تولید ساینا

پارس خودرو تولید ساینا را به صورت آزمایشی آغاز کرد

آمار منتشر شده در سامانه کدال حاکی از آن است که شرکت پارس خودرو به عنوان زیرمجموعه سایپا وظیفه تولید ساینا را بر عهده گرفته و اخیرا تولید آزمایشی آن نیز شروع شده است.

طبق آمار سامانه کدال، شرکت پارس خودرو در آبان 98 مراحل تولید آزمایشی خودرو ساینا را شروع کرده است. بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که هم‌اکنون فرایند تولید Saina در پارس خودرو به شکل آزمایشی در حال انجام است و پارس خودرو قصد دارد این خودرو را به شکل حق‌الزحمه‌ای برای شرکت سایپا به تولید برساند. البته هم‌اکنون کارخانه سایپا سیتروئن یا همان سایپا کاشان تولید انبوه ساینا را بر عهده دارد.

افزایش تولید ساینا پس از حذف پراید

با توجه به اینکه مقرر شد در سال 99 تولید پراید در گروه سایپا به پایان برسد، این شرکت خودروسازی داخلی قصد دارد با هدف تامین نیاز بازار تولید خودروهای خانواده X200 شامل تیبا، تیبا 2، ساینا و کوییک را افزایش دهد. در راستای افزایش تولید این خودروها، مدتی قبل شرکت پارس خودرو به صورت رسمی تولید خودرو کوییک آر (Quik-R) را آغاز کرده است و حالا نیز وظیفه تولید Saina به شرکت پارس خودرو محول شده است. البته تا به امروز در خصوص ساینا تولیدی پارس خودرو جزئیاتی منتشر نشده است، اما آیا احتمال دارد پارس خودرو همانند سایپا کوییک آر برای ساینا نیز تغییراتی در نظر گرفته باشد؟ برای پاسخ به این پرسش می‌بایست منتظر بمانیم.

گفتنی است ساینا از سال 1395 به بازار خودرو کشور عرضه می‌شود و سایپا آن را بر روی پلتفرم X200 تولید کرده است. برخی از کارشناسان حوزه خودرو Saina را فیس لیفتی از تیبا می‌دانند و به همین دلیل نمی‌توان آن را یک محصول مستقل و کاملا جدید دانست. این خودرو از یک موتور 4 سیلندر 8 سوپاپ 1.5 لیتری M15 بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 87 اسب بخار و گشتاور 128 نیوتن‌متر تولید کند. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس 5 سرعت دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود، البته این خودرو در مدل اتوماتیک و با گیربکس CVT نیز به تولید رسیده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ساینا داخلش همون پرایده موتورش همون پرایده
    فقط بیرونش بهتره