سنسور 3D Sonic Max کوالکام

سنسور 3D Sonic Max کوالکام بهترین اسکنر اثر انگشت جهان است

کوالکام می‌گوید سنسور 3D Sonic Max این شرکت که به تازگی معرفی شده٬ می‌تواند بهترین اسکنر اثر انگشت جهان باشد. آیا این ادعا درست است یا این سنسور نیز همانند اسکنر زیر نمایشگر گوشی گلکسی اس 10 به راحتی فریب می‌خورد؟

مدیر محصول کوالکام اخیرا در ارتباط با سنسورهای بیومتریکی که این روزها در زیر نمایشگر‌ها استفاده می‌شود صحبتی را کرده است. به ادعای وی٬ سنسورهای اپتیکالی که بسیاری از شرکت‌ها برای استفاده در زیر محصول خود انتخاب می‌کنند٬ امن نیست. این هفته کوالکام از اسکنر اثر انگشت سه بعدی جدید خود رونمایی کرد. سنسور 3D Sonic Max می‌تواند تا 2 انگشت را شبیه سازی کند. ابعاد حساس به تشخیص آن نیز تا 17 برابر بزرگ‌تر از نسل گذشته‌ی این سنسور شده است.

سنسورهای اپتیکالی که ما در گوشی‌هایی همچون وان پلاس 7 تی شاهد حضور آن هستیم٬ از انگشت شما نقشه برداری دو بعدی می‌کنند. این باعث می‌شود سنسور با یک کپی‌برداری ساده از انگشت شما گول بخورد. ولی این اتفاق در سنسورهای سه بعدی٬ نظیر سنسور سه بعدی تازه معرفی شده‌ی شرکت کوالکام نخواهد افتاد. مدیران این شرکت آمریکایی می‌گویند که این سنسور جدید می‌تواند ضربان قلب شما را نیز به نمایش بگذارد تا احتمال گول خوردن توسط اثر انگشت مصنوعی به صفر درصد برسد.

سنسور 3D Sonic Max کوالکام

آیا سنسور 3D Sonic Max هم به راحتی فریب می‌خورد؟

این گفته‌ها جذاب هستند٬ اما باید گذشته‌ی اخیر شرکت آمریکایی کوالکام را نیز در نظر بگیریم. گلکسی اس 10 سامسونگ از اولین سنسور بیومتریک سه بعدی این شرکت استفاده می‌کند و ما دیدیم که چگونه آن فریب می‌خورد! در واقع٬ یک قاب سیلیکونی ساده به کاربران اجازه‌ی دسترسی به گوشی را می‌داد.

سنسور 3D Sonic Max هنوز وارد بازار نشده است٬ بنابراین نمی توانیم ببینیم که آیا آن هم به راحتی گول می‌خورد یا از امنیت بالاتری برخوردار است. بی‌شک سامسونگ کاندیدای اولین استفاده کننده از این سنسور است. گرچه این سنسور بهتر از نسل پیشین آن به نظر می‌رسد٬ اما تا زمانی که آن را در دنیای واقعی بررسی نکنیم نمی‌توانیم در آن مورد نظری دهیم. آیا شما معتقدید اسکنرهای اثر انگشت اپتیکال بهتر از مدل‌های سه بعدی اولتراسونیک هستند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*