پایان پشتیبانی از ویندوز ۱۰ موبایل

فردا آخرین روز پشتیبانی از ویندوز ۱۰ موبایل توسط مایکروسافت است

فردا روز پایانی پشتیبانی از ویندوز ۱۰ موبایل (Windows 10 Mobile) توسط مایکروسافت است. از سه شنبه 19 آذر ماه٬ مایکروسافت دیگر از هیچ یک از دستگاه‌های مجهز به ویندوز 10 موبایل پشتیبانی نخواهد کرد.

این هفته پایان دوره‌ی مهمی برای مایکروسافت خواهد بود؛ عصری که شاید مدت‌ها این شرکت و جامعه فناوری را مدت طولانی از یکدیگر جدا کرده بود. فردا سه شنبه 19 آذر ماه٬ آخرین روزی خواهد بود که تمام دستگاه‌های ویندوز ۱۰ موبایل اعم از مصرف کنندگان عادی و تجاری می‌توانند از پشتیبانی شرکت مایکروسافت استفاده کنند. با پشت سر گذاشتن گوشی‌های ویندوز فون و ویندوز 10 موبایل٬ مایکروسافت ممکن است در نهایت تمرکز خودش را روی بخش دیگری از دنیای موبایل که به نظر می‌رسد مربوط به ساخت اپلیکیشن‌های موبایلی و کار روی دیوایس‌های آتی سری سرفیس است٬ بگذارد.

پشتیبانی از ویندوز ۱۰ موبایل به پایان راه رسید

در حالی که ممکن است برخی مایکروسافت را به خاطر تلاش برای ارائه‌ی یک پلتفرم موبایلی مورد تمسخر خود قرار دهند٬ اما برخی ویندوز 10 موبایل و ویندوز فون 8 را به عنوان پلتفرم‌هایی دلپذیر به خاطر می‌آورند که البته با خاطرات تلخ همراه است. این پلتفرم منحصر به فرد و متفاوت بود و می‌توانست جایگاه سوم مسابقه‌ی پلتفرم‌های موبایلی را کسب کند. ولی متاسفانه مایکروسافت نتوانست به موفقیت برسد.

با این وجود مایکروسافت وظیفه داشت از دیوایس‌های فروخته شده خود به مشتریان٬ به ویژه مشتریان سازمانی پشتیبانی کند. این مسئولیت سرانجام در دهم دسامبر به پایان می‌رسد و دستگاه‌های نامبرده حتی به‌روزرسانی‌های امنیتی را نیز دیگر دریافت نخواهند کرد. البته این تلفن‌ها همچنان می‌توانند به کار خود پایان دهند و مایکروسافت هیچ پایانی را برای دسترسی آن‌ها به برنامه‌های Microsoft Store اعلام نکرده است. این را نیز باید متذکر شویم که پشتیبانی از برنامه‌ها به توسعه دهندگان و شرکت‌های سازنده بستگی دارد.

تلاش‌های مایکروسافت برای کسب جایگاهی بزرگ در دنیای موبایل تاکنون نافرجام بوده است٬ اما هیچگاه این شرکت از تلاش کردن امتناع نورزیده است. به نظر می‌رسد جدیدترین استراتژی این شرکت که در مورد جذب برنامه نویسان اپلیکیشن‌های اندرویدی و استفاده از زبان طراحی Fluent این شرکت و همچنین دیگر ای پی آی‌های آن‌ها بوده است (نظیر ساخت اپلیکیشن‌هایی که روی دستگاه‌های مجهز به نمایشگر دوگانه نظیر سرفیس دو به خوبی کار کند)٬ به خوبی جواب داده است.

این استراتژی می‌تواند با توجه به متمایز و جالب توجه بودن دیوایس‌هایی همچون سرفیس دو٬ ارزشمند باشد. این مسئله بیشتر به این بستگی دارد که مایکروسافت چگونه بتواند توسعه دهندگان را جذب استراتژی خود کند. هنوز یک سال زمان لازم است تا این اتفاق رخ دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. نوکیا لومیا 620 دارم و عاشقشم – عالی و همه نرم افزارها رو هم داره

  2. این وسط فقط دهن کسایی مثل خودم که این گوشیارو خریدن و رو دستشون مونده سرویس شد .

  3. چ بد عملا گوشیم رو باید لندازم دور

  4. الآن سه تا گوشی نوکیا دارم E7 که سیمبین لومیا ۵۲۰ و لومیا ۱۰۲۰ که ویندوزفون ۸ هستند ازشون رضایت کامل دارم و هیچ وقت هم خسته کننده نمیشن و خداروشکر تا بحال هم سمت اندروید نرفتم و قصد خریدشم ندارم گرچه از نظر برنامه محدود هستم و سیستم عامل هایی که استفاده میکنم به عمر خودشون پایان دادند.

    • بهت پیشنهاد میکنم یبار برای همیشه به انزوا و تعصب الکی خودت پایان بدی و مثل هر ادم عاقل دیگه ای از تکنولوژی روز استفاده کنی و از پیله ذهنی خودت بیرون بیای …. شرکت نوکیا و بلک بری هم اگر درست فکر میکردن و از همون ابتدا تعصب روی اشتباهاتشون نداشتن ورشکته نمیشدن تا مثل الان با کلی حقارت با سیستم عامل اندروید بیان تو بازار و مدام ترس از نابودی داشته باشن.

  5. لومیا یادش بخیر زمانی بود که فقط سونی و نوکیا حکمرانی میکردن و سامسونگ سبزی فروش مطیع این دو امپراطور بود
    بدون به تاج و تخت خود بر میگردن و این سامسونگ بنجل هم منقرض خواهد و البته عقب افتاده ذهنی……هم به وسیله من منقرض خواهد شد