وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : واتس اپ ، تانگو و لاین فعلا فیلتر نمی شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آینده اجرای تصمیم فیلتر سه نرم‌افزار موبایلی لاین، تانگو و واتس‌اپ گفت: نظر رئیس‌جمهور این است که شبکه‌هایی که مخاطب انبوه دارد، نباید مسدود شوند و دستور فیلتر این سه نرم‌افزار نیز فعلاً‌ اجرا نشده و این نرم‌افزارها در حال کار هستند.

علی جنتی در خصوص تصمیم مسدودسازی سه نرم افزاری ارتباطی موبایلی لاین، واتس‌آپ و تانگو اظهار داشت: تصمیم بر فیلترینگ این سه نرم‌افزار در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (فیلترینگ) اتخاذ نشده و قوه قضائیه مستقیماً به موضوع وارد شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ورود مستقیم قوه قضائیه به این موضوع و خارج از چارچوب تعیین مصادیق گفت: در این باره نمی‌خواهم مصاحبه کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که تصمیم در این باره چه خواهد شد؟ گفت: کلاً نظر رئیس‌جمهور این است که شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی به صورت انبوه مخاطب دارند و از آنها استفاده می‌شود، نباید مسدود شوند.

جنتی گفت: اگر استفاده از این نرم‌افزارها وجود دارد باید با استفاده از روش‌های هوشمند، موارد زیانبخش را فیلتر کنیم، اما اینکه یک بزرگراه را مسدود کنیم به دلیل تخلف دو بزرگوار اشتباه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اینکه سرانجام این تصمیم چه خواهد شد، گفت: این تصمیم فعلاً اجرا نشده و این نرم‌افزارها کماکان در حال ادامه کار هستند.

منبع : farsnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. من خودم از لاین و وایبر استفاده می کنم .
    ولی نظرم اینه که باید فیلتر باشن . یه ملت رو علاف کردن . بزارید ملت به زندگیشون برسن .