مادربرد ایسوس ROG Zenith II Extreme

با قابلیت‌های مادربرد ایسوس ROG Zenith II Extreme آشنا شوید

مادربرد ایسوس ROG Zenith II Extreme به لطف پردازنده‌های جدید سری Ryzen Threadripper 3000 توانست رکوردهای متعدد اورکلاکینگ را بشکند.

با معرفی و عرضه پردازنده‌های جدید سری Ryzen Threadripper 3000، مادربردهای ایسوس در شکستن رکوردهای متعدد اورکلاکینگ در جهان درخششی چشمگیر از خود نشان دادند. در هفته اول رونمایی از نسل جدید پردازنده‌های AMD سری Threadripper، مادربرد Zenith II Extreme توانست مهم‌ترین رکوردهای پردازشی مرتبط با پردازنده‌های جدید را به خود اختصاص دهد. در این خبر قصد داریم تا اصلی‌ترین ویژگی‌های مادربرد ROG Zenith II Extreme را با هم مرور نماییم:

ویژگی‌های مادربرد ایسوس ROG Zenith II Extreme

مادربرد ایسوس ROG Zenith II Extreme

این مادربرد با بهره‌مندی از مدار تغذیه 16 فاز TDA21472، با سیستم برق‌رسانی اختصاصی ایسوس برای بخش پردازنده، آمپراژ 70 آمپری را برای هر فاز برای پردازنده‌های قدرتمند Ryzen Threadripper 3000 به ارمغان آورده است. این مدار تغذیه قدرتمند همواره توسط هیتسینکی قطور مجهز به فناوری DirectCU ایسوس به صورت غیر فعال خنک می‌گردد. دو فن مخفی نیز در صورت رسیدن دمای ناحیه مدار تغذیه به 60 درجه شروع به کار کرده و به سرعت حرارت ایجاد شده را دفع می‌کند.

این مدار تغذیه با دو ورودی 8 پین و یک ورودی 6 پینی مجهز شده به فناوری ProCool ایسوس شروع شده و VRM مجهز به ماسفت‌های Infineon TDA21472 با امکان انتقال جریان 70 آمپر، چوک‌های پلیمر آلومینیومی MicroFine برای فیلتر کردن جریان‌های عبور داده شده از ماسفت درایورها و خازن‌های ژاپنی مشکی رنگ 10K اجزای اصلی این مدار تغذیه هستند.

در کنار مدار تغذیه قدرتمند، فناوری OptiMem III ایسوس امکان دستیابی به فرکانس حافظه 4733 مگاهرتز برای همه 8 شکاف حافظه و عملکرد فوق‌العاده برای پردازش‌های محاسباتی به ساده‌ترین شکل ممکن در این مادربرد نهادینه کرده است. نسل جدید پردازنده‌ها با بهره‌مندی از مسیرهای PCIe® 4.0 امکان دستیابی به نهایت سرعت در شکاف‌های توسعه و استفاده از نسل جدید درایوهای M.2 در این نسل در دسترس قرار گرفته است.

ROG Zenith II Extreme امکان استفاده از 5 درایو NVMe نسل جدید را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. ایسوس از یک کنترلر 10 گیگابیت بر ثانیه برای شبکه، رابط شبکه بیسیم WiFi 6 و نسل جدید پورت‌های USB 3.2 Gen 2 را برای تبادل اطلاعات در بسترهای ارتباطی متفاوت در این مادربرد در نظر گرفته است.

ایسوس برای شخصی‌سازی کامل در این مادربرد از یک LiveDash LED جدید استفاده کرده است که این نمایشگر رنگی کوچک علاوه بر نمایش وضعیت سیستم در هنگام POST یا به‌روزرسانی بایوس به صورت گرافیکی، امکان پخش محتوای گرافیکی کاملی را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. هرچند نورپردازی AuraSync و هدرهای مختلف RGB نیز در مادربردهای ایسوس به صورت پیش‌فرض هم اکنون برای شخصی‌سازی یافت می‌شود.

کارت صوتی این مادربرد نیز با فناوری SupremeFX عرضه شده و به منظور تکمیل لذت شنیدن موسیقی یا گیمینگ حرفه‌ای، نرم افزار Sonic Studio II و DTS : Sound Unbound​ همراه کارت صوتی 8 کاناله این مادربرد هستند. مادربرد ROG Zenith II Extreme در هفته‌های آتی با گارانتی رسمی ایسوس در کشور قابل تهیه خواهد بود.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.