باتری بزرگ‌تر زیر قاب آیفون 12 و گلکسی اس 11

استفاده از باتری بزرگ‌تر زیر قاب آیفون 12 و گلکسی اس 11 به لطف یک مدار جدید

گزارش جدید از کره منتشر شده که ادعا می‌کند باتری بزرگ‌تری به لطف استفاده از یک مدار جدید در زیر قاب گوشی‌های آیفون 12 اپل (Apple iPhone 12) و گلکسی اس 11 سامسونگ (Samsung Galaxy S11) استفاده خواهد شد.

به نظر می‌رسد که آیفون سال 2020 و گلکسی اس 11 سامسونگ از باتری‌های بزرگ‌تری بهره‌مند باشند. این گزارشی است که توسط یک رسانه‌ی کره‌ای منتشر شده است. به نقل از این گزارش، دو پرچمدار نام‌برده از الکترونیک‌های 50 درصد کوچک‌تر ساخته شده توسط شرکت Korean ITM Semiconductor استفاده خواهند کرد. این مدارهای جدید که برای جلوگیری از شارژ و تخلیه شارژ بیش از حد طراحی شده‌اند، تقریبا 50 درصد نسبت به مدل‌های قبلی کوچک‌تر هستند. در واقع آن‌ها فقط 26 میلی‌متر به جای 50 میلی‌متر عرض دارند. این معمولا با بسته بندی باتری ادغام می‌شود که با  افزایش ضخامت همراه می‌شود.

این اجزاء نه تنها برای شارژ‌ یا تخلیه شارژ ایمن ضروری هستند، بلکه نقش مهمی را در افزایش عمر باتری سلول ایفا می‌کنند. از آنجایی که این مدار فضای کمتری را در گوشی اشغال می‌کند، می‌توانیم انتظار داشته باشیم از باتری‌های بزرگ‌تری در دیوایس استفاده شود و در نتیجه عمر باتری نیز افزایش پیدا کند.

این را به وضوح در یک تصویر منتشر شده از باتری گلکسی اس 11 پلاس می‌توان دید که بزرگ‌ترین باتری استفاده شده در یک گوشی پرچمدار سامسونگ نیز لقب خواهد گرفت. ظرفیت آن مقدار ناچیزی کمتر از 5,000 میلی‌آمپر سات است. این به معنای یک باتری بزرگ‌تر از باتری زیر قاب گوشی‌های گلکسی نوت 10 پلاس و گلکسی اس 10 پلاس است.

مدار جدید مشترک در آیفون 12 و گلکسی اس 11

این اطلاعات توسط منبعی به دست آمده که نزدیک به صنعت موبایل بوده و کاملا قابل اعتماد است. باتری آیفون 12 نیز از این اجزاء بهره خواهد برد. بر اساس یک گزارش دیگر، اپل از همان ماژول‌هایی استفاده می‌کند که سامسونگ در زیر قاب گوشی گلکسی اس 11 خود استفاده خواهد کرد. آیفون 11 پرو مکس را در حال حاضر باید قهرمان بخش باتری دانست. نمایشگر آن می‌تواند با هر بار شارژ کامل، تا 8 ساعت و نیم به صورت مستمر روشن بماند. البته گلکسی اس 10 پلاس نیز خیلی با این مدت فاصله ندارد. ما امیدواریم این فناوری جدید به افزایش (حتی جزئی) عمر باتری نسل جدید گوشی‌های اپل و سامسونگ بی‌انجامد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*