هوا را بدهد.

وقتی به اندازه کافی به خانه نزدیک شوید، این قابلیت از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید دستگاه تهویه هوای خانه را روشن کنید یا اینکه خاموش بماند. البته در صورت خارج شدن شما از خانه هم این قابلیت فعال شده و دستگاه تهویه هوا را خاموش می‌کند و به این ترتیب دیگر نگران فراموش کردن این مسئله نخواهید بود.

9 شب: کولر گازی دمای اتاق را تنظیم می‌کند

در هر خانه‌ای فضاهای مختلفی وجود دارد که هر کدام هم دمای هوای مخصوص به خود را لازم دارند. خدمات Pleasant AI سامسونگ بصورت خودکار تنظیمات دستگاه‌های تهویه هوای داخل هر بخش را به شکلی تعیین می‌کند که بهترین دما در هر اتاق ایجاد شده و شما بیشتری راحتی را داشته باشید. این دستگاه‌ها به مرور زمان و با استفاده از اطلاعات نوع کاربرد شما، الگوی رفتاری‎تان را شناخته و در این بخش بهتر عمل می‌کنند.

3 صبح: همه در خدمت خواب خوش شما

قابلیت‌های هوشمند در لوازم خانگی سامسونگ بدون وقفه حواسشان به شما هست. مثلا دستگاه تصفیه هوا حتی وقتی خاموش است میزان کیفیت هوا را در کل شب اندازه گیری کرده و در صورت آلوده شدن آن، فورا بصورت خودکار روشن می‌شود. حتی قبل از خواب می‌توانید از بیکسبی بخواهید موسیقی موردعلاقه‎تان را برای خواب پخش کرده یا برنامه کاری فردا را به شما نشان دهد.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. فن‌آوری مفید است ولی این دیگه شورش را در آورده
    یعنی روز جمعه که مرده‌ها هم آزادند، دست از سر آدم بر نمیداره
    اگر قرار باشد همیشه و هرجا چشم و گوشمان به صدا / سیما باشد، پس کِی فکر کنیم؟