کود

راه اندازی اولین مجموعه تبدیل کننده جسد انسان به کود

یک شرکت آمریکایی قصد دارد تا با استفاده از شیوه ای جدید، از متدهای سنتی تدفین مردگان فاصله بگیرد و روشی نوین را جایگزین آن نماید. این شرکت که در نهایت جسد را به کود تبدیل می کند دلایل خاصی برای این اقدام عنوان کرده است.

فعالیت یک شرکت برای ارائه شیوه جدیدی از تدفین مردگان در آمریکا توجهات را به خود جلب کرده است. این شرکت که در نهایت جسد را به کود تبدیل می کند معتقد است شیوه های سنتی تدفین مردگان به محیط زیست آسیب می زنند.

در کشورها غربی با جسد فرد متوفی به دو شکل برخورد می شود؛ یا آن را به خاک می سپارند و یا اینکه آن را می سوزانند، اما در شیوه جدید معرفی شده این شرکت آمریکایی، جسد با قرار گرفتن در جایی خاص در نهایت تبدیل به کود می شود. این شیوه از تدفین را ریکمپوس می نامند.

قرار است تسهیلات مورد نیاز برای ریکمپوس کردن در سال ۲۰۲۱ در سیاتل آمریکا فعالیت خود را آغاز کند. این اولین بار خواهد بود که تبدیل جسد انسان بطور رسمی به کود صورت می گیرد که در نهایت بدن انسان به کود مورد نیاز برای باروری زمین تبدیل می شود.

کود

این شرکت مدتی است که فعالیت خود را شروع کرده است، اما ایالت واشنگتن با تصویب یک لایحه، شیوه ریکمپوس کردن را به شیوه ای قانونی تبدیل نمود و لذا بستر لازم حقوقی برای فعالیت این شرکت فراهم شده است. این قانون در سال ۲۰۲۰ اجرایی می شود و از نظر این شرکت انقلابی در شیوه تدفین مردگان خواهد بود.

متد تبدیل اجساد انسانی به کود

در این شیوه جسد متوفی برای مدتی طولانی در یک محفظه نگهداری می شود تا در نهایت تبدیل به کود شده و کود مورد نظر وارد خاک می شود. اجساد با تراشه های چوب پوشانده شده و هوادهی شده اند و محیطی مناسب برای میکروب های طبیعی و باکتری های مفید ایجاد می شود. بعد از ۳۰ روز کل جسد تجزیه شده و تبدیل به خاک می شود و از این خاک بارور برای ایجاد یک زندگی جدید می توان بهره برد.

زمانی که جسد کاملا به کود تبدیل می شود، بستگان متوفی به مجموعه مراجعت کرده و می توانند بخشی از این خاک و یا همه آن را با خود منتقل کرده و در کاشت درخت و یا گل از آن استفاده کنند.

کود

شاید برای شما هم جالب باشد که با فلسفه فعالیت این شرکت آشنا شوید. در واقع تبدیل جسد مردگان به کود اقدامی است که بر اساس دیدگاه های زیست محیطی صورت می گیرد. طرفداران این شیوه از تدفین مردگان عقیده دارند که سوزاندن جسد افراد متوفی نیازمند درجه حرارت بالا بوده و از دیگر سو باید سوخت آن  نیز تامین شود. همچنین شاهد انتشار حجم بالایی از دی اکسید کربن در هوا خواهیم بود.

حفاظت از محیط زیست همان فاکتوری است که شرکت معرفی کننده این روش از تدفین به آن افتخار می کند و با همین ادله نیز سیستم حقوقی و حکومتی را راضی کرده تا فعالیت خود را آغاز کند، زیرا به نظر می رسد با رسالت های طرفداران محیط زیست تطابق کامل دارد.

این شرکت معتقد است برای سوزاندن هر جسد نیازمند حجم بالایی از هیزم هستیم و آماده سازی این حجم از هیزم به معنای وارد کردن  آسیب ها جدی به جنگل هاست.

برای انتخاب شیوه ریکمپوس باید ۵ هزار و ۵۰۰ دلار هزینه کرد و با این کار هر فرد  متوفی به کاهش یک متریک تن دی اکسید کربن کمک می کند. در این شیوه همان طور که گفته شد در نهایت جسد فرد متوفی تبدیل به نوعی کود برای زمین می شود. این در حالی است که در شیوه سنتی هر فرد با خریدن یک قبر سهمی محدود از زمین را به خود اختصاص می داد.

در واقع بارور سازی خاک از نظر طرفداران این شیوه یکی از مهمترین مزایای آن است. رییس شرکت عقیده دارد که استفاده از این کود برای برای رشد درخت و یا گیاه و تقویت یک زندگی جدید می تواند حس خوبی به بازماندگان بدهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. با سلام ..بنظرم روش سنتی بدون درست کردن دیواره های بتنی بهترین هست …اینجوری اولا طرف مزاری دارد که فرزندان میتونن بالا سرش بیان. ولی بعد سالیان زیاد که میت دیگه کسی رو نداره که بالای سرش بیان اون زمین دست نخورده هست ..و جسد هم طی ۱۰۰ یا ۲۰۰ سال عملا چیزی ازش نمونده و تبدیل به همون کود در خاک شده .و زمین هم دست خوش تغییراتی نشده …اما ایجاد دیواره بتنی در زمین برای ایجاد قبر باعث میشه اون زمین دچار تغییرات زیست محیطی بشه و از حالت زمین عادی خارج شود …در گذشته میلیاردها انسان به این روش دفن شدن و هیچ آسیبی به طبیعت نزدن و هیچ نشانه ای هم ازشون باقی نمونده

  2. صد رحمت ب ایرانیا ک تا چن سال بعده فوته عزیزشون ب یادشونن
    اینا ک کودش میکنن ک قبریم ازش باقی نمونه😐کود بشن برن پا درختا میوه بدن با مزه میت

  3. هزینه دفن کردن یا سوزوندن فرد فوت شده چقدره؟
    اینجا به یکی بگی 6000دلار بده تا کودت کنیم به روانشناس ارجاعت میدن