گلکسی فولد سامسونگ

هر آنچه باید از ایده تا اجرای طراحی گلکسی فولد سامسونگ بدانید

گلکسی فولد سامسونگ با قابلیت تا شدن صفحه نمایش قابلیت‌های متعددی چون مولتی تسکینگ را ارائه می‌دهد. از این رو قصد داریم جزئیات طراحی این گوشی منعطف را مورد بررسی قرار دهیم.

معرفی گلکسی فولد سامسونگ آغاز فصلی نو در تاریخ دستگاه‌های همراه بود که قابلیت تا شدن صفحه نمایش را به این دستگاه‌ها اضافه کرد. شرکت سامسونگ به دنبال ایجاد فرصت‌هایی جدید است تا کاربران بتوانند کارهای بیشتری را با گوشی هوشمند خودشان انجام دهند.

نگاهی به طراحی گلکسی فولد سامسونگ

کار طراحی گلکسی فولد در ابتدا با هدف راحت‌تر کردن زندگی و با در نظر گرفتن این نکته آغاز شد که استفاده از یک دستگاه تاشو تا چه اندازه می‌تواند بر تجربه روزمره افراد از دستگاه‌های همراه تاثیر بگذارد. در ادامه نگاهی داریم به روند تولد گلکسی فولد سامسونگ از زمانی که ایده شکل گرفت تا زمانی که اولین دستگاه وارد بازار شد.

تولد فرم فکتورهای جدید

گلکسی فولد سامسونگ

با تغییر سبک زندگی مصرف کنندگان، نیازهای جدیدی هم مطرح می‌شود که فناوری‌های روز باید توان پاسخ به آنها را پیدا کنند. نمایشگر Infinity Flex در گلکسی فولد سامسونگ دنیایی کاملا جدید را خلق کرده است که تجربه کاربر از گوشی هوشمند را به سطحی پیشرفته‌تر اما کاملا راحت ارتقا می‌دهد. تیم طراحی گلکسی فولد در سامسونگ کار خود را با مفهوم ابتدایی «تا شدن» و معنای چنین امکانی در زندگی روزمره آغاز کردند. آنها تا شدن و باز شدن دستگاه‌های مختلف و مزایای ایجاد شده در اثر استفاده از این قابلیت را مطالعه کردند. در واقع ما در زندگی روزمره اشیای زیادی از کتاب تا کیف پول را به صورت مرتب تا و باز می‌کنیم.

این تیم طراحی در یک همکاری نزدیک با تیم مهندسی سامسونگ به دنبال یافتن راحت‌ترین و زیباترین طراحی برای یک دستگاه تاشو بود. آنها با استفاده از مواد مختلف، بیش از هزار نمونه اولیه ساختند. در این نمونه‌ها از مواد متنوع از فوم بورد تا انواع پلاستیک استفاده شده و نهایتا تیم به طرح تاشو به سمت داخل رسید.

بهینه‌سازی تجربه تاشو

گلکسی فولد سامسونگ

طراحی گلکسی فولد به شکلی است که تجربه‌ای کاملا آشنا و البته بسیار راحت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. تیم طراحی سامسونگ در زمان نهایی کردن فناوری‎های جدید، از نمایشگر Infinity Flex تا لولاهای آن، همواره مراقب بود تا امکان کار با یک دست به راحتی برای کاربر فراهم شده و در عین حال تصویری تمام صفحه و کاملا فراگیر هم در اختیار وی قرار گیرد.

عناصر به کار رفته در طراحی نهایی گلکسی فولد این کاربرد ساده را تضمین می‌کند. نمایشگر بزرگ Infinity Flex با اندازه 7.3 اینچ در حالت باز، با ابعادی طراحی شده است که پس از تا شدن، حمل آن برای کاربر بسیار ساده باشد. استفاده از لولای تاشو به سمت داخل در این گوشی جدا از آنکه تجربه آشنایی از تا کردن به کاربر می‌دهد، از نمایشگر دستگاه هم در برابر صدمات احتمالی محافظت می‌کند. علاوه بر این، با توجه به استفاده از شش لنز در این گوشی، کاربر می‌تواند در حالتی که گوشی را در دست گرفته باشد، عکس دلخواه خودش را بگیرد.

طراحی باریک و ارگونومیک گلکسی فولد امکان در دست گرفتن ساده و مطمئن آن را به کاربر می‌دهد. اندازه و نسبت‌های این گوشی برای استفاده با یک یا دو دست در بهترین شکل انتخاب شده و در عین حال توانمندی‎های گلکسی فولد در حوزه مولتی ‎تسکینگ نیز با استفاده از قابلیتی به اسم Multi-Active Window به بهترین شکل در اختیار کاربر قرار داده شده است. بخش جلویی و عقبی دستگاه در حالت تا شده (یا کل بخش پشتی دستگاه در حالت باز) دارای شکل، ابعاد و ضخامت یکسان است. وزن دستگاه هم به صورت کاملا یکسان روی کناره‌های راست و چپ دستگاه تقسیم شده و به این ترتیب وقتی دستگاه را در دست می‌گیرید، حسی کاملا طبیعی و متوازن دارد. به علاوه، جاگذاری اسکنر اثر انگشت در لبه کناری گلکسی فولد هم با محل قرار گرفتن عادی انگشت شصت همخوانی دارد و به این ترتیب باز کردن قفل دستگاه هم به اندازه باز کردن آن، کاملا راحت و طبیعی است.

طراحی آینده‎گرا، بسته‌بندی سازگار با محیط زیست

گلکسی فولد سامسونگ

گلکسی فولد نه تنها به صورتی کاملا کاربردی به شکل تاشو طراحی شده است، بلکه ظاهر آن هم کاملا جذاب و متمایز است. سامسونگ طراحی آن را با دقت به‌روزرسانی کرده است. در طراحی نهایی این دستگاه و با هدف رسیدن به یک ظاهر کاملا زیبا در همه بخش‌ها از نمایشگر تا لبه کناری، سامسونگ از روندی بسیار پیچیده برای پردازش روکش فلزی استفاده کرد.

نهایتا و متناسب با فلسفه ارائه بهترین سبک زندگی به کاربران گلکسی فولد، این روند طراحی با نهایی شدن خود دستگاه متوقف نشد. به عنوان قدم نهایی، در بسته بندی گلکسی فولد هم از موادی کاملا سازگار با محیط زیست استفاده شده است، این اولین محصول سامسونگ است که در همه بخش‌های بسته بندی آن از چنین موادی استفاده می‌شود. همچنین برای اولین بار در محصولات سامسونگ، جعبه گلکسی فولد به صورت چندلایه طراحی شده است تا تجربه تمام صفحه کاربر از این دستگاه از همان لحظه باز کردن جعبه آغاز شود.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. سامسونگ بنجل اینقدر متقلب هست نمونه اش خرابی و ترک خوردگی صفحه نمایشش هست همین گوشی بنجل هست دوستان عزیز به استثنای علی بنجل(سبزی فروش)میتونید توی گوگل سرچ کنید تا برای شما بنجل بودن این گوشی به اصطلاح منعطف روشن بشه

  2. سامسونگ نماد تقلب و آشغال فروشی.

    • دقیقا علی جان ولی این سامسونگ بنجل شک نکن یه روزی منقرض میشه هیچ چیزی تو این دنیای بنجل ساز ابدی نیست همین امسال سامسونگ متقلب ضرر هنگفتی نصیبش شده و انشا…سال اینده اوضاعش بدتر بدتر میشه

  3. ب معنای واقعی کلمه عالبه

  4. پایان رپورتاژ اگهی و تبلیغات
    #سامسونگ نماد اعتماد به بنجل بودن این گوشی ساز

    • دهنتو ببند که اگه سوتی عرضه داشت یک گوشی ساده که مردم پسند باشه میتونست درست کنه
      #سوتی برندی بنجل و فسیل با آینده ای رو به زوال