نتایج بنچمارک تراشه اسنپدراگون 865

اولین نتایج بنچمارک تراشه اسنپدراگون 865 همسو با ادعاهای کوالکام است

نخستین نتایج بنچمارک تراشه اسنپدراگون 865 کوالکام (Qualcomm Snapdragon 865) در سایت گیک‌بنچ منتشر شد. نتایج به دست آمده توسط این تراشه٬ می‌تواند ادعاهای کوالکام را در مورد آن تایید کند.

شرکت کوالکام امروز به صورت رسمی جزئیات مربوط به تراشه Snapdragon 865 را اعلام کرد. بر اساس ادعاهای کمپانی کوالکام٬ تراشه‌ی موبایلی تازه معرفی شده اسنپدراگون ٬865 ۲۵ درصد پردازنده سریع‌تر و ۲۰ درصد پردازشگر گرافیکی سریع‌تری را نسبت به نسل پیشین خود (اسنپدراگون 855 معمولی) ارائه می‌کند. حال نتایج بنچمارک‌های اولیه‌ی آن در پایگاه داده‌ی Geekbench v4 رویت شده است. البته برخی امتیازهای آن را نیز در نسخه ۵ گیک‌بنچ مشاهده کرده‌ایم٬ اما آن‌ها چندان قابل اعتماد نیستند.

با توجه به نتایج بنچمارک اسنپدراگون 865 ٬ ادعاهای کوالکام در مورد این تراشه واقعی بوده است. این تراشه در آزمون چند هسته‌ای و تک هسته‌ای 22 الی 23 درصد امتیاز بیشتری را نسبت به نتایج به دست آمده توسط تراشه اسنپدراگون ٬855 به نام خود ثبت کرده است. تراشه‌ی اسنپدراگون 855 پلاس همان عملکرد پردازنده مرکزی نسخه معمولی 855 را به نام خود ثبت کرده است٬ در حالی که پردازشگر گرافیکی سریع‌تری را ارائه می‌کند. البته در نظر داشته باشید که گیک‌بنچ فاقد آزمون عملکرد گرافیکی است.

نتایج بنچمارک تراشه اسنپدراگون 865

ما برای دیدن چگونگی عملکرد تراشه‌ی پرچمدار جدید اگزینوس باید منتظر بمانیم٬ اما اسنپدراگون ۸۶۵ شانس خوبی دارد تا حداقل سریع‌ترین تراشه‌ی اندرویدی اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی باشد. در نظر داشته باشید مدیاتک نیز وعده‌هایی را برای حضور قدرتمندانه‌تر در بخش تراشه‌های موبایلی داده است. در سمتی دیگر هواوی هم قصد دارد از تراشه کایرین 990 5G برای پرچمدار اوایل سال ۲۰۲۰ خود٬ گوشی هواوی پی ٬40 استفاده کند.

از آنجایی که سامسونگ بخش اصلی پردازنده سفارشی خودش را تعطیل کرده و هواوی همچنان از طراحی شرکت ARM استفاده می‌کند٬ ما احتمالا شاهد خواهیم بود که پرچمداران اندرویدی عملکرد مشابهی با نسل‌های فعلی خودشان را ارائه دهند. این همچنین بدان معناست که عملکرد اپل نیز برای‌ آینده٬ پیش‌بینی شدنی نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*