مقایسه ردمی کی ۳۰ با ریلمی ایکس ۲ و هواوی نوا ۶ اس ای

مقایسه ردمی کی ۳۰ با ریلمی ایکس ۲ و هواوی نوا ۶ اس ای

به بهانه معرفی گوشی ردمی کی ۳۰ شرکت شیائومی٬ در این مقاله قصد داریم به مقایسه Redmi K30 با ریلمی ایکس ۲ و هواوی نوا ۶ اس ای همراه با مشخصات فنی ٬ قابلیت ها و قیمت آن‌ها بپردازیم.

ردمی٬ برند زیرمجموعه شیائومی چند روز پیش از گوشی‌های سری ردمی K30 خود پرده برداری کرد و چشم همه به نسخه 5G این گوشی با تراشه‌ی اسنپدراگون 765G دوخته شده است. اما شیائومی در کنار آن از نسخه‌ی معمولی K30 نیز پرده برداری کرد که یک گوشی 5G نیست و با قیمتی مقرون به صرفه روانه‌ی بازار می‌شود. به همین دلیل است که ما تصمیم گرفتیم به مقایسه ردمی کی ۳۰ با دو گوشی دیگر رقیب یعنی ریلمی ایکس ۲ و هواوی نوا ۶ اس ای بپردازیم. هر سه این گوشی‌ها با قیمتی کمتر از ۳۰۰ یورو عرضه می‌شوند.

گوشیشیائومی ردمی کی 30ریلمی ایکس 2هواوی نوا 6 اس ای
ابعاد و وزن۱۶۵.۳ در ۷۶.۶ در ۸.۸ میلی‌متر
وزن ۲۰۸ گرم
۱۵۸.۷ در ۷۵.۲ در ۸.۶ میلی‌متر
وزن ۱۸۲ گرم
۱۵۹.۲ در ۷۶.۳ در ۸.۷ میلی‌متر
وزن ۱۸۳ گرم
نمایشگر۶.۶۷ اینچ
۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
تراکم ۳۹۵ppi
IPS LCD
۶.۴ اینچ
۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل
تراکم ۴۰۳ppi
Super AMOLED
۶.۴ اینچ
۱۰۸۰ در ۲۳۱۰ پیکسل
تراکم ۳۹۸ppi
LTPS IPS LCD
پردازندهکوالکام اسنپدراگون ۷۳۰ جی
۸ هسته ۲.۲ گیگاهرتز
کوالکام اسنپدراگون ۷۳۰ جی
۸ هسته ۲.۲ گیگاهرتز
هواوی کایرین ۸۱۰
۸ هسته ۲.۲۷ گیگاهرتز
حافظه۶/۸ گیگ رم
۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگ فضای ذخیره‌سازی
۶/۸ گیگ رم
۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگ فضای ذخیره‌سازی
۸ گیگ رم
۲۵۶ گیگ فضای ذخیره‌سازی
نرم افزاراندروید ۱۰
MIUI
اندروید ۹ پای
Color OS
اندروید ۱۰
EMUI
ارتباطاتوای فای ۸۰۲.۱۱a/b/g/n/ac
بلوتوث ۵
GPS
وای فای ۸۰۲.۱۱a/b/g/n/ac
بلوتوث ۵
GPS
وای فای ۸۰۲.۱۱a/b/g/n/ac
بلوتوث ۵
GPS
دوربینچهارگانه ۶۴ + ۸ + ۲ + ۲ مگاپیکسلی
f/1.9 و f/2.2 و f/2.4 و f/2.4
سلفی دوگانه ۲۰ + ۲ مگاپیکسل
f/2.2 و f/2.4
چهارگانه ۶۴ + ۸ + ۲ + ۲ مگاپیکسلی
f/1.8 و f/2.3 و f/2.4 و f/2.4
سلفی ۳۲ مگاپیکسلی
f/2.0
چهارگانه ۴۸ + ۸ + ۲ مگاپیکسلی
f/1.8 و f/2.4 و f/2.4 و f/2.4
سلفی ۱۶ مگاپیکسلی
f/2.0
باتری۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۲۷ وات
۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۳۰ وات
۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۴۰ وات
قابلیت‌های اضافهاسلات سیم کارت دوگانه هیبریدیاسلات سیم کارت دوگانه هیبریدیاسلات سیم کارت دوگانه هیبریدی

طراحی

دو گوشی ردمی و هواوی سبک طراحی نسبتا مشابهی با یکدیگر را با توجه به نمایشگر دارای حفره‌ی خود ارائه می‌کنند. با این تفاوت که کی ۳۰ از حفره‌ی عریض‌تری نسبت به نوا ۶ اس ای برخوردار است و دو دوربین سلفی را در خود جای داده است. بنابراین پنل نمایشگر گوشی هواوی به خاطر حضور یک حفره‌ی کوچک‌تر٬ زیباتر است. من شخصا این گوشی را به خاطر طراحی ساده‌تر و ابعاد جمع و جورتری که دارد انتخاب می‌کنم؛ هرچند این یک انتخاب کاملا سلیقه‌ای است.

مقایسه ردمی کی ۳۰ با ریلمی ایکس ۲ و هواوی نوا ۶ اس ای

Huawei Nova 6 SE

در سمتی دیگر گوشی ریلمی ایکس ۲ از یک ناچ قطره‌ای کلاسیک برخوردار است و به لطف شیشه‌ی منعکس کننده و رنگبندی متنوع٬ از قاب پشتی شکیل‌تری بهره می‌برد.

نمایشگر

تقریبا هیچ کسی در سال ۲۰۱۹ دیگر یک پنل IPS را به عنوان بهترین گزینه‌ی نمایشگر انتخاب نمی‌کند. با این حال در این مقایسه همه چیز متفاوت است. در حالی که Redmi K30 از یک پنل IPS برخوردار است٬ اما برخی فناوری‌هایی که ارائه می‌کند باعث شده تا آن از نمایشگر AMOLED به کار رفته در گوشی ریلمی ایکس ۲ بهتر باشد.

برخلاف ایکس ٬۲ نمایشگر گوشی ردمی از استاندارد HDR پشتیبانی می‌کند و تنها گوشی مقرون به صرفه‌ای است که یک نمایشگر با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌کند. بنابراین می‌تواند تجربه کاربری روان‌تر و کیفیت تصویر غنی‌تری را ارائه کند. نوا ۶ اس ای نیز به یک پنل IPS مجهز است٬ اما هیچ چیز ویژه‌ای برای ارائه ندارد.

مقایسه ردمی کی ۳۰ با ریلمی ایکس ۲ و هواوی نوا ۶ اس ای

Realme X2

مشخصات فنی و نرم افزار

در اینجا دو گوشی ریلمی و ردمی بهترین عملکرد را دارند. هر دو از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۳۰ جی با ۸ گیگابایت رم و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی UFS 2.1 قدرت می‌گیرند. اما در اینجا تفاوت کمی وجود دارد. X2 به یک اسلات کارت حافظه میکرو اس دی مستقل مجهز است؛ بنابراین به صورت همزمان از دو سیم کارت و میکرو اس دی پشتیبانی می‌کند.

در سمتی دیگر X2 به اندروید ۹ مجهز است٬ در حالی که ردمی K30 و نوا 6 SE به اندروید ۱۰ مجهز هستند.

دوربین

وقتی به بخش دوربین‌ها وارد می‌شویم٬ نوا 6 اس ای متفاوت از ردمی کی 30 و ریلمی ایکس 2 که در یک سطح قرار دارند٬ عمل می‌کند. این دو به دوربین چهارگانه ۶۴ مگاپیکسلی شامل یک سنسور فوق عریض٬ یک دوربین ماکرو مستقل و یک سنسور تشخیص عمق مجهز هستند. و در حالی که این دو تصاویر خوبی را ثبت می‌کنند٬ ولی عملا جزو گوشی‌های متمرکز بر دوربین محسوب نمی‌شوند.

مقایسه ردمی کی ۳۰ با ریلمی ایکس ۲ و هواوی نوا ۶ اس ای

Redmi K30

تفاوت اصلی در دوربین جلوی آن‌هاست. جایی که گوشی ریلمی از یک سنسور تک لنزی ۳۲ مگاپیکسلی برخوردار است٬ در حالی که گوشی ردمی از دوربین دوگانه ۲۰ و ۲ مگاپیکسلی شامل سنسور تشخیص عمق بهره می‌برد.س

باتری

باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی زیر قاب گوشی Redmi K30 بزرگ‌تر از دو گوشی دیگر است و در نتیجه اجازه می‌دهد عمر باتری بیشتری را با یک بار شارژ ارائه کند. اگرچه Nova 6 SE با یک باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی فاصله‌ی زیادی با آن ندارد و حتی فناوری شارژ سریع‌تر ۴۰ وات را نیز ارائه می‌کند.

قیمت

شروع قیمت گوشی ردمی کی ۳۰ از ۲۱۰ یورو است٬ در حالی که ریلمی ایکس ۲ با قیمت پایه ۲۳۰ یورو عرضه می‌شود و نوا ۶ اس ای را نیز می‌توانید با قیمت پایه ۲۸۰ یورویی خریداری کنید.

به اعتقاد ما دو گوشی ردمی و ریلمی ارزش خرید بیشتری نسبت به نوا ۶ اس ای خواهند داشت. در بین این دو نیز ردمی K30 به خاطر نمایشگر بهتر و عمر باتری بیشتر می‌تواند گزینه‌ی جذاب‌تری باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. از سایت بارساشاپ سفارش دادم 30 روز هم طول کشید تا از چین برسه دستم

  2. من خودم realms x2 دارم واقعا عالیه